tilbage

Land Rover Forum  

Index
35469: GPS-antenne (02-06-2006 16:22:58)
Morten Bibow Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)
Jeg har lige integreret min GPS-antenne på forskærmen – det var nemt og det fungerer meget godt – tænkte jeg ville dele idéen.

For det første blev signalet sterkere, for det andet er det dejlig at kunne pladsere GPS´modtageren et andet sted end oppe i den allerede lille forrude.

God pinse :-D



Morten


Index
35470: sv: GPS-antenne (02-06-2006 17:09:21) (svar på 35469)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 195.249.208.150)
En anden ide som burde virke (har ikke testet endnu; men det burde kunne lade sig gøre...)

Hvis man bruger sin GPS både til bil-brug og til håndholdt brug bliver man på et tidspunkt træt af at skulle skifte antenne-forbindelse hele tiden.

Planen er at man monterer en god GPS-antenne udendørs på bilen og derefter forbinder signalet derfra til en signalforstærker og derefter fører output fra antenneforstærkeren ud i et stykke ledning (afpasset til GPS-signalets bølgelængde) placeret tæt på gps-modtagerens almindlige antenne.

Dette burde bevirke at GPS-enheden med dens almindelige antenne modtager de forstærkede signaler fra den udvendige antenne. - Vel og mærke uden at man skal til at fifle med kabler hver gang GPS-enheden skal bruges bilmontereret eller håndholdt.

Den udvendige antenne og den indvendige antenne (ledningen) skal formentlig helst være placeret et stykke fra hinanden for ikke at lave en feed-back situation.


Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad