tilbage

Land Rover Forum  

Index
38330: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 11:36:06)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.54.232)
1) Bremsepedelen bliver nede når man træder på den og bilens bremseevne er dårlig - hvad skyldes det?

2) Koblingspedalen tager ikke ved når man træder langsomt ned og hvis man pumper flere gange vil bilen ikke køre før efter et stykke tid - hvad sker der?

Begge problemer kom nærmest samtidig efter at bilen havde stået stille i en periode på 2-3 uger...
Index
38335: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 12:46:10) (svar på 38330)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.93)
Hej Jakob, det kunne tyde på at du skal have ny hovedbremsecyllinder og en ny koblingshovedcyllinder (skift slavecyllinderen, på siden af gearkassen, med samme).
Gummistemplerne er blevet stive og så er det bare nyt på.
mvh
Kenneth Poulsen
Index
38336: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 12:49:22) (svar på 38335)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.54.232)
Jamen er det så ikke bare et spørgsmål om nogle nye pakningssæt?
Index
38342: sv: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 14:08:31) (svar på 38336)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.93)
Jo Jakob, det kan du da prøve, men min efaring siger at "røret" inde i cyllinderen også bliver slidt, og så det kun er en stakket frist før det så bliver det utæt igen, men har du mulighed for måle cyllinderen indvendigt og den er ok, så kan du prøve med et rep.sæt.
Min holdning, specielt til bremsedele, er at rep.sæt kun er noget man har med på turen gennem Saharas ørken, ellers er det nyt på.
Priserne på stumperne er jo yderst rimelige.
mvh
Kenneth Poulsen
Index
38343: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 15:39:34) (svar på 38335)
Niels Josephsen #3100, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.49.141)
Hej Jacob

Inden du nu styrter ud og køber nye dele så start lige med en ny slange.

Symtomet er det helt klassiske for en sammenfalden slange. Du ved at pumpe få så vædske i gemmen at den kopler ud men returfjederen er ikke stærk nok til skubbe væsken tilbage igemmen den sammenfaldne slange.

hilsen Niels Josephsen
Index
38344: sv: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 15:56:43) (svar på 38343)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.54.232)
Tak for svaret, men jeg forstår ikke helt hvad du skriver? Og mener du på kobling eller bremser eller begge?
Index
38347: sv: sv: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 18:34:29) (svar på 38344)
David Bjerregaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.165.136.31)
Som de andre skriver, det kan ikke betale sig med rep sæt.
Nye hoved & slave, på bremse & kobblings systemer, er uanset! væsentlige billigere end rep sæt på andre biler.
Jeg har set på min S111 at den kan finde på at "spise" en cylinder lige plusdelige, jeg har næsten en mistanke om at pakninger holder længere end let metallet? Tipset om at kontrollere slange-forbindelse skal ligeledes følges. Det sker, jeg har set det! Hvorfor? "Don't Know".
Er Du i gang, så tage endelig hele systemet på bremse & kobbling. Når man først har keddeldragt på, og køber dele, & bremsevædske, Thermo-kanden er fyldt,øl er på køl, og den bedre halv har alligevel opgivet dig den dag. Need I say more?
Index
38348: sv: sv: sv: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 20:02:13) (svar på 38347)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Nej, David, egentlig ikke! Man bliver jo helt inspireret..
Jeg vil bestille stumper til Lightweighten i næste uge, og skifte hele moletjavsen. Såén bare for en sikkerheds skyld, når motoren nu alligevel er ude!
Go weekend.
Vh.
Ole Pars
Index
38380: sv: sv: sv: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (01-10-2006 21:28:10) (svar på 38347)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.152.97)
Stop nu lige, jeg har tit klaret den med rep.sæt senest hvor en bremse hovedcylinder til en 88" var i rest ordre.Den har holdt i 2 år nu. Køb en honer til boremaskinen. Sealey laver Bla, sådan nogle der kan købes hos FTZ autodele. Jeg honer i ren sprit, derefter skal det fedtes ind i F.eks. ATE bremse monterings pasta (Blå tube).

Mvh Mads
Index
38356: sv: sv: sv: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (30-09-2006 23:26:13) (svar på 38344)
Niels Josephsen #3100, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.49.141)
Hej Jacob

Det var egenlig koplingsproblemet jeg tænkte på men det kan også gælde for bremserne.
Det der sker er at en dårlig slange kan virke som en ventil der kun langsomt lader vædsken sive tilbage i systemet.

Har du fornylig efterfyldt eller skiftet bremsevædske?

Jeg har fornylig oplevet at bremsekraftfordeleren (den med advarselslampekontakten) på begge mine 110" med kort mellemrum er blevet utætte, og jeg mistænker lidt evt. nye tilsætninger i nye typer bremsevædske. dvs. noget der angriber gamle gummipakninger og slanger.!

Hilsen Niels Josephsen

Index
38366: sv: Problemer med bremser & kobling på 88" SIII D. (01-10-2006 16:36:04) (svar på 38330)
Per Brunsgaard #0536, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.51.196.50)
Hej Jacob
Der spørges om du har skiftet, eller efterfyldt med bremsevæske, vær meget opmærksom på hvilke bremsevæske du har på, det er ikke sjovt at efterfylde med de nye bremsevæsker sammen med de gamle typer det kan blive ligesom gele.
Vær opmærksom på DOT nr, som er bremsevæskens typebetegnelse. Ellers er der en større rense opgave forude.
mvh per b.