tilbage

Land Rover Forum  

Index
37544: Vm Diesel (01-09-2006 08:01:50)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.212.146.210)
Hej
Jeg ledt i gamle indslag på forumet for at finde
Max moment i NM ved x antal Omdregninger for 2,4 & 2,5 Vm Diesel.Men dog forgæves.
Jeg er også nysgerrig på vægten af de to motore ?
Det er for at få en ide om hvor tunge drenge Vm er i forhold til Rover, Leyland, International osv.

Er der nogen her der ligger inde med den viden?
Index
37597: sv: Vm Diesel (03-09-2006 10:52:31) (svar på 37544)
Jesper H Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.27.91)
Hej...

Jeg har selv haft en 2,4vm, det er bare "guldet" tænk på at en 2,4 række 4, ydet det samme som en patrol 3,3 række 6, 2,4 yder 112 HK v.4200 omdr, og 254 NM v. 1950 omdr.
2,5 yder 121 HK v.4200 omdr, og 284 NM v. 1950 omdr.

Vægten ved jeg ikke noget om men et lille gæt er at den er væsenligt tungere end rover´s egne motore, men jeg kan give dig et link til italien hvor de bliver lavet. http://www.vmmotori.it
Der kan du skrive til dem og få tilsendt alle op lysninger, jeg ved at bla. alfa romero 155 og 164 er udstyret med samme motor som RR vm diesel...

God fornøjelse.

Kommende medlem 5437.
Jesper H Petersen.
Index
37610: sv: sv: Vm Diesel (04-09-2006 11:29:36) (svar på 37597)
Jesper Mørkhøj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.83.6)
Hejsa

Diesler er tunge, kender ikke vægten på VM'eren men et gæt kunne være 250-300 kg.
Ja motoren ligger også i nogle Alfa'er, Ford'er, Chrysler mv., det er bare ikke helt samme motor. Motorblokken er kortere selv om toppene er de samme så man kan ikke bare købe en og forvente den passer. Jeg tænte faktisk på at få fat i en fra en fra de sidste Scorpio'er som 125 hk og noget elektronisk styring så den burde have en bedre økonomi men efter at have talt med VM-specialisten i England har jeg droppet det.

Mvh
Jesper, medlem nr. 7282