tilbage

Land Rover Forum  

Index
38587: Motorskift SIII (09-10-2006 13:39:04)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.32)
Jeg starter med at undskylde den efterfølgende kætterske
forespørgsel! :-)
Jeg står evt. i begreb med at købe en SIII 109" 2,25 ltr. benzin.
Den ville jeg forsyne med en kraftigere diesel af evt.
unævnelig herkomst.
Er der nogle bud på, hvilken motor, der kan komme på tale. Jeg mener, der er et firma i Sverige, der har disse conversionkit, men hvilket og er der andre?
mvh og undskyld min formastelighed
Knud
Index
38588: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 16:05:28) (svar på 38587)
Jon Poulsen #5361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.122.46)
Hej Knud,
ja nu skal jeg ikke lokke dig i fordærv,blot lige nævne at hvis du vælger Land-Rovers 200 tdi for du en virkelig fin og kraftfuld maskinrum, og mig bekendt passer den lige ned uden convertionkit.
hilsen og god fornøjelse.
jon.
Index
38590: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 17:36:02) (svar på 38588)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.91.52.219)
Hej kætteriske Knud, svenskerne hedder www.smt.nu

Og så skal man jo tænke over at en 88" max. kan ilægges en motor med 86,4 HK, altså hvis det skal være lovligt.
(den kraftigste model = benzin med 72 hk + 20% = 86,4 HK)
mvh
Kenneth Poulsen - der også har en kraftigere diesel i sin 88", en 2,5L Land Rover diesel! med hele 68 HK ha ha ha.
Index
38591: sv: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 17:37:37) (svar på 38590)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.91.52.219)
Ups linket virker ikke, søg dem på google.
mvh
Kenneth Poulsen
Index
38592: sv: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 18:07:02) (svar på 38590)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.152.196)
Hej Knud

har selv lige skiftet fra 2,25 benzin til 2,5D N/A, og der er ingen hurtig løber hvis det er det du går efter, men der er klart mere moment, specielt hvis man får lavet speedertrækket rigtigt, kørte 14 dage med max 3/4 gas, nu har vi endnu mere at lege med,
hvis du skal have mere kraft i din 109" så gå efter land rovers egen 200 TDI, den har det du søger, med mindre det er V8 mængder vi snakker, og den passer lige på gearkassen, det er kun et motorophæng som skal flyttes, og muligvis batteriet. da jeg byggede min om til 2,5 var dette ikke nødvendigt, men 200 TDI fylder vist lidt mere. et overdrive vil så nok blive nødvendigt. så udnyttes den bedst.
i en 109" kan den vist lige gå under 20% grænsen, den kunne jo fåes med V8.
håber det kan hjælpe lidt, så du ikke bliver helt udstødt i din region.....

SIII Hilsen Anders Mogensen
nu med alle 68 HK til stede....
Index
38593: sv: sv: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 18:44:44) (svar på 38592)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.32)
Ideen er, at jeg gerne ville kunne køre rimeligt med min campingvogn, samt være i stand til at betale for brændstofforbruget. Jeg ved fra en bekendt at det ikke er denne motor, der får vognen op over Kasselbakkerne i 4. gear i rask tempo.
Jeg vil desuden udstyre den med parabolske fjedre og meget gerne invalidestyretøj, pga min høje alder :-)
mvh
Knud, den svage
Index
38594: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 19:24:03) (svar på 38593)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.82)
Knud, hin sparre!
Du kan næsten helt lovligt knibe en 2,5 turbo ned i maskinrummet - eller vælge B27 fra Friedland og ned til Fulda for at slippe for Kassel bakkerne... en iøvrigt meget smuk tur...
Jeg har indtil videre endnu en OneTen med 2,5 N/A, som klarer sig fint, dog uden c-vogn hægtet på.
Nu bliver den lige efterset og pudset før den skal til Spanien om en lille måneds tid !
Der findes flere, som kører med en 2,5 turbo og som roser kombinationen.
Index
38596: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 19:27:15) (svar på 38593)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.166.146)
Jeg synes faktisk at når du har de ønsker, så vil jeg glemme alt om SIII, og vælge en 90 eller 110 med en TD200, TD300, eller enda TD5, med det samme. Inden du er færdigt med at installere parabolske fjedre, og fartet rund efter et servo styring, overdrive osv, hvor meget tid & penge har du brugt? Endvidere, hvorfor have SIII som udgangspunkt, når så meget skal alligevel laves om?
Index
38597: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 19:53:52) (svar på 38596)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.242)
Hej David

Fordi det er en serie 3 selvfølgelig, håber det besvarer dine spørgsmål-)
Index
38607: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorskift SIII (10-10-2006 11:16:26) (svar på 38596)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.32)
Som Jeppe skriver: fordi det er en SIII (eller lige så gerne SII og gerne 6-cyl.) og dermed mere simpel at vedligeholde i øvrigt.

Bilen vil jo ikke blive endegyldigt destrueret, men vil kunne føres tilbage til det oprindelige.

Det er jo snildt at måske Daihatsumotoren egner sig, idet de er ret billige på mobile.de

mvh
Knud
Index
38600: sv: Motorskift SIII (09-10-2006 21:27:15) (svar på 38587)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Jeg kender flere der kører med Daihatsu Rocky motor i både serie 2-3 og 4(90"), med stor tilfredshed.
Index
38625: sv: Motorskift SIII (10-10-2006 21:04:13) (svar på 38587)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Index
38632: sv: sv: Motorskift SIII (10-10-2006 23:14:07) (svar på 38625)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 213.32.231.162)
Jeg har en herlig daihatsu 2.8 td i min 110. den har siden den blev sat i kørt små 100 000 i Land Roveren (aner ikke hvor langt i japseren) og der er ALDRIG problemer.. Har høbt en hel Daihatsu med ekstra motor til små penge. der er i øvrigt en fin dypkoger på alle de 3 motorer jeg har hvilket er godt til vinter...
Index
38646: sv: sv: sv: Motorskift SIII (11-10-2006 12:20:09) (svar på 38632)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.207.32)
Jeg takker ydmygst for alle de gode input!
Så er der da en hel del at pusle videre med og jeg vil tænke tænksomme tanker!
mvh
Knud
Index
38649: sv: sv: sv: Motorskift SIII (11-10-2006 15:52:24) (svar på 38632)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.196)
Hej Jørgen, Jeg har selv haft en Rocky, og om ikke andet, så er motoren temmelig gode, som du skriver. Hvad er dine erfaringer når den kommer i en LR? Jeg ville have troede at den manglede nogen omdrejninger, da det var ligesom at Daihatsu'en (Bedford kopi fra 1930) trivedes bedst omkring 2700 O/M. Jeg ville have troede at den var lige svag nok til en 110, selv i TD udgave. Jeg vil sætte stor pris på din tilbagemelding! Hilsen David.
Nu med Ex-Mil, One-Ton, Arctic Wolf, SIII,1975. 2.3l St2/3.