tilbage

Land Rover Forum  

Index
36426: Forslag til forum (10-07-2006 07:50:35)
Christian Ballisager #5537, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.3.1.132)
Hejsa Webmester og andre,
Jeg får ufattelige meget spam indeholdende email adresser på rover-forum-skribenter.

Kunne man ikke i forum lave en funktionalitet der erstattede alle @ med £ elller # eller noget helt tredje?
Unden at kende ret meget til disse roboter der suser rundt og henter email adresser så tænkte jeg at det måske var noget der kunne forvirre dem tilstrækkeligt?

Hej
Christian¤Ballisager.dk
Index
36428: sv: Forslag til forum (10-07-2006 08:36:29) (svar på 36426)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Christian.

Jeg er ganske enig i at spam-mail er ganske iriterende.
Jeg sletter 20-30 mails om dagen. Jeg har dog ikke bemærket at landrover forum er kilden til de mange mails.

Jeg benytter google mail som har et rimeligt stærkt SPAM filter, der sjældent tager fejl.

Jeg kan leve med det, som det er.

Vores ganske dygtige webmaster har jo ikke oceaner af ressourcer, så de skal j0 bruges hvor der er behov.

Men lad os da høre fra andre brugere, så vi kan se om der er et problem.

Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Index
36429: sv: sv: Forslag til forum (10-07-2006 08:46:10) (svar på 36428)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Jeg får også ganske mange mails, med LR-medlemmer som "afsender", heribalndt mig selv!, men rigtignok også fra mange andre foreningers lister, her til morgen fra bl.a. "naturisterne"

Uden webmaster behøver at skulle bruge tid også på dette, kan man vel bare selv gå ind og f.eks. tilføje XXX foran sin e-mailadr.????

Så får man da ikke selv spam tilsendt sin adr og mon ikke XXX vil blive opfattet som snavs i spamfiltre og adressen vil ikke fungere som afsender?????

Bare et forslag - jeg skal i øvrigt ikke gøre mig klog på dette?
Index
36430: sv: sv: sv: Forslag til forum (10-07-2006 09:33:02) (svar på 36429)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Knud.

Var tilbuddet fra "Naturisterne" forøvrigt OK ?

Mvh.
Verner DL-RK 451 og
http://www.serie23.109-serie3.dk
Index
36432: sv: sv: sv: sv: Forslag til forum (10-07-2006 10:26:20) (svar på 36430)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.2.27)
Jeg fik også naturisternes vidunderlige tilbud - der lå en halvgammel virus i deres attachment...

/Jes
Index
36433: sv: sv: sv: sv: Forslag til forum (10-07-2006 10:29:25) (svar på 36430)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Det ved jeg ikke, idet jeg blot slettede det omgående! :-)
Der kunne jo være upassende materiale!

mvh
Knud #3283, der er lidt træt af spam også fra naturfolket!
Index
36436: sv: sv: Forslag til forum (10-07-2006 11:07:42) (svar på 36428)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.232.184)
Om der er et problem ? - ja det er der. Som fast ritual sletter jeg dagligt (flere gange) en stak "medlemsmails" til mig. Hovedparten af de spammails som jeg i det hele taget får, udgiver sig for at være afsendt fra et klubmedlem, resten kommer bla. fra naturisterne og religiøse bondefangere. Følgelig bliver de slettet omgående og skulle jeg være i tvivl om hvorvidt medlemmet nu også har afsendt en mail til mig eller ej, får vedkommende enten en opringning eller en spørgemail fra mig desangående.
På et tidspunkt var der en her i forum, som foreslog at man skulle droppe MICROSOFT OUTLOOK og OUTLOOK EXPRESS, da de øjensynligt ikke er gearet til at eliminere spammails effektivt. Der kom foreslag om andre mailprogrammer som angiveligt skulle være bedre, men hvorom alting er, så tilslutter jeg mig Christians forslag omend det i så tilfælde gør det noget mere besværligt at maile direkte til personen igennem den i forum angivne mailadresse uden at man først skal rette # til @.
SIIIhilsen Stefan
P.S. Naturisme er godt - jeg nyder at køre topløs (vogn)
Index
36435: sv: Forslag til forum (10-07-2006 10:52:12) (svar på 36426)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej Christian og andre som er plaget af spam.

