tilbage

Land Rover Forum  

38031: problemer med freelander (19-09-2006 16:13:46)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.102.136)
bilen er årg.99 benzin.når den er blevet godt varm vil den ikke køre videre,den hakker og stopper.efter hvile periode kører vi så lidt igen og kort efter er det galt igen.filter-pumpe og strømfordeler er skiftet.nu prøver vi med en ny tændspole.værkstedets computer kan ikke finde nogen fejl.er der andre der har prøvet noget sådan med en freelander.vi har snakket med en del eksperter,de har ikke hørt om det før.
38033: sv: problemer med freelander (19-09-2006 16:37:12) (svar på 38031)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Et skud fra hoften : Er det lille udluftningshul i tankdækslet tilstoppet?
Jeg ved fra andre biler at det kan give de nævnte symptomer.
Nogle gange er det små fejl der bliver til store unødvendige værkstedsregninger.
Prøv evt. at køre en tur uden dækslet monteret.
38034: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 16:49:51) (svar på 38033)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.102.136)
har prøvet at køre uden tankdæksel.der kommer lidt luft når jeg åbner til tanken,men det hjalp desværre ikke.
38036: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 17:09:52) (svar på 38034)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.139.175)
Det fremgår ikke hvilket model det drejer sig om ie. hvor elektronisk det er, men er strøm-fordeler dækslet også skiftet? En micro revne, som åbner sig efter noget kørsel, og varme, tier sig nøjaktig som du beskriver!
38035: sv: problemer med freelander (19-09-2006 17:08:20) (svar på 38031)
Christian Glerup Hansen #6476, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.44.18)
Hvis der er vand i tanken og det kommer med ind kan det fryse i indsugning som benzin om vinter i de fleste gamle biler prøv med lidt karburator sprit det binde vandet til spriten, det er mit skud


SIII 109 V8i
38038: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 17:13:53) (svar på 38035)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.32)
Pas på med sprit, hvis der er katalysator!
38039: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 17:15:48) (svar på 38038)
Christian Glerup Hansen #6476, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.44.18)
je self det nemmest vil da være at tømme tanken helt via bundproppen og så prøve
38041: sv: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 17:54:12) (svar på 38039)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.102.136)
strøm-fordeler er også skiftet.modellen er en 1,8 benzin 5 dørs.jeg har prøvet med sprit,det er nemlig ikke rart at holde på motorvejen med heste i traileren,så man prøver sig jo frem.der er aldrig problemer på kortere ture,det starter efter en times kørsel.første gang var i juli i år,så fik vi skiftet de forskellige dele,nu er det så galt igen.ja måske var det en ide at tømme tanken.
38045: sv: sv: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 18:47:53) (svar på 38041)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Prøv et rense additiv - kan købes hos diverse bil-pushere... Bardahl, Tunap og hvad de ellers kan hedde - koster vel ca. en hundredelap minus eventuel rabat...

anvendes for, at forebygge eventuel koksaflejringer, samt rense indsprøjtningsdyser... Ingen kan garantere, at det virker, men det bruges at langt størstedelen af alle autoriserede værksteder i forbindelse med service.. prisen er til at overkomme og resultatet kan ikke blive dårligere... bare en ide

Held og lykke
38049: sv: sv: sv: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 19:23:04) (svar på 38045)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.102.136)
det skal prøves.mange tak
38051: sv: problemer med freelander (19-09-2006 19:30:26) (svar på 38031)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.110)
Det tyder mest på is i karburatoren. Hvis det er muligt, så drej luftindtaget, så det suger fra motorens varme dele.
38056: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 20:37:42) (svar på 38051)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.151.147)
TSK TSK TSK - is i karburatoren? karburatorsprit? venner, der er altså ikke en hitlerslæde der spørges ind om; det er en bil m. EFI.= Electronic Fuel Injection!------ er tændingsmodulet skiftet? hvad med rotoren i strømfordeleren ? tændingskablet mellem strømfordeler og tændspole?
38062: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 21:48:15) (svar på 38056)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.102.136)
Min mekaniker har været i kontakt med Melgaard-Team Berthelsen og Tohuse i Kjellerup,ingen har kunnet sige bare lidt om hvad problemet kunne være,det er rigtig øv,men jeg vil da forelægge dine foreslag for mekanikeren i morgen.
38068: sv: sv: sv: problemer med freelander (19-09-2006 23:25:18) (svar på 38056)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.55)
Verner bær over med poul - han tager jo en Pause engang i mellem.

Man har jo ikke kunnet købe en ærlig karburatorbil siden 1990/1991.

