tilbage

Land Rover Forum  

Index
38684: Benzin forbrug på 88 (12-10-2006 21:32:48)
Lui (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.117)
Hej Forum;

Benzin eller Diesel... to be or not ...

22 km fra bopladsen til arbejdspladsen

Konkret har jeg kig på en 88'er med 2.25 motor og RR differ. Sælger oplyser at den er uden overdrive. Motorstanden skulle være ganske god.

Jeg har 3 lyskryds inden motorvejen, og jeg regner med cruisefart på 90 km/t (passer fint til Lyngby Motorvejen).

Hvad skal man regne med at den løber på literen? Differne fra RR'en giver vel lidt ekstra, men hvor meget?

På papiret kører dieselen længere, men 22 km er vel lige i underkanten eller.. ?

Mvh. Lui
Index
38686: sv: Benzin forbrug på 88 (12-10-2006 22:03:26) (svar på 38684)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.183.247)
Hej Lui.Regn med 6-7 km pr litter hvis kaburatoren er ok.
Index
38688: sv: Benzin forbrug på 88 (12-10-2006 22:14:06) (svar på 38684)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.222.244)
Hej Lui

Benzin 6-7 km/l, det var hvad jeg selv oplevede med min 88" mens jeg havde benzin motor i, og 90 km/t er en god cruise hastighed, enkelte ture tæt på 9 - 10 km/l, kører du hurtigere, hvilket benzinmodelen godt kan... vil ikke hjælpe på dette, så går det stærkt ned af bakke.

Diesel 9-10 km/l(motor 2,5 D N/A) er hvad jeg oplever nu, men det er så også konstant uanset trailer, tagtelt, last og lign.

jeg ville tage en benziner når du ikke har længere, specielt hvis du herude over kører mest by kørsel, hvor motoren ikke bliver rigtig varm. der er hårdt ved dieselen.
du er klar over at RR akselerne giver en højere gearing og derved ikke helt de samme terræn egenskaber som en alm. 88"

SIII hilsen Anders
Index
38689: sv: sv: Benzin forbrug på 88 (12-10-2006 22:31:06) (svar på 38688)
Lui (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.117)
Hej igen,

6-7 på literen. Ikke store sager. Jeg havde håbet at RR-differne gav lidt mere.

Mon ikke en ventilindstilling, karburatorjustering og KN-filter kan give lidt mere? Anyways, så en liter fra eller til er underordnet med mit kørselsbehov.

Mht. til terræn egenskaberne, så tja... Det bliver nok mest sne i Sverige den bliver udsat for. Men et grønt bevis regner jeg da med at tage.

Mvh. Lui

Index
38692: sv: sv: sv: Benzin forbrug på 88 (12-10-2006 23:38:44) (svar på 38689)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.110)
Hvis du vælger en diesel 2,5 n/a, så få et vandvarmende oliefyr monteret. Det giver dig en varmn motor inden starten og kan være med til, at holde temperaturen oppe selvom der blæser en strid og isende kold modvind...
Index
38694: sv: sv: sv: sv: Benzin forbrug på 88 (13-10-2006 01:12:40) (svar på 38692)
Lui (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.117)
Hej Paul

Det med fyret har jeg faktisk tænkt på.

Jeg havde det i en firmabil engang, hvilket var skønt om vinteren. Men er det overhovedet lovligt (på brokvarterene i København) at bruge disse oliefyr? Jeg tænker på forurening og sikkerhed.

Såfremt at det er lovligt, hvor stort et batteri skal man have i bilen for at holde strøm nok til at starte? Det system jeg sidst havde i firmabilen startede også ventilatoren i bilen, så der var dejligt varmt over det hele. Jeg tænker at der også skal bruges strøm til en brændstofpumpe. Men det er måske i virkeligheden i småtteriafdelingen ?

Jeg må indrømme at diesel kunne være rart til de længere ferieture, som jeg selvfølgelig også bør indregne i mit budget.

Mvh. Lui
Index
38695: sv: sv: sv: sv: sv: Benzin forbrug på 88 (13-10-2006 02:03:32) (svar på 38694)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.169.240)
Hej Lui, Jeg har endnu ikke hørt at "olie fyr" i bilen er blevet ulovligt. Til gengæld kan jeg huske at dem gang i 70 erne, da bla, Lone Dybkjær, (Blev sur fordi hun fik øgenavnet;- Lone Dybkoger) valgt at give efter for presset til at infør katalysator. Dette til trods for at undersøgelse i Sverige, foretaget af Saab, Volvo, og den Svenske regering, vist at et oliefyr i bilen, eller "kære Lone's" dybkoger var langt mere effektiv mht begrænsning af forurening, end hvilket som helst katalysator, når der er tale om de nordiske land, og ture kortere end 20Km. Jeg tror ikke at moderne Katte er meget bedre, men der er sket en udvikling med motor styring selvfølgelig. Jeg tvivler stadigt på at selv en moderne kat kan reducere forurening i samme grad som en olie fyr opvarmning af motoren, som derved tror at den kører i sommer Californien, hele året!
Selvfolgelig må jeg forstå at kendsgerninger, og fakta må vige for politiske korrekthed, og intern enighed i partiet! men jeg tror at du og jeg, har svært ved at sluge det, på en måde! Hilsen fra Norge, hvor man kan lugte mærke, se og hoste, at Katte fungerer meget dårligt om vinteren! 2217 David.