tilbage

Land Rover Forum  

38333: Nye 2007 Defender, billeder. (30-09-2006 12:14:27)
M. Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.246.106)
Fra artikel på www.thelandroverchronicles.com er der her et link med billeder af den nye 2007 Defender.

http://www.autoweek.com/files/specials/2006_paris/landrover/defender/pages/01.htm
38334: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (30-09-2006 12:44:57) (svar på 38333)
Keld Gunnar Harder Andersen #1582, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.121.83)
Flot bil, Det er da godt at der tag, der hvor føreren sidder. At bagsæde passage bilver våde er jo noget andet. ;-)

Rover Hilsen
Keld
38339: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (30-09-2006 13:30:18) (svar på 38334)
M. Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.246.106)
Ja, men man kan da sige, at interiøret får et pift af de større. Ideen med det dåseåbnede udstillingslook er da fin, man kan da rigtigt se ind i den.

Og ifølge billedteksten er faceliftet på fronten lavet for at leve op til EUs krav, til hvordan bløde trafikanter skal køres ned.

38340: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (30-09-2006 13:43:56) (svar på 38339)
David Bjerregaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.165.135.31)
Jeg fik idéer om at bruge det "snit", med en hængsel på den lange side, til en anden måde at lave camper bil på!
Vi har alle set de små æsker til kort/breve osv, med skrå top, hvor låget åbner til en lille bakke.
Hilsen, David,2217.
38350: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (30-09-2006 21:29:05) (svar på 38340)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.107)
Vorherrebevares, en LandRover i sølvgrå! så mangler vi bare sædevarme, elrudehejs, airconditionering, intercom. og tolvpunktsairbag, så er da det hele kørt af sporet; hvor er ånden fra 86? the bullnose er vel til intercooleren for den rædselsfulde duratyrk Ford dieselmotor der lyder som 3000 S`er efter hinanden, næee lad mig be` om en LandRover i bronzegrøn med det velkendte dieselknak.
38406: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (02-10-2006 20:34:00) (svar på 38350)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.121.1)
Hej Verner !

Er du racist, eller har du bare noget med farver ?, og hvad med ånden før 86 ? hvad er der galt med den ?.
Dem du ikke kan li' er tildels skyld i, at der er noget der hedder Land Rover i dag.
Når man i 30 år og 1.050.000km har været udsat for følgende: II A stw benz. + 90 D + 90 TD + 90 300tdi og Disco I 300 TDI - Så har man optjent ret til erhverve sig en med luftafjedring af hensyn til ryggen, og alle de andre handicap hjælpemidler du nævner, det har jo givet ar i både sind og skind.

Husk ingen hån, men Vink og Blink !!
Per - Disco II ( Sølvfarvet ) ;-)
38419: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 10:47:47) (svar på 38350)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Har i fået læst de engelske LR magasiners test og kommentarer til bilen? Jeg har ihvertfald læst at den motor bare er ovebevisende. Langt mere moment end en Td5 (det siger ikke så lidt), langt midre larm/støj (det kan alle vel sige ok til), et fungerende interiør og ventilationssystem (hvem ønsker ikke det?) og ordentlige sæder til dem bagi (men hvem har råd?). Jeg er sikker på at den også leveres i andre farver end sølvgrå, men om vi kan slippe for elrudebejs, flere aflukkede sikringsbokse og ord vi ikke forstår er mere usikkert. Men de siger også at denne "nye" Defender fortsætter indtil 2010. DET er da en god nyhed. Spændende hvad prisen bliver i DK og om vi får den med 3 sæder og gule plader til under 300 K.
"Uden fortid, ingen fremtid"
38453: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (04-10-2006 07:52:11) (svar på 38419)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
@Søren Ignaz - langt mere moment end TD5????? Da ikke efter det jeg har læst - der stod 340Nm og det har TD5'eren da også?????
38454: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (04-10-2006 07:59:49) (svar på 38453)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Dobbeltpost - OK så.....360 Nm (ifølge det her) http://www.landyonline.co.za/specs/defender2007.htm

NB! Nu tar' det altså ikke mere end 5 min. at blæse en TD5'er op på 400 Nm!
38463: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (04-10-2006 10:45:12) (svar på 38454)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Michael

