tilbage

Land Rover Forum  

Index
36540: Hæve 1"? A-frame? Polybushes? (13-07-2006 23:18:49)
Anders Lindberg Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.7.138)
Min 1991 RRC sejler som en gammel spritter, så jeg har besluttet at købe nye fjedre, dæmpere, bushes osv. Kigger hos www.famousfour.co.uk som tilbyder en lang række muligheder. Derfor et par spørgsmål:

Hævning: Jeg hælder til +1" hævning selv om jeg kører 99% på landevej. Dels fordi jeg har en ambition om at komme ud og køre terræn (når den ny undervogn er monteret), dels fordi det ser godt ud og endeligt fordi jeg ikke har nogen lift eller grav, så enhver hævning af undervognen gør det lettere for mig at kravle ind under ;-)
Jeg er klar over at tyngdepunktet bliver hævet, men hvor meget betyder det egentligt i daglig kørsel på asfalt? Stor forskel?

A-frame: Jeg har mulighed for at købe et A-frame kit (bushes, bolte, joint) for ca. DKK 500,- men overvejer at spare det. Jeg bruger ikke mit træk og kører sjældent med tung last. Men er det dumt at spare det? Giver det øget stabilitet i bagvognen, selvom jeg ikke kører med belastning på?

Polybushes: Jeg kan simpelthen ikke gennemskue beskrivelserne af "Blå" og "Rød". Jeg går efter maksimal stabilitet på asfalt, men vil ikke afskrive terrænkørsel. Jeg hælder til de røde - men bliver den stiv som et brædt? Er de blå mere komfortable?

RR hilsener,

Anders