Mvh
Eddie
38074: sv: sv: sv: sv: problemer med freelander (20-09-2006 08:30:53) (svar på 38068)
Verner/451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Jo, jo, men den kan jo være modificeret og opgraderet med en dobbelt Weber!.

Mvh.
Verner.
www.109-serie3.dk
(Altså ikke grill).....
38077: sv: problemer med freelander (20-09-2006 09:47:22) (svar på 38031)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Kirsten..
Har I prøvet at skifte relæ`et til brændstofpumpen? Det lyder ikke som om at det er tænding den mangler, ud fra det du beskriver! Mere som om at den løber "tør for brændstof" når den bliver varm? Går ud fra at den er til at starte når den har stået og sundet sig et lille stykke tid? Problemet har jeg oplevet en del gange på tyske biler og her har det næsten hver gang været relæ`et til brændstofpumpen, som ikke kan tåle at blive varmt!

Med venlig hilsen
Rasmus Hintze
38081: sv: sv: problemer med freelander (20-09-2006 11:48:53) (svar på 38077)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.127.5)
hej rasmus.Det er også skiftet.Nu får den så ny tændspole da det åbenbart er et problem for de biler ifølge importøren.Så ber jeg til at den vil opføre sig lidt bedre fremover.I skal alle have stor tak for Jeres interesse for at hjælpe mig .
Venlig hilsen
Kirsten
38086: sv: sv: sv: problemer med freelander (20-09-2006 13:39:00) (svar på 38081)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hej Kírsten. Nu ved jeg jo ikke nøjagtig hvor meget der er blevet skiftet i forbindelse med strømfordeleren, men min erfaring siger mig at det nemt kunne være Hall-giveren (Den der fortæller hvornår der skal komme en gnist) når de bliver defekte viser det sig gerne først når de bliver varme.. bare en tanke

MVH Søren
38098: sv: problemer med freelander (20-09-2006 17:20:45) (svar på 38031)
Carsten Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Freelanderen har en induktiv krumtapføler, denne føler kan være følsom over for varme. Dine fejlsymptomer kunne tyde på denne fejl. Når føleren bliver varm svigter signalet, genstart kan normalt først foretages efter ½ times tid.

Normalt er der registreret en fejlkode som kan udlæses med IDS Land Rover testeren, såvidt jeg ved er det kun autoriserede værksteder som har denne type tester.

Når din Freelander med varm motor ikke kan starte, har du så kontrolleret om der er gnist på tændrøret?

Om ikke andet ved du lidt mere om i hvilken retning fejlen skal findes.


Hilsen Carsten
38103: sv: sv: problemer med freelander (20-09-2006 19:35:33) (svar på 38098)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.127.5)
hej jeg har nu fået min bil hjem igen,den er testet med computer på aut.værksted og der er ingen fejl,så nu håber jeg vi kører igen.
Jeg vender tilbage hvis jeg for brug for flere gode råd omkring min bil.
Mange tak
38194: sv: sv: sv: problemer med freelander (25-09-2006 22:17:22) (svar på 38103)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.66)
Min gode ven, navnebroder og regionskammerat nævner muligheden for at Freelanderen måske er blevet genmodificeret med Weberkarburatorer, i så fald vil jeg håbe at katalysatoren er afmonteret, helst inden den selv gør det og at bilen kun anvendes på en "bane afspærret til formålet" ellers er man ude i noget snavs.
Fejlen kan skyldes at den såkaldte topgiver på svinghjulshuset har for stor afstand til den knast der indikerer tændingstidspunktet ell. et stykke benzinslange på sugesiden der suges fladt eller er svampet op indvendigt.
39718: sv: sv: sv: problemer med freelander (16-11-2006 18:28:13) (svar på 38103)
Jakob Pedersen #7674, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.80.143.98)
Hej Kirsten,

Blot interesseret i at høre om du stadig har din Freelander (og om problemet er løst og evt. hvad der skulle til), fordi -
Jeg har selv en ligende model med præcis samme problem og tænkte om det måske var din jeg havde købt?
Anyway der er stadig garanti, men vil jo gerne kunne vejlede forhandleren om muligt.

Freelanderhilsen

Jakob Pedersen
40531: sv: sv: sv: sv: problemer med freelander (09-12-2006 19:16:26) (svar på 39718)
kirsten kyk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.117.119)
Det var en ny tændspole der skulle til for at blive kørende igen uden problemer.Så jeg tror nok bilen bliver hos mig,da jeg er glad for den.
Mange hilsner til Jer derude.