tilbage

Land Rover Forum  

Index
35330: Batteri størrelse til RR 4.6 (28-05-2006 13:24:48)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.48.104.66)
Mit batteri der helt nyt (april/2006) men kun de originale 74AH. Gør allerede kvaler, hvis jeg ikke har køret ret meget en enkelt dag. Er bilen ikke meget for at startet dagen efter. Et lille strømtilskud fra min Harald Nyborg ladesstation med lygte, er nok og bilen spinder som en kat.

Jeg har fået kontrollet lader osv. og den er hel ok. Men aircon, blæser , kørelys osv. koster.

Hvillket størrelse batteri bør jeg benytte ?

/Per
Index
35333: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (28-05-2006 14:25:12) (svar på 35330)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Per

Prøv at se vedlagte tråd. Det kan jo være at dette også er dit problem.

http://dlrk.dk/forum/vis.asp?wurl=103&i=31954&f=g5&ex=1&s=&uid=111633452

mvh,
Henning
Index
35336: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (28-05-2006 14:31:56) (svar på 35333)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.48.104.66)
Desværre virker linket ikke.
Har du nogen søge ord jeg kan benytte

/Per
Index
35337: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (28-05-2006 14:33:32) (svar på 35336)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hmm + Vire ok når jeg prøver. Eller søg på "Død motor Range Rover V8 1997 "

mvh,
Henning
Index
35339: sv: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (28-05-2006 14:40:11) (svar på 35337)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.48.104.66)
Tak for svaret.

Det kan være årsagen, jeg mister nu ikke alt strøm, bare så der ikke er nok til start motoren.
En frekvens på 433 MHZ - det er den samme som en garageport åbner benytter - og bilen holder lige ved siden af garagen med portåbner.

Det kan være forklaring.

/Per

Index
35377: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (29-05-2006 17:17:36) (svar på 35339)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
74Ah??!! Min P38 fra 2000 har originalt en 110Ah akkumulator, og den skifter jeg næste gang til 120 eller gerne 130 og helst 150Ah hvis det kan skaffes i 12V til personbiler...

jeg har benzinfyr i min bil og skal derfor have et kraftigere end normalt for at "opnå" optimal startspænding... næste gang skal det imidlertid være et "forbrugsbatteri" og ikke et startbatteri ligesom LR sætter i bilerne i Sulihull.
Min nuværende akkumulator er sat i bilen for 3 år siden hos Glad og virker stadig fint, men hvis jeg har haft fyret tændt 3-4 gange og kun kørt korte ture (5-10km) så lyder den lidt død den 5-6 gang man starter bilen igen.... så må man ud og lufte traktoren ca. 30 km...

din akkumulator kunne jo være defekt.. det hænder at nye også er defekte... prøv at få den målt igennem med en akkutester (de kan imidlertid også give forkerte værdier... ja intet er som det har været, så helt lykkelig bliver man jo nok aldrig!!)

held og lykke
Index
35379: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (29-05-2006 18:31:17) (svar på 35339)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.48.104.66)
Målet på batteriet - og det var nede på 12,1 volt - har nu sat lader på stopped da batteriet havde noget 12.7 volt.

Efter en nat var batteriet stadig på 12,63volt,
og efter dagens kører turer (2x10km) med visker, aircon, radio og kørerlys samt trailer med lys.

Var batteriet faldet til 12.53 volt.

/Per
Index
35380: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (29-05-2006 19:13:33) (svar på 35379)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Det er vel ikke fordi du har leget for meget med fjernbetjeningen for at få den til at sige "BIP" istedet for "KLONK" ;-D

mrrch
claus
Index
35440: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Batteri størrelse til RR 4.6 (31-05-2006 21:17:19) (svar på 35379)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Da jeg skrev "mål på batteriet" mente jeg ikke kun spænding... en "rigtig" akku-tester kan fortælle om "cellerne" i akkumulatoren er intakt og virker efter hensigten... en akkumulator kan godt have det "rigtige" antal volt... men ikke nogen Ampere.... og så sker der ikke meget når man drejer nøglen...

Du må en tur forbi et rigtigt elektro-værksted og vifte med et par basser... så klarer de sikkert testen med et smil... har du noget "forbrug" på bilen, når den står stille - oplader til telefon, GPS, kaffemaskine eller hvad ved jeg??!!

ved du hvor din generator lader med af spænding og Ampere

En P38 fra 1994 - 1999 har en Magnetti Marelli A133 med helholdsvis 100A,(V8) 105A,(V8) eller 120A(Diesel)

En P38 efter 1999 har Bosch NC90/150 med 150A (alle motortyper)
(jvf. Rover Technical Communication (Part.No. VDR100370)

En generator lader almindeligvis med 13,5 - 14,2-4 Volt så derfor bør spændingen ikke falde så hurtigt...

Akkumulator varierer åbenbart.... V8 har almindeligvis 072, 72amp/hr. Diesel har 664, 107amp/hr.... forvirret??!! jeg tror det nok... min egen V8 er født med en 110 ampere akku...

Håber du - eller andre kan bruge disse info

El-hilsen
Thorstein