Det interessante er at den "nye" Defendermotor yder sit maximale moment (og alle 122 kh) allerede fra omkring 1800 omdrejninger, hvorimod en Td5 skal langt højere op. Det er en god cirkel for effekt, brændstoføkonomi, støj osv. Derfor mener jeg det vil føles som langt mere end blot 20 NM på skalaen rent praktisk. OK? Der er trods alt fuld gang i udviklingen for dieselmotorer pt. Det er vel nogenlunde samme forskel som fra at gå fra en 200/300 Tdi til en Td5 - Der ER kæmpe forskel. Sådan er det bare.
Mht chiptuning så er det i mine øjne en helt anden diskussion. Man KAN jo også blæse sin V8 op til 700 hk osv.
38473: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (04-10-2006 21:41:38) (svar på 38463)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Jeg har kigget flere steder på nettet og jeg lever åbenbart i en vildfarelse - jeg troede at det var 300 Tdi'eren der ydede 300 Nm og Td5'eren der ydede 340 Nm.......beklager min vildfarelse.
Man behøver ikke udskifte nogen chip, for at få Td5'eren op i ydelse (Hp og Nm), det kan klares alene ved at justere på computeren (stikket ved forsædet)..........men ok, det kan man måske godt kalde at chiptune. Den kan godt skrues op til 150-160 Hp og stadig overholde kravene vedr. udstødningsgasserne. Med en større intercooler kan den skrues op til 250 Hp - om så den overholder kravene ved jeg ikke (jeg er fuldt ud klar over at det ikke er lovligt og at motorgarantien bortfalder).
38472: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (04-10-2006 19:44:58) (svar på 38453)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.208)
iflg. Glad's hjemmeside har TD5 300 nm/1950 omdr. Det er muligt at der er 340 nm på en TD5 - men mon ikke den så er monteret i en bil med automatgear?

mvh
38424: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 13:45:45) (svar på 38350)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.177.184)
Verner dog
Følg nu med tiden.
En sugelyd/hvæsen (næsten som en kompressermotor)er da ekstrem potensforlængende.
Nyder min egen v8 3,9`er
Med smil og rrc hilsen
søren
38440: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 19:32:37) (svar på 38424)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.17)
Anita fra Kærgården, underskrevet som Søren, beder mig at
følge med tiden; er tiden at betale som for spidsen af en jetjager i "grøn ejerafgift" bare for at eje en nyere LR.
hertil kommer at når den skal serviceres eller brækker ned,
for det gør de, så er det den tunge gang til en af de få autoriserede LR værksteder for derefter at få en regning der minder om gælden fra hundredeårskrigen. Det med farvevalg og ikke mindst bilvalg, (og motorlyd) det er noget der siger en hel del om ejeren, det kræver kun perifærisk psykologisk indsigt, meget morsomt at beskæftige sig med. Moderniteterne har reddet Defenderens overlevelse? det er nok mere ønsketænkning end salgstal.
38450: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 21:41:28) (svar på 38440)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Ny Defender

Den nye Defender leveres kun med to forsæder (har der allerede været skrevet om i bl.a. dagspressen, afstedkommet af EU-kravet om 3-punktsseler ved alle fremadrettede sæder. Ligeledes forsvinder de langsgående sæder i både 90" og 110". Det handler ganske enkelt om sikkerhed!

Skal man have en Defender med 3 (lovlige/godkendte)forsæder skal man snart skynde sig.

Nu er det så heldigt at Defender leveres i flere forskellige farver, også grøn, ligesom komfortudstyr som el-ruder kan til- eller fravælges, som meget af det andet udstyr.

Fordomme og holdninger er glimrende når de skiltes tydeligt så det ikke er til at misforstå - det samme er 30 års erfaring - men en erfaring der er blevet 30 år gammel er - - - præcis 30 år gammel og flytter ikke ret meget - men samme personer bruger måske også stadig telefoner med drejeskive, mobiltelefoner der vejer 30 kg, telefax og hulkortmaskiner.

Tillægsafgiften på gulpladebiler (alle gulpladebiler over 2 tons) udgør omkring kr. 5000,- pr. år - til gengæld har man sparet en pæn slat penge i afgift, fordi det stadig kan lade sig gøre at køre privat i gulpladebiler. Ejerafgiften er ligeledes noget de folkevalgte har besluttet og bestemt og dermed er vi alle mere eller mindre ansvarlige for den.

Defenderen lever indtil videre frem til 2010, men kun takket være Discovery, Freelander, Range Rover og Range Rover Sport - uden dem ville det for mange herrens år siden have været ude med Land Rover, det er ren utopi (ønsketænkning) at tro at en produktion på 25.000 enheder kan holde en fabrik kørende (hvis bilerne skal være til at betale) og få det til at løbe rundt ved at producere det antal Defendere om året. Et tal som har været stort set uændret igennem en længere årrække, uanset diverse markedsføringstiltag world-wide. Ret beset skal der jo også tilføres nye modeller til markedet ellers vil der jo ikke være nogle 30 år gamle brugte Land Rovere til salg når børnebørnene skal til at have bil - smiley.

