tilbage

Land Rover Forum  

Index
36420: kald det nu landsarrangement (09-07-2006 21:56:55)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.106.208)
Hej Alle.
Jeg vil gerne opfordre alle til at kalde vores LA 06 for Landsarrangement, og ikke landsstævne. For mig har Landsstævne intet med DLRK at gøre. Landsstævne har lige været afholdt i Sønderjylland et sted. Udefra kommende må da klø sig godt og grundigt i hovedet - den klub kan da ikke selv finde ud af, hvad de vil kalde tingene.(se www.dlrk.dk forsiden og i OASEN 07)
Jeg ved at ledelsen bag LA 06 ikke på noget tidspunkt har ønsket, at det skulle hedde et stævne, derimod er der trykt mange streamer med teksten LANDSARRANGEMENT, vi får t-shirts med LA 06 tekst, vi betaler arrangementsafgift osv.
Der er en hårdt arbejdende arrangementsledelse, som knokler r.... ud af bukserne, for at det skal blive det største LANDSARRANGEMENT nogensinde.
Mig bekendt er der ikke dannet en gymnastikafdeling under DLRK endnu, så lad os fortsætte med den gamle tone og kalde det LANDSARRANGEMENT.
Vi ses på LA06
MVH
Christian
Index
36424: sv: kald det nu landsarrangement (09-07-2006 23:24:37) (svar på 36420)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.5)
Men man må da fortsat have stævnemøder under LANDSARRANGMENET ?
Ellers har du faktisk ret !
Og så var det forresten i Haderslev Landsstævnet var blevet arrangeret !
Index
36431: sv: kald det nu landsarrangement (10-07-2006 09:46:48) (svar på 36420)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.29.196)
Dav Christian

Med fare for at blive anset som et svært tilfælde af faglig miljøskade, krakiler eller det som er værre, drister jeg mig til at modsige dig i dette anliggende.
Et stævne er ikke en definition med specielt relation til gymnastik eller anden sport!
Ordet stævne har rod i det oldnordiske og middelalderlige danske sprog og betyder slet og ret en sammenkomst på et fastsat tidspunkt på et givet sted. I sagatiden satte man hinanden i stævne på tingstedet for at afgøre tvistigheder eller sager af betydning for almuen.
Man stævner mod et bestemt mål til lands eller til vands, man har et stævnemøde – et stævne er en sammenkomst på aftalt tid og sted.
Og et landsstævne er derfor i denne sammenhæng, som ordet antyder, et stævne af landsomfattende karakter.
Ordet arrangement er affødt af det franske arranger, og betyder en ordning, anretning, opstilling eller indretning og bliver i praksis anvendt i flæng, om f.eks. boligindretning, finere madlavning, kunst, festivitas eller for den sags skyld om sammenkomster.
Men det gør ikke på nogen måde ordet stævne misvisende. (Efter min opfattelse tværtimod).
Men jeg har dog en anden og mere praktisk grund til at ynde ordet landsstævne, der med kun tre stavelser er både kortere og mere fyndigt end ordet landsarrangement, der fylder som en kinesermur, når det skal stå i en rubriklinie.
11 bogstaver giver i redaktionel sammenhæng mere smæk for skillingen (Større typografering)) og meget lettere håndtering end det 16 bogstaver lange alternativ med fem stavelser.
Og det bliver vel heller ikke ringere af i sproglig forstand at være både præcist og korrekt i forhold til et landsarrangement, som kan være alt fra et stævne med hundredevis af Land Rover-entusiaster og til en landsomfattende pengeindsamling.
Nok om det.
Din indvending er bemærket.
Fortsat god sommer og med de bedste hilsener

Morten


Index
36456: sv: kald det nu landsarrangement (10-07-2006 23:12:56) (svar på 36420)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.54.44)
Hej Christian.
Det er jo en gammel diskussion du her tager op, det har været diskuteret flere gange på Landsrådet. Så vidt jeg husker løb vi tør for energi og gode argumenter for eller imod Landsstævne/Landsarrangement, og folk fortsætter med at kalde stævnet det de synes lyder bedst. Fynboerne kom jo med den tredie løsning LA XX og det viser nok behovet for et kort og fyndigt udtryk.
I Vedtægterne står stævnet omtalt som Landsstævne, og det definerer det årlige afholdte fællesstævne for alle klubbens medlemmer. Alle andre former for sammenkomster i klubben omtales som arrangementer, så heller ikke her er vi helt konsekvente, men vi kan jo bede de næste der skal redigere i vedtægterne, om at ændre det fra arrangementer til stævner, det synes jeg ville være en god ide.
Venlig hilsen
Hartley
Index
36466: sv: sv: kald det nu landsarrangement (11-07-2006 09:31:12) (svar på 36456)
Ole Pedersen #493 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej.

Hvad nu!!!!!!!!!!

I DLRK kører man noget man kalder "triial" som man staver trail og som køres efter nogle regler der intet har med trail at gøre.

Ligeledes køre man Team Recovery unden at det har en pind med Team Recovery at gøre.

Ovenstående betragtning skal ses ud fra at vi så vidt jeg ved er associeret med ARC.

Hvorfor er det så nu et problem om noget er et stævne et arrangement eller måske et træf eller en camp

Da det set med mine øjne ser ud til at handle om at holde en uges camping med børnefamiler i højsædet osv, hvor man så gerne vil lave så stort et overskud som muligt,
så kan det vel være lige meget hvad det hedder.....ik ;-) griner griner....Bare navnet sælger varen og det skæpper i kassen.

Med venlige rover hilsner.

En der glæder sig til at komme til LANDSARRANGEMENT og se hvad de flittige har strikket sammentil os.

Ole.


Index
36485: sv: kald det nu landsarrangement (11-07-2006 19:16:32) (svar på 36420)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.232.184)
Det tog mig noooooget tid at finde ud af hvad problemet egentlig drejede sig om -- men så kom OASEN ind ad brevsprækken her til formiddag. Uhaddadda.
Men:
Uanset hvad folk så end måtte kalde optrinnet, sammenkomsten, eventet eller lejren i uge 30, ved jeg at en masse fro mennesker pakker deres rullende badekar og sætter stævnen mod Djursland i håbet om at blive en del dejlige oplevelser rigere.
Palaveren her frembringer skægge billeder på min nethinde, hvor problematiken her i mine øjne sammenlignes med frisk-fisk-problematikken i Asterix.
:-)

SIIIbadekarhilsen Stefan - Skanderborg