tilbage

Land Rover Forum  

Index
36754: Bremseudluftning. Serie 2a 109" (28-07-2006 11:42:51)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Forum.
Jeg er nu der hvor jeg skal have udluftet bremser.
Sjovt nok sidder udluftningsstudsen på nederste bremsecylinder.
Jeg har også noteret mig fif'et om at klemme bremsebakker sammen så der er mindst ,ulig væske i cylindre.
Hvilket skulle gøre det nemmere at få luften ud.

Men når nu udluftningsniplen sidder nederst, kan man så ikke pumpe bræmsevæsken op bag ind i systemet.

Apoteket har en engangssprøjte på 60ml det burde være nok til at udskifte væske/luft helt frem til bremse beholderen....

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer i den retning.

Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn
Index
36757: sv: Bremseudluftning. Serie 2a 109" (28-07-2006 18:17:43) (svar på 36754)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.61)
At udlufte bremser er næsten som religion, der er mange trosretninger, og alle mener deres er den rette. Selv bruger jeg et låg på bremsevæskebeholderen med en dækventil hvorigennem der tilsluttes trykluft, ca ½ bar, man skal huske at efterfylde beholderen, derefter løsnes den fjerneste luftskrue først osv. Når udluftningsskruen sidder nederst kan man bruge "drop" metoden, tag en tom 1l. klar plasticflaske, eks. tændvæskeflaske, renset, 2m. klar plasticslange, eks. sprinklerslange, bor et hul i flasken, ½mm. mindre end slangetykkelsen, start med den luftskrue der er fjernest fra beholderen, rens luftskruen så der ikke kommer snavs i systemet, sæt slangen på luftskruen, den anden ende af slangen til plasticflasken, fyld den med bremsevæske og hæng den op så højt som muligt og luft ud, dette gøres ved alle hjul, evt. flere gange, husk at tømme bremsevæskebeholderen.