tilbage

Land Rover Forum  

Index
36598: Nybegynder, råd og vejledning efterlyses! (16-07-2006 20:49:42)
Ronnie (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.34.129)
Hej

Jeg er interesseret i at at købe en landrover, som primært skal anvendes til ture i terræn, evt. med tilhørende telt.

Da jeg er absolut nybegynder mht. landrover efterlyser jeg gode råd fra andre landrover entuiaster.

Jeg ønsker at købe en bil i prisklassen 0-50.000.

1. Hvad skal jeg isør være opmærksom på ved et køb (f.eks. motor, kobling, rust, tæring, vedligeholdelsesudgifter, typiske svagheder for specifikke modeller osv.)

2. Hvilke modeller er velegnede til camping/telt uden at det kræver alt for meget værksteds arbejde

3. Hvad er brændstof forbrug på forskelllige modeller?

4. Er reservedele dyre?

5. Hvad koster vægtafgift og forsikring?

6. Andre generelle råd og anbefalinger

På forhånd tak :-)
Index
36599: sv: Nybegynder, råd og vejledning efterlyses! (16-07-2006 20:59:19) (svar på 36598)
Peter Sølvtofte #6380, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.109.12)
Hej Ronnie
Ang råd, er der en udmærket vejlednig nederst til højre på forsiden, ikke meget har ændret sig siden serie III..... heller ikke de svage punkter.

Vægtafgift svinger meget efter alder motorstr/type, antal sæder osv

Reservedele er rimelige til de lidt ældre modeller

V8 5 km/l diesel 9-10

Køb bil med hjertet - ellers ender du med en Lupo 3L istedet for en LR 110.

Held og lykke
Peter LR 110
Index
36601: sv: sv: Nybegynder, råd og vejledning efterlyses! (16-07-2006 21:26:36) (svar på 36599)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Hej Peter

hustruens Lupo 3L blev absolut købt med hjertet!!!
ligesom min OneTen er købt med hjertet!!!
hvad lupoen er billigere i afgift samt diesel forbrug, bruges tilgengæld på reservedelene, så når vi kigger på årlige omkostninger på vore biler ligger de meget tæt, kigger vi derimod på prisen pr Km er det en anden snak. men begge biler har sjæl, på hver deres måde!!!


/Tom
Index