mvh
Ib 0219

38451: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 23:18:42) (svar på 38450)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.127.143)
Hej Ib
Nu skriver du godt nok ”fordomme”...Her må jeg som Land Rover fundamentalist tage til modmæle. Der er historisk set masser af nymodens opfindelser, der ganske enkelt ikke kan overvinde de gode gamle dyder. f.eks. rudehejs med håndsving. Vi tager f.eks. stearinlyset. Da Edison for mange år siden opfandt glødelampen, så måtte det da være endegyldig slut med de osende stearinlys.. men nej, stearinlys har nogle signalværdier, som ganske enkelt ikke vil udkonkurreres. Der skal trækkes en glasflaske indeholdende druesaft lukket med korkprop op og sættes to stearinlys på bordet, sådan er det bare...
For mange år siden, da oliefyret blev opfundet, så var det da langt om længe endegyldigt slut med at bære træ ind i stuerne til kaminer og kakkelovne. Men nej, ethvert parcelhus med bare antydningen af friværdi får den straks udnyttet til en brændeovn. Den rummer, alle de nødvendige totalt gammeldags ritualer, vi bare ikke kan undvære.
En mand, der arbejde på en virksomhed, der fremstillede søbøjer kom ved et tilfælde til at opfinde kuglegrillen. Nu står voksne mænd i ramme alvor udendørs og laver mad på trækul året rundt. Hvad blev der af respekten for den højteknologiske ovn med pyrolytisk selvrens og jeg skal gi’ dig skal jeg?
Oilskinstøj er for længst overhalet af højteknologiske stoffer på funktioner... men ikke signalværdi. Oilskin har klasse! Det lugter af fisketure, jagt, fridage, efterår og eventyr. Det andet lugter bare af jagten på det sidste nye.
Hvorfor sejle i kajak, når du kan få en motorbåd?
Der er ting, der bare er gode nok, som de er. Og sådan er det med Land Rovere.

Noget andet er så, at virksomheden Land Rover ikke kan leve af folk som os Land Rover fundamentalister. Når man ser på alt det latterlige 4x4 gadegejl, der åbenbart er salg i nu, så må vi takke Vor Ford for, at de gør, hvad de kan for at holde sig på markedet. Og det kan da være, at hvis jeg engang får slidt min serie 1, 2A og Defender op, så kommer jeg til at købe en bil med alt det udstyr i. Det er bare ikke det jeg har en Land Rover for.
Mht. til erfaring.. så har jeg haft biler i små 30 år. Også biler med komfortudstyr i ekstravaganceklassen og fuldt udsving på blærerøvsmåleren. Min erfaring er entydig: Det ER BARE sjovest at køre i en Land Rover og især i en Land Rover uden bullshit. En Defender, der er tro mod de første Land Rovere, har bare mest klasse. Stor, stor smiley!

LR-hilsen
Hans Kristian 4975








38495: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (05-10-2006 19:25:02) (svar på 38451)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Hans Kristian

jep - skrev ordet fordomme - og hvis du læser nogle af indlæggene i denne tråd luftes disse i høj grad.

Årsagen til jeg nævner dette er, at der næsten uanset emne er der nogle der skal lufte deres fordomme overfor dagens tilstand - læs nye modeller (og medlemmer) - og at de gamle var meget bedre. I længden er det lidt trættende at blive ved med at se de samme lufte deres fastgroede fordomme og holdninger.

Apropos de gode herlige gamle modeller, hvor gode er det nu de er. Når vi kigger på hvor mange der spørger til hvordan de skal reparere dette og hint, hvordan man kan modeficere med skivebremser, parabolske fjedre, andre sæder, modeficering af ledningsnet, nyere motortyper osv. - noget af dette skulle vel ikke være små trin i udviklingen der bliver adopteret af de frelste fundamentalister?? - smiley

Nogle af fundamentalisternes biler lever nok ikke helt op til det at være originale, på nogle er det groft sagt stort set kun dele af karosseriet og stelnummeret på chassisrammen der stammer fra den oprindelige bil. Det er også fordomme at kalde komfortudstyr for "ekstraavangance og fuldt udsving på blærerøvsmåleren", efter min mening. Den bil jeg kører i, Discovery I - 10 år gammel - har både air-con, centrallås og el-rudehejs, og det er faktisk en behagelighed i hverdagen.

For ikke så længe siden var det jo også nærmest umuligt at køre i terræn med automatgear, oftest udtalt af medlemmer der aldrig selv havde prøvet det, i dag ved vi at det fungerer ganske udemærket og har gjort det de sidste 30 år. Men fordommen møder du fortsat, også blandt gamle medlemmer.

Endelig er det jo markedet og kunderne der bestemmer hvad og hvordan bilerne skal se ud, udstyres bl.a hele rækken af sikkerhedsudstyr, hvad de skal kunne (specifikationer, motorer, transmission osv.), lytter man ikke til kundernes ønsker blev der ikke solgt noget. Set i det perspektiv er det jo lidt sigende at Defender er den Land Rover model der sælges i færrest antal, og at de fleste af de 90", 110" STW og 110" Dobbeltkabine der sælges på de "udviklede" markeder (Europa bla.)har en høj grad af komfortudstyr. Og det er kundernes valg for det skal tilvælges - smiley.

