tilbage

Land Rover Forum  

Index
38288: Hvad skal jeg checke ved køb af Discovery XS (28-09-2006 16:03:14)
Johnny Horn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.132.73)
Hejsa i klubben

Jeg er et evt. nyt medlem af denne klub, jeg påtænker at anskaffe en brugt Discovery II aut.
Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på ved køb af sådan en fætter, den skal hovedsageligt bruges som daglig tranport 2*70 km. samt en rigtig campingtrækker ( Langtur )
erfaringer med slidtage er meget velkommen.
Index
38290: sv: Hvad skal jeg checke ved køb af Discovery XS (28-09-2006 16:58:17) (svar på 38288)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.149)
Hej Johnny, det med biler er jo lidt som religion, nogen kan lide det ene og nogen kan lide det andet.
Du skal nok lige skrive hvilken motorvariant du har kig på.
Ellers hvis du vil vide mere om Disco'er så skriv >discovery< i søge feltet på forsiden af Forum - der er 593 indlæg, der er nok nogen af dem der kan besvare nogen af dine spørgsmål.
Ellers er det jo en super vogn, men det er vigigt at vedligeholdelsen er dokumenteret, og ellers er der jo rust og skader efter terrænkørsel, ned på ryggen (eller op på liften) og kig efter.
Gearkasse og aksler skal ikke sige for høje klonk ( nogen lyd er der i dem) undervogn skal også være fri for klonk og knirk.
Den skulle også gerne have fået en antirustbehandling inden for de første år af dens levetid.
Køber man Discovery V8 er benzinøkonomi absolut noget man ikke er interesseret i.
En diesel kan vel gå 9-10 km/l og løber vel en 350-450.000km ialt hvis den er passet ordenligt.
Hvis du skriver hvor i landet du befinder dig, kan det anbefales at købe en time (6-700 kr)hos et erfarent Land Rover værksted og få dem til at gennemgå vognen.
De penge kan være tjent hjem mange gange i reperationer.
Der er selvfølgelig reperationer (f.eks. gearkasse) der koster rigtigt dyrt på sådant et specialkøretøj, det skal man bare vide når man kaster sig ud i det.
Bare mit bud.
mvh
Kenneth Poulsen
Index
38302: sv: sv: Hvad skal jeg checke ved køb af Discovery XS (29-09-2006 00:05:15) (svar på 38290)
Bent Hannibalsen #7365, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.153.187)
Blev ejer af en Disco II TD5 i januar:
Det er simpelthen en lækker bil, kører i snit 10,5 km/l uden at passe på (blandet vej/by/motorvej/køkørsel).
Jo mere luksus bilen har jo mere kan gå itu, bl.a. luftaffjedring (gummibælge tører ud og bliver utætte / vælg alm. skruefjedre). Bilen skal absolut antirustbehandles ordentligt - og sørg for gode vinterdæk (jeg blev kedeligt overrasket over Michilin Synchrone til vinterbrug). Held og lykke :-)
/Bent
Index
38306: sv: Hvad skal jeg checke ved køb af Discovery XS (29-09-2006 10:02:31) (svar på 38288)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Johnny

Hvis det er den jeg tror det er har den kørt 79.000 km. fra 99 og er blå. er service hæftet stemplet.

Den skal køre uden nogen lyde nogen steder fra, det gør den sikkert også med det km. tal, den skal undervognsbehandles, har den kørt sydpå er det ikke det store problem, så skal det bare gøres inden du tager den i brug. se efter opkog i lakken især ved kanter.

Jeg har lige byttet min gamle Disco 300 TDI - med 350.000 km. på bagen, den køre ellers fint endnu, og har kun kostet sercice, kobling, vandpumpe og udstødning på de ti år.

og jeg har byttet til en som den du har kik på, det er bilen ;-)

Luftaffjedringen kan være en fordel med trailerkørsel da der jo så er automatisk kuglehøjde regulering, og man kan sænke bagvognen ved til og frakobling.

Held og lykke med kikkeriet

Per