Opsamlingen af adresser til spam sker ikke fra forummet, men sandsynligvis fra de mange ubeskyttede pc'ere som står rundt omkring i de danske stuer.
Alle email-adresser på dlrk.dk er skjult for ikke-medlemmer af klubben (dog undtaget på Rover Børsen, hvor man selv kan undlade at indtaste sin email).
Dvs. at en spam-robot ikke har mulighed for at hente noget som helst i forummet.

Men en hjemmepc med et par virusser og lidt spyware er guf for spammerne. Her kan de uden problemer hente email-adresser ud af pc'ens adressekartotek.
Og er du uheldig at det er en af dine bekendte som har sådan en pc stående, så bliver din emailadresse lige så stille suget ud af hans/hendes pc og solgt til spammere rundt i verden.
Herefter er der ikke noget at gøre - andet end at få nogle spamfiltre på din egen postkasse til at filtrere det værste fra.
Du kan selvfølgelig også slette din emailadresse og få en ny - og så iøvrigt ikke udlevere den til nogen som helst.
Så er du rimelig sikker på at der ikke er en af dine bekendte som ved et uheld kommer til at "udlevere" den til spammerne.

Vi kunne såmænd lukke hele dlrk.dk og du vil stadig modtage lige mange spammails med de andre forumbrugere som "afsender".

Du må ud og "opdrage" på dine venner og bekendte og dunke alle som ikke beskytter sin pc med firewall og antivirus oven i hovedet. For det er sådan set deres skyld at din postkasse bliver fyldt med "gode tilbud".

Mvh
Jesper Ellegaard
IT-udvalget, DLRK
Index
36450: sv: sv: Forslag til forum (10-07-2006 21:14:59) (svar på 36435)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.52.98.89)
Jeg har fået al mulig virusbeskyttelse m.v. installeret, men skidtet kommer alligevel. Jeg opdaterer og følger alle de gode råd fra leverandøren, skidtet kommer alligevel...
Carsten Doerwald skrev for nylig et par gode tips, men dem kan jeg ikke bruge, fordi jeg ikke kører samme programmer som han...
Index
36465: sv: sv: sv: Forslag til forum (11-07-2006 09:29:20) (svar på 36450)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Alle
Jeg sidder også bag en firewall og er beskyttet af en Virys beskytter. Alligevel får jeg spam-mails.
Synes de kommer i bølger uden at jeg dog har været opmærksom og jeg selv er årsagen til disse spam-angreb. Det kan jo være jeg færdes de "forkerte steder" med jævne mellemrum.

Men jeg spekulerer nu ikke så meget over det, ønsker ikke at sløre min E-mail adresse unødigt idet den jo er andres kontakt ind til mig.

Efter at jeg nu gennemgående benytter Gmail frem for Cybercity synes jeg at min spambeskyttelse har et acceptabelt niveau.
Altså set i lyset af at jeg kun håndterer op til 30 spam-mails om dagen.

Sjovt nok så har jeg en anden mailadresse på et web-site jeg bruger til leg og divers test (ct-data(dot)dk) der har jeg skrevet sammenlagt 5 e-mails og der kom der over ½ år 120 spam-mails. De var alle med forfalskede modtager mailadresser, for de endte i en speciel folder, sat op til at modtage mails der ikke er adresseret korrekt til de konti jeg har defineret.

Så jeg beskytter ikke min adresse så meget...
Derimod er jeg ret opmærksom på at mine PC'er / servere IKKE fungerer som de der zombies, der videre sender mails bag min ryg. Der synes jeg det er vigtigt at sætte ind.

Hilsen
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn