tilbage

Land Rover Forum  

Index
38462: Starterskift på 2,25 benzin, light weight. (04-10-2006 10:44:16)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.156.254)
Er der nogen der har erfaring med skift af starter på ovennævnte, skal man som på en serie 3 diesel skille det meste af bilen ad eller går det lettere her ?

Morten
Index
38467: sv: Starterskift på 2,25 benzin, light weight. (04-10-2006 17:39:00) (svar på 38462)
Kristian Jensen #2775, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.248.213)
Hej Morten !!
På en serie III benzin har jeg fået lirket starteren af uden at afmontere det forreste udstødningsrør - men det er meget nemmere når røret er væk ....
Med rover hilsen
Kristian
Index
38468: sv: sv: Starterskift på 2,25 benzin, light weight. (04-10-2006 18:09:00) (svar på 38467)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.189.227)
Hej Morten, Som Kristian skriver, kan det lade sig gøre, men operationen er noget lettere, og hurtigere, tror jeg, når man afmonterer det forreste udstødningsrør. Jeg vil lige nævne at da jeg fik min Ex-mil One Ton,SIII, så var der en milli mekker,som havde brugt "bræk-jerns metoden" til at få plads til at skifte starter. Resultatet var en flækkede udstødnings manifold. Jeg tror nu at Danske milli-mekker er nu noget bedre end de Norske, men alligevel vil jeg anbefale at man tager for-røret, om ikke andet, så for at få en behaglier dag! Det andet spørgsmål der lurer,når jeg ser at du har en lightweight, er om en 24v starter er større end en 12v? Med ønsker om at du snart kan starte bilen uden håndsving, 2217 David.
Index
38513: sv: sv: sv: Starterskift på 2,25 benzin, light weight. (06-10-2006 13:59:07) (svar på 38468)
Morten Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.156.254)
Tak for savrene, om starteren er større en til 12 v. vides ikke. Men hvem der bare havde et håndsving.

Morten