tilbage

Land Rover Forum  

Index
35626: Er dette en Ok pris (09-06-2006 14:12:45)
kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.128.242)
Har lige købt en Defender 110 fra 1997 indreg. som bus. den har kørt 250.000 km, og er flot indvendig, men har selvfølgelig noget rust i hængsler, samt noget korrosion i bagdør m.m. jeg fik den for 130.000.?
Index
35627: sv: Er dette en Ok pris (09-06-2006 14:15:01) (svar på 35626)
kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.128.242)
det er en 300tdi
Index
35638: sv: sv: Er dette en Ok pris (09-06-2006 22:13:46) (svar på 35627)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.244)
Det er en god markedspris - tillykke med bilen - og hæld nu en god olie på !!!
Index
35639: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (09-06-2006 22:40:21) (svar på 35638)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Tillykke med bilen!
Thansen er i øvrigt begyndt at forhandle Castrol Classic XL 20w/50 til 199,- pr gallon!!!!

/Tom
Index
35640: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (10-06-2006 06:07:06) (svar på 35638)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Hej Paul.

Hvad mener du er den rigtige olie til en 300TDI?
Jeg mener at manulaen siger 15W-40, men oversigten på DLRK siger noget andet, og jeg har også hørt folk anbefale noget meget tyndere olie.

Jakob Edelvold
Index
35641: sv: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (10-06-2006 07:19:41) (svar på 35640)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.244)
Jeg synes, en 15/40 er den rette olie til en 300 tdi - om vinteren kan man måske gå ned på en 10/40.
Måske kigger jeg ikke på den rigtige oversigt, men der, hvor jeg læser på olieanbefalingher, står det samme, jeg lige nævnte.
Min mek skifter olie på sin 300 tdi for hver 10.000 km - og det er altså også på gearkasse og diff. Han bruger 15/40 året rundt. Og skifter/renser naturligvis også filtre.
Lyder måske lidt overforsigtig og gammeldags, men det er godt for maskinen. Jeg gør det samme på min OneTen !

Oliemærket, jeg foretrækker, er Duckhams - lidt nostalgisk, men en god motorolie. Mek bruger Q8, men 'låner' af min olietønde, når ældre maskiner skal have olie.

Erhversmæssigt bruger jeg Quaker State Oil, som ikke afgiver slam i oliedækslet og kan trækkes ret langt uden at miste smørevnen.

Men det er en helt anden historie.
Index
35644: sv: sv: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (10-06-2006 11:52:23) (svar på 35641)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Jeg har lige kigget på skemaet igen. Det rejser nye spørgsmål.
Der er nævnt 3 forskellige 2,5 liters motorer til Defender. Den eneer TD5 - den giver sig selv. Så er der en Gemini TDI, som jeg går ud fra er 300TDI. Til den anbefaler de 10/40 og i parentes (15/40).
Den sidste synes jeg er interessant. Det er en 2,5 liters moter der står under benzinmotorer. Jeg vidste kun at defender er lavet med 2,8 liters rækkesekser. Det er i øvrigt en bil jeg rigtig godt kunne tænke mig. Den findes dog sandsynligvis kun som højrestyret.

Jakob
Index
35645: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (10-06-2006 12:53:49) (svar på 35644)
thomas alm 5734 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.2.217)
hej jakob
gemini motoren er 200 TDI se link, http://www.landroverclub.net/Club/HTML/200Tdi.htm
jeg vidste ikke at defenderen også kom med en 2,8 rækkesekser, fortæl mere !! vi vil se billeder
fortsat god weekend
mlrh
thomas alm
Index
35646: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (10-06-2006 13:39:39) (svar på 35645)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Billeder? Det har jeg ikke, men forstil dig en Defender 300 TDI, hvor der står "2.8i" der hvor der normalt står "Tdi". Det er den eneste synlige forskel udefra.
200 og 300 Tdi er jo i bund og grund ens, så Gemini-betegnelsen dækker nok for begge.
2,8i er den model, som tog over fra V8 modellen i Sydafrika. De kunne ikke undvære en god momentstærk benzin motor da Land Rover droppede V8 i Defender. Sydafrikanerne var i den heldige situation, at de altid selv har samlet deres Land Rovere selv. Derfor kunne de jo selv introducere en ny motor i det lokale modelprogram. I halvfemserne var det jo BMW, der ejede Land Rover så hvorfor ikke vælge en 2,8 liters rækkesekser, som den der lå i BMW 528i? Det gjorde de, og det virkede jo fint.
Jeg har selv overvejet at lave sådan en bil (ud af min egen 300 tdi), da min bil i forvejen er magen til 2,8i versionen. DEt er med skiver hele vejen rundt og R380 gearkasse. Det er kun motoren der er forskellig.

Jakob Edelvold
Index
35652: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (10-06-2006 21:52:28) (svar på 35644)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.216)
Der blev bygget en lille række 2,5 benziner og jeg ser den stadig nævnt i brochuren for 1990- faktisk en pendant til 2,5 d n/a. Den ydede 62 kW eller 83 bhp ved 4000 omdr/min og havde et drejningmoment på max 181 Nm ved 2000 omdr/min. Det var et tilbud til de lande, hvor benzin var af ringe kvalitæt og forholdenen krævede en robust og simpel maskine. Jeg kender kun til to LRs - en Ninety og en OneTen - med denne motorisering herhjemme.
I 1990 kunne Land Rover således tilbyde følgende fire maskiner:
2,5 l diesel tdi ( 200 tdi) på 107 bhp
2,5 l diesel n/a på 68 bhp
3,5 l v8 benzin på 134 bhp
2,5 l benzin række fire på 85 bhp

Oplysningerne er taget fra brochuren LR 563 1990
Index
35673: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er dette en Ok pris (12-06-2006 10:16:16) (svar på 35652)
kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.128.242)
Men prisen er altså iorden?