tilbage

Land Rover Forum  

Index
36368: 200 tdi i 88" (07-07-2006 21:40:56)
Jon Poulsen #5361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.122.92)
Jeg er igang med at ibygge 200 tdi i min 88" og motoren er discovery modellen(nedadvendt turbo). Er der nogen af jer der har erfaring med denne ombygning eller gode forslag til hvordan jeg placerer turboen( uden at ændre på tyngdeloven)????
Jon.
Index
36372: sv: 200 tdi i 88" (08-07-2006 14:50:43) (svar på 36368)
Jens Christian Kjær #7024, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.176.178)
Hej Jon

Jeg påtænker selvsamme operation, men mangler info om hvad der skal betales i afgift, valg af drivlinie, bruger du den eksisterende og alle de andre faldgruber. Har du lyst til at maile til mig eller alle de andre her på forummet så vi kan drage nytte af dine erfaringer?

Med 88er hilsen

Jens
jensklarsen@hotmail.com
Index
36389: sv: sv: 200 tdi i 88" (08-07-2006 19:16:14) (svar på 36372)
Jon Poulsen #5361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.169.138)
Hej Jens Christian
Jeg skal nok sende lidt når den er startet op.
Men foreløbig mangler jeg lidt info omkring turbo monteringen, det virker lidt kompakt i den ene side af motorrummet.
Jon.
Index
36409: sv: sv: sv: 200 tdi i 88" (09-07-2006 16:54:26) (svar på 36389)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Mojn Jon.
Når den er lagt i - skal vi så ikke bytte bil :-)

Din starter virker super - for pokker - den tørner motoren med dobbelt hastighed...

/Jes - igen kørende.
Index
36392: sv: sv: 200 tdi i 88" (08-07-2006 20:22:37) (svar på 36372)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.244)
Kjeld Nielsen/ Tohuse Auto har udført øvelsen... og siden jeres biler er over 20 år gammel, vil afgiften ikke være det, som skulle vælte jer af pinden !
Jeg havde i foråret en snak med SKAT omkring en 300 tdi-konvertering af min 1985 OneTen 2,5 d n/a : skulle regne med 4.500 til 5.000 DKK i berigtelsesafgift....
Index
36605: sv: 200 tdi i 88" (16-07-2006 22:52:20) (svar på 36368)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.229)
Hej Jon

Du har flere muligheder:
1. Ændre styrtøjet så turboen kan blive siddende forneden
2. Montere en 200 Tdi turbo til en Defender eller
3. Montere en turbo fra en 2.5TD

2. og 3. kræver at manifold ind og ud skiftes til en model 200 Tdi fra en Defender.

God fornøjelse med projektet. Tænk på gearingen i den samlede løsning.

Martin ;-)