tilbage

Land Rover Forum  

Index
37033: Import af gl. Land Rover (08-08-2006 20:55:04)
Martin Maribo (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 66.36.212.62)
Jeg er bosiddende i Zambia og indehaver af en Land Rover Defender 110, 300tdi, 4 døre, 9 sæder. Fra 1995. Er der nogen der kan give et rimeligt gæt på hvad det vil koste at indføre den til Danmark og få den indregistreret?
Venlig hilsen Martin Maribo
Index
37034: sv: Import af gl. Land Rover (08-08-2006 21:33:33) (svar på 37033)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.79.51)
du kan eventuelt rende ind i nogle problemer vdr det "kære" Eu og ikke Eu , bare så du lige har det med i tankerne, det er nok mest benzin biler der evt skal have katalysator og andet godt.
men ellers så send en mail til Knold & hat det hedder i dag skat(fruens moster sidde og tager telefoner og er ved at være meget træt af at sige , "Skat ,goddag"når en fisker fra Thyborøn ringer til hende i København)
Lars/Biltris

RR 2.4 Td ( ja VM alive & kicking ,jeg betaler hendes fart bøder )
110 TD csw
109 2A pu

Index
37036: sv: sv: Import af gl. Land Rover (08-08-2006 22:20:38) (svar på 37034)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.102.75)
Hej Martin på www.skat.dk kan man se en 1997 magen til din der har lagt 236.000,- i afgift for at komme alm. hvide plader.
Det kan da give en rettesnor.
MVH
Kenneth Poulsen - der altid bliver i dårligt humør når bilafgifter kommer på tale.

Har forresten lige set en Range Rover Vouge SEi 3,9 1990 en ejers kørt 131.000km med ALT hvad der kan hænge på den af
udstyr til 1.650 EUR det er så'en cirka 12.500,- dkr + 120.000,- dkr i afgift :-(



Index
37040: sv: Import af gl. Land Rover (09-08-2006 08:33:58) (svar på 37033)
Henrik Blangsted #6991, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 213.129.28.99)
Hej Martin

På et tidspunkt var der nogle regler om at man kan indføre en bil til DK og kun betale moms når man havde boet udenfor EU. Der var dog nogle betingelser som skulle være opfyldt.
Jeg mener at de var som følgende. Man skulle have boet udenfor EU i mere en 3 år, og have ejet bilen i mere end 1 år hvor den har været indregisteret i landet man boede i. Jeg mener også at den skal have kørt et vis antal kilometer. Derudover var der noget med at man ikke måtte sælge den i en vis år række efter at man kom hjem.

Jeg ved ikke om det stadig er gældene, men det er da værd at undersøge.

Held og lykke.

Hilsen
henrik
Index
37044: sv: sv: Import af gl. Land Rover (09-08-2006 12:56:15) (svar på 37040)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
Hej Martin,

Det som du også skal være opmærksom på er, at Land Rovere solgt i Afrika og Asien ikke umiddelbart opfylder forureningsnormerne i EU og den vestlige verden. Der benyttes nogle motordele som teknisk er fra før den tid hvor forureningsnormer var til. Disse dele er bl.a. i 300 tdi solgt i Afrika og Asien og disse sælges stadig til disse lande. Dvs. at din bil - hvis den er købt i Afrika eller til Afrika - ikke vil kunne godkendes i Danmark.


hils'ner


Svend
Index
37046: sv: Import af gl. Land Rover (09-08-2006 14:09:42) (svar på 37033)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.70)
Hvis du ikke vil køre bilen hjem, men vil lade den sejle til DK - eller nærmeste europæisk havn, skal lige tage højde for fragtudgifterne. Personligt vil jeg mene, at det ikke er særligt fordelagtigt, at hjemtage bilen. Men er du pga. et carnet tvunget til, at tage bilen med ud af landet igen, så giver du lige lyd igen og jeg kan give dig et par meget brugbare tips.