Alt det du nævner er relevant, så jeg vil tænde et par lys, tænde op i brændeovnen, og skrue proppen af en flaske, men jeg vil ikke smide hverken centralvarmeanlægget eller det elektriske ledningsnet ud eller sige at det er noget nymodens unødvendigt blærerøvsudstyr. - stor smiley

Nej Defender får ikke sikkerhedsbur/styrtbøjler, den er sikker nok i sin konstruktion som den er til almindeligt brug. Hver gang man sætter mere udstyr i bilen stiger prisen og der skal betales moms og mindst 30% afgift af udstyret, så alene derfor er det billigere at eftermontere i de få biler der ønsker dette, og ikke belaste alle de andre rent økonomisk, som ikke har brug for det.

mvh
Ib 0219
38452: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 23:52:11) (svar på 38450)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.38.210)
Apropos sikkerhed, har de nye Defendere fået styrtbøjler.

mvh Jesper
38475: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (04-10-2006 22:46:51) (svar på 38440)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Verner, gode ven og nabo

I 1989 udgav en tysk rockgruppe ved navn "Scorpions" en "skive" ved navn "Wind of changes"...

- i anledning af Berlinmurens og Sovjetunionens fald.

Land Rover har altid repræsenteret "Wind of changes" (ellers ville du ikke have valgt den;-)

Det er med de nye Land Rover-modeller som med Dansk Land Rover-klub:

De mange nye (og næsten altid usynlige;-) betaler for, at de få, og "gamle" kan fornøje sig med deres drengedrøm om, "hvordan det var en gang".

Med venlig hilsen
38526: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (06-10-2006 20:59:49) (svar på 38475)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.51.106)
Når forandringens vinde blæser bygger nogle læhegn og andre
bygger vindmøller (på trods af at Danmark har den ringeste
afregningspris for vindenergi i verdenen!)
Jeg kender ikke nævnte rockgruppe ell. plade og hvis man
spørger den menige russer om forandringens vind har blæst bedre tider med sig vil han sikkert svare njet, njet.
Om de nye medlemmer sponserer de gamle medlemmers udskejelser? Reg. SSJ har offroad, onroad og nonroadarrangementer hvor alle er velkomne og selv om der er en pæn fremmødeprocent havde vi helst set flere medlemmer komme og deltage i løjerne. Er der væsentlige udgifter ved arrangementets afholdelse er der deltagergebyr
og herfor ikke tale om at nogle betaler for de få kan have det sjovt.
38530: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (06-10-2006 22:44:44) (svar på 38526)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Verner, gode ven og nabo.

Netop fordi forandringens vinde blæser, bygger Land Rover "vindmøller" (Læs: produkter som et købestærkt publikum i en global verden ønsker at købe, i konkurrence med alverdens plagiater;-)

Hvad skulle Land Rover-virksomheden ellers gøre???????

Med honnør (for alle parter i sagen)

Poul Helmer
38538: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (07-10-2006 08:42:33) (svar på 38526)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.32)
Verner, det er en god metafor du drager frem med den salige Sovjetunion.

I bagklogskabens ulideligt, skærende, klare lys, er det vist nok kun fragmenter af verdens befolkning, så som den højt elskede og kærlige store leder i Nordkorea, der ser nogen fremtid i det system, Rusland tidligere bekendte sig til. Denne unikke diktator, har jo givet anskuelighedsundervisning i, hvordan det ville have gået Rusland, hvis de var fortsat ad den vej.

Uden at ville sammenlignes med Kim Jong-il, holder jeg personligt også mest af gamle biler generelt, primært fordi jeg selv kan tage hånd om reparationer af disse, og det grunder primært i at dyb og knugende fattigdom har sit faste og sikre greb i nakken af mig.

Mon ikke vi bliver nødt til at indse, at ikke alt fremskridt er af det usle? Du bruger dog selv PC i stedet for at lade dit budskab komme omkring i landet som skillingsvise!

Skal vi ikke bare lade de yngre generationer bestemme, hvad de vil køre i?

mvh
Knud, med low-tech RRC
42693: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (08-02-2007 13:35:17) (svar på 38538)
Peter Carlssøn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.107.83)
Fantastisk tråd ovenfor - men:

Er der noget nyt ? Hvordan bliver den nye Defender, er der nogen der har prøvekørt den,nogen tests ?(den skulle jo komme til maj)

mvh.
Peter
Jaguar x-type estate 2,0 diesel,men overvejer Defender pga. flytning.