tilbage

Land Rover Forum  

Index
35838: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 13:24:09)
Henrik Lauritzen #5221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.243.125.135)
Jeg håber der er et par kloge hoveder derud som kan hjælpe mig.

Problemet er som følger:
Jeg har en tidligere slangetender som jeg gerne vil have omregistreret som veteranbil. Det er en IIa fra 1970. Men de "kloge" hoveder mener at da dens første indregistreringsdato stammer fra nyere tid (da den overgik til mit ejerskab og dermed blev en 'privat personbil'), så falder den udenfor reglen om veterankøretøjer tilsynelandende pga. reglen om "første indregistreringsdato...".

Nu er mit kendskab til motorkontorets finurligheder ikke imponerende, til gengæld er jeg godt kørende i forvaltningsret. Så jeg ved at hvis andre slangetendere kan indregistreres som veteraner, så slipper de ikke for at tage min med i købet.

Så er der nogen der
A. Kender reglerne bedre end damen på kontoret, eller evt.
B. Har en slangetender indregistreret som veteran? (som først er kommet i privat ejerskab i nyere tid?)

Mvh. Henrik

PS: Det skal lige siges at jeg kun har forhørt mig om reglerne i skrivende stund, jeg har ikke forsøgt omregistrering endnu. Så det kan selvfølgelig være at udmeldingen var en smutter eller misforståelse.
Index
35839: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 14:35:57) (svar på 35838)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Henrik,

Hvis der på din registreringsattest står 31-12-19XX så betyder det at den første registreringsdato ikke kendes nøjagtigt - da kan du få bilens produktionsdato anvendt som første registreringsdato istedet for.

Mvh
Michael
Index
35840: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 14:38:24) (svar på 35838)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)

Hej Henrik

Motorkontor damen tager heldigvis fejl.

På nedenstående link til Færdelsstyrelsen kan du finde de nøjagtige regler og telefonnumre på styrelsens specialister hvis der skulle blive brug for det.

http://www.fstyr.dk/sw22289.asp?art_id=869

Hvis linket ikke virker, så gå ind på www.fstyr.dk og skriv veteran i søgefeltet.

Der står bl.a. i regelsættet at hvis "man kan sandsynliggøre at køretøjets fabrikationsår er væsentligt afvigende fra første registreringsdato på danske plader, kan fabrikationsåret anvendes istedet. Har selv prøvet det med en Serie I 1953 der først kom på danske plader i 2002.


med veteran hilsen
Claus
Index
35843: sv: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 17:54:42) (svar på 35840)
Henrik Lauritzen #5221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.243.125.135)
Perfekt! Tusind tak begge to.

Jeg har eksportpapirerne fra 'British Motor Industri Heritage Trust' som dokumenterer både byggedato, eksportdato samt hvem der var den danske importør.
Plus de sidste udgaver af min model rullede af samlebåndet i 1971, så den ged skulle gerne være barberet.

Takker og bukker

Mvh. Henrik
Index
35844: sv: sv: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 18:02:45) (svar på 35843)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Henrik,

Hvis du er interesseret kan jeg maile dig det brev jeg brugte til at overtale dem til at ændre 1. reg dato på min ex-cf fra 31-12-1969 til produktionsdatoen 23-12-1968 - jeg brugte også 'British Motor Industri Heritage Trust'

Mvh

Michael
Index
35847: sv: sv: sv: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 19:14:46) (svar på 35844)
Henrik Lauritzen #5221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.243.125.135)
Hej Michael

Tak for tilbuddet. Det må du meget gerne.
Jeg må hellere være så godt forberedt som muligt inden det går løs.

Mvh. Henrik
Index
35848: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 19:33:52) (svar på 35838)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Henrik.
Jeg mener du kan få det ændret.
Min safaribil er overhovedet ikke registreret i Danmark.
Jeg kan derfor IKKE få en registreringattest FØR jeg har fremstillet den til syn og syns manden har vurderet bilens alder. Hvorefter den får datoen 31/12 19xx, som nævnt andetsteds.
Men den sag hører under told og skat og synskontoret.
De vil jo så også have at der er betalt afgift FØR udlevering af registreringsattest..

Lidt sjovt for jeg kunne ellers ikke få den synet før jeg havde et stykke papir fra motorkontoret. Det har jeg så nu for jeg skal bare medbringe brevet til synsfremstilling.

Held og lykke med det...
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Index
35855: sv: sv: Motorkontoret skaber problemer: Efterlysning (19-06-2006 20:44:55) (svar på 35848)
Henrik Lauritzen #5221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.243.125.135)
Hej Jens

Hvis du vil have den nøjagtige alder, så kan du kontakte British Motor Industry Heritage Trust på http://www.mgcars.org.uk/namgar/bmiht/bmiht.htm

De udsteder et fint certifikat med de oplysninger som land rover har registreret ved produktion af din land rover.

Du kan ligeledes slå stelnummeret op på nettet.

http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html

Jeg havde samme ballade mellem motorkontoret og skat. Løsningen blev at køre forbi skat samme dag bilen skal synes, de tjekker stelnummer + der betales depositum, derefter direkte videre til syn.

Jo, bureakratiet lever i bedste velgående (smiley).

Mvh. Henrik