tilbage

Land Rover Forum  

Index
36740: Udskiftning af brændstofslange , skal benzintanken ned? (27-07-2006 11:10:19)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Forum.
Medens jeg rodede med bremserør bemærkede jeg at benzinslangen var samlet flere steder. Så det er sansynligvis derfor den havde ret svært ved at suge benzin fra tanken. (Lige nu kører jeg med en 2 liters benzintank fra en plæneklippermotor under højre forsæde.)

Jeg vil have en helt ny slange på, men slangen forsvinder ind oven og tanken og der er ikke plads til min fingre imellem tank og vognbund. Og de små klapper der er på min serie 3, er ikke på min serie 2a safaribil.

Jeg påtænker at løsne de 4 bolte der holder tanken. Men hvad får jeg i hovedet ud over tanken nå jeg gør det. Skal jeg alligevel have laddet afmonteret for at komme til boltene når den skal hænges op igen. Er der nogen der har lidt erfaringer de vil dele ud af?

Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Index
36759: sv: Udskiftning af brændstofslange , skal benzintanken ned? (28-07-2006 20:00:39) (svar på 36740)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.134.121)
Når du kender designet med de 2 klapper fra din serie 3, Hvad med at modificere lidt på 2A'eren? Bare sørge for at den skære-skive du bruger er til Alu, og stikke et stykke brand tæppe ind mellem vognbund og tank. Et par stykker Alu plade, og nogen Opel skruer, så er den hjemme!
Sådan noget som en tank måler flyder der går læk, 2 dage efter man havde tanken nede for at skifte slanger, er lige til at blive "mindre venlig & hensynsfuld over for sin omgivelser" af. Ellers hvis du vælger den tunge vej, så :- Afmontere påfyldnings slange, Løsen de fire bolte, & fir tanken ned, nok til at du lige får hånden indover. Fjern ledninger, tilførsels slange, og "breather" slange. Fir tanken helt ned. Da du fjernede ledninger & slanger, så tænkde du allerede at det var en gode idé med S111 klapper når det hele skulle på plads igen!
Hilsen fra tropiske Norge! 2217 David.
Index
36765: sv: Udskiftning af brændstofslange , skal benzintanken ned? (28-07-2006 23:18:36) (svar på 36740)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.160)
Så vidt jeg hukser billederne fra din IIA, så er der tale om en hardtop og ikke en STW.
Tankplaceringen er ikke standard, for alle 109er bortset fra STW har tanken sammesteds som 88erne. Derfor er der heller ikke nogle serviceklapper, som dog findes på STW.

Skal vi snart holde møde ?