Hej Henrik
Jeg har været rumlen igennem. Efter at have kørt i nogen tid med døre der sprang op af sig selv og alle justeringsmuligheder var opbrugt investerede jeg i de såkaldte "anti-burst låse" og nye hængsler.Disse låse er ikke synderligt dyrere end de gængse -- jeg mener at kunne huske noget i stil med enflad halvtresser mere pr stk. - Husk lige at bestille nye låsecylindre til disse da de ikke følger med i pakken. Manøvre med at montere disse kræver at du borer et hul til låsecylindrene i dørens side - nemt og smertefrit.
MEN
For mit vedkommende skyldtes "hængeriet" især at stolpefoden i bunden af torpedoen var tæret tværs over og selve torpedoen qua dørenes vægt havde det med at vride så dørene hang endnu mere.
SÅ - tjek lige ordenligt efter om det ikke er det samme der gør sig gældende for din karets vekommende.
Operationen med at skifte hængsler er ikke noget at snakke om, bortset fra at der er mulighed for at selve skruerne er rustet urokkeligt fast.
Du skal jo ikke genbruge de gamle hængsler - så en vinkelsliber klarer den irritation.
Du skal huske at bestille et komplet sæt bolte og maskinskruer samt de fire gummityller der skal bruges til hængslerne -- det følger ikke med ved køb af hængsler og bestilles separat dertil.
Se billede hvorledes bolte og maskinskruer placeres på dørstolpen.
Med hensyn til stolpefødder - så er der i givet fald tale om en lidt større udskiftningsmanøvre hvor selve dørstolpen skal udskiftes med dertil fremstillede reparationsstykker til indsvejsning. Evt. kan en anden brugt torpedos dele bruges såfremt stolpefødderne har det godt på den.
Alle nævnte dele kan bestilles hos bla. MECA.
Har du flewre spørgsmål så skriv endelig.
SIII hilsen Stefan