tilbage

Land Rover Forum  

Index
35852: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (19-06-2006 20:12:56)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.245.175)
Min dieselpumpe er meget utæt ved den arm/aksel der går ind i selve pumpen og er forbundet med speeder-trækket. Er der en o-ring man kan skifte eller skal hele pumpen skilles ad??? (Bilen er en 88" SIII 2.25D)
Index
35854: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (19-06-2006 20:26:25) (svar på 35852)
Thyge (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.161.137.145)
har selv lige haft den samme oplevelse og skiftede simpelthen hele pumpen, da en ny koster næsten gratis ; ). Mener jeg gav ca 250kr hos midtjysk og skiftet på en halv time.
Index
35856: sv: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (19-06-2006 20:49:07) (svar på 35854)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.245.175)
Jamen det er ikke "lift"-pumpen, det er selve højtrykspumpen!!!
Index
35859: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (19-06-2006 23:05:35) (svar på 35852)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.199.160.211)
Hej Jakob.Køb en ny o ring og plastskive og skift den i armen,jeg tror Meca har dem de koster ingen penge??
Index
35870: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (20-06-2006 09:58:33) (svar på 35852)
Steen Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.40.117)
Hej Jacob

Jeg har lavet denne opperation for et halvt år siden, og det er altså kun en halvtimes opperation.
Start med at få så meget diesel ud af pumpen som muligt, ellers kommer der en halv liter når du skiller den ad.

Hele opperationen kan klares uden at afmonterer pumpen.

Fjern alle forbindelser til pumpedækslet og de to møtrikker der holder det på plads.
Inde bag ved er der et par fjedre og en stang, dem skal du lægge godt mærke til, de skal sidde meget rigtigt(der er tre huller fjederen kan sidde i, i hver ende)
Når du har dækslet af, kommer resten af sig selv. Skift også simmeringen til stopakslen (du skal så bruge fire ringe).
Gi simmeringene lidt olie, så du ikke river dem under montering.

Når du skal samle er det vigtigt at stangen til stopperen sidder rigtigt, den kan godt bøvle lidt, og hvis den ikke gør, kan du ikke stoppe motoren, men jeg mener at dækslet ikke kan skrues helt ind hvis den ikke sidder som den skal.

Husk at et sandkorn kan anrette alvorlige skader i det indre af sådan en pumpe, så absolut renlighed er et must!

Læg også noget pap under bilen, hvis du skulle tabe en fjeder.

Håber denne lidt kludret forklaring kan bruges.
88'er hilsner Steen
Index
35873: sv: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (20-06-2006 11:58:23) (svar på 35870)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.245.175)
Tak for jeres indlæg - det virker lidt kludret, men prøver at finde noget i min workshop-manual..
Index
35875: sv: sv: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (20-06-2006 12:27:52) (svar på 35873)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Jakob.

Rep.sættet findes desværre ikke som en autoriseret reservedel, men William´s har samlet de fornødne O-ringe og pakninger i en pose.

Et lille råd på vejen: Operationen skal udføres en dag hvor du føler at du har rigtig god karma.

mvh
Claus
Index
35876: sv: sv: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (20-06-2006 12:32:20) (svar på 35873)
Steen Andersen #5256, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.40.117)
Hej Jacob

Det er ikke så bøvlet, og jeg tror ikke at du finder noget i din workshop-manual.
Men tag det helt roligt så går det nu nok.
Du skal skifte 81 og 87 på tegingen.

88'er hilsner Steen
Index
35887: sv: sv: sv: sv: Utæt dieselpumpe SIII 2.25D (20-06-2006 16:37:25) (svar på 35876)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.245.175)
Mange tak for svarene allesammen.

Nu har jeg bestilt et "kit" hos Williams (49 kr) og sparer god karma op til weekenden !!!