38617:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af FREELANDER (10-10-2006 18:01:15) (svar på
38616)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.187.247)
Det er vel ligesom selvsagt, at der skal være forskel, men kvalitetsoplevelsen bør ikke være SÅ stor. Når man vælger at sælge "mærkevarer, må man holde for øje, at bare fordi kunderne vælger en mindre/lille model, er det jo ikke det samme som, at kunden vil have dårligere kvalitet.
Freelander er da blevet bedre med årene (min oplevelse i hvert fald) men den 1.8 fra '99 jeg prøvede at køre i forleden var af den ringe skole (den med alle lydene) og servicebogen var fyldt til randen (hvad det end hjælper??!!)
Mindre biler kan også være ok.. Kvalitetsoplevelsen i en Audi A3 er jo ikke forholdsvis lige så dårlig som en Audi A8 - Freelander / Range Rover eller for den sags skyld andre LR... En Defender er en "traktor" (det synes jeg) Og tak for det, sådan skal den være!! En Discovery skal være en brugsbil, der kan det hele (Bykørsel, hente børn, køre med trailer, skovkørsel / terræn m.m.) En RR er "stadsbilen" - den 4wd, alle andre prøver at efterligne (men dårligt!!) 4wd modstykket til Rolls Royce. RR Sport er en hurtig sjov legekammerat (Supercharged), lidt for lille, forkert løsning hvad angår bagklap (where to sit?? - A proper RR has a split tailgate!!)en der aldrig bliver voksen - med denne smøre mener jeg, at alle bilerne udfylder et menneskeskabt behov (aldeles unødvendigt, men dejligt!!) men det er amerikansk tankegang at tro, at størrelse skal retfærdigøre kvalitetsforskel. (luxury is defined by size) - certainly not in my world!! Og jeg synes stadig at Frilandsgris 2 ser pæn (og brugbar) ud!!