36366:
sv: militær trailer HMK 1/2 tons - forbindelsesdiagram (07-07-2006 18:58:38) (svar på
35508)
Michael Christian Møllgaard #6242, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 87.51.203.95)
Under den første køretur med det stolte køretøj sprang sikringen efter kort tid. Nu kan det godt ærgre mig, at jeg ikke fordelte højre/venstre kredsløb på 58K og 58R i stikket. I alt trækker traileren 50W, og de trækkes på min bil over højre positionslygtes kredsløb, som kun har 5A sikring. 50W plus de 15W, som er bilens eget positionslys, giver 65W. 65W:12V=5,42A, så derfor brænder sikringen over. Jeg har skiftet til 7,5A, og håber ledningerne kan holde til det!
Det var bare en lille kommentar til mit diagram. Andre, der har mere forstand på strøm end jeg, har sikkert allerede gennemskuet, hvor dum jeg er. Men så vidt jeg husker, var det altså ikke så ligetil blot at forbinde de to kredsløb til hver sit strømudtag. Måske fordi der er noget galt forbundet på bilen, hvem ved? Og nu har jeg kapslet det hele ind i poly-skum, så det ikke bliver vådt indvendigt, så jeg skiller det ikke ad lige med det første.
/Michael