tilbage

Land Rover Forum  

Index
38827: Motor skift (18-10-2006 18:22:25)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.242)
Lige en gang til for prins Knud.....
Er der de store ben i at skifte en 2,25 benziner ud med en 2,5 suge diesel, i en 88".
Passer motor og gearkasse sammen, og hvad med ophæng og andet, vil det efter mont af motor være en fordel at skifte til RR differ eller Over Drive.

Håber på mange gode svar, og lad venligst være med at foreslå at købe anden LaRo da pengene ikke er til det.

Jeppe
Index
38845: sv: Motor skift (19-10-2006 18:50:10) (svar på 38827)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.51.110.18)
Hej Jeppe, jeg har selv en 88" med en 2,5L diesel.
Motoren passer på gearkassen.
Indsprøjtningspumpen sidder jo nede på siden af motoren så det ene ben på batteri/luftfilterkassen skal bortopereres.
Du skal bruge det ene motorophæng fra den gamle motor.
Det er en stor fordel at tage frontpladen (og så tag da skærmene af med samme og få renset og malet lidt der inde), hvor køleren sidder i, helt væk, da der ikke er plads til at lirke ret mange centimeter.
Ellers er det helt benløst.

Min personlige mening er at 2,25L motoren er lige så god som 2,5L'eren, så vælg hellere en frisk 2,25L end en slatten 2,5L, den største umiddelbare fordel er skrueoliefilteret men det kan man klare med en adapter til 2,25L (og så har 2,25L ikke en tandrem der kan knække!)
Ellers rykker bare med de ekstra 6 heste ;-D (se det er en god Land Rover joke)

Personligt syntes jeg at gearingen passer udemærket med 7,50 X 16, jeg kører aldrig over 80 - 90 km/t, og så kan den også slæbe af med en trailer.

Med Range Rover differ. er bilen altid højgearet og nogen med erfaring i det, mener at der faktisk ind i mellem mangler et gear mellem 3. og 4.
Range Rover diff.er ligger ca. 1500,- kr pr. stk.

Et overdrive koster ca. 12.000,- og er den mest fleksible løsning da du får de "mellemgear" som nævnt ovenfor, det giver jo 16 fremad og 4 bakgear, så man kan altid finde et gear der passer. (anbefaler Rocky Mountain)

Ascroft Transmission har et sæt hvor man ombytter transfergearkassen med en der har højere gearing (omtrent som RR diff.), gearingen i de lave gear er stadig den samme, prisen i England er ca 5000,- Dkr. + transport og transport til returnering af din den gamle transfergearkasse.

Du kan også bare vælge et nummer størrer i dæk, det er rimeligt overskueligt (lad dog dækmanden svede) og prisen for et sæt gode sutter er vel omkring 5000,-kr.

Ellers prøv at spørge (evt. få en tur) folk der har de forskellige ting monteret, de kan jo sædvanligvis træffes til arrangementerne.

Bare mine bud.

MVH
Kenneth Poulsen
Index
38851: sv: sv: Motor skift (20-10-2006 07:21:24) (svar på 38845)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.248)
Hej kenneth
Tak for det svar jeg har brug for.
Jeppe
Index
38870: sv: sv: sv: Motor skift (20-10-2006 22:10:11) (svar på 38851)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.251)
Du skal sikre dig at motoren er i orden, den er jo mindst 20 år gammel og har sikkert kørt jorden rundt 20-30 gange.
Du skal have et andet bundstykke i tændingslåsen, et med forvarmerfunktion, så skal der et andet forrør på udstødningen, helst et tykkere rør hele vejen, speederforbindelsen skal ændres, der skal oprettes slange
til returløb til tanken, og helst et koblingsnav til dieselmotor.
Index
38874: sv: sv: sv: sv: Motor skift (21-10-2006 07:51:52) (svar på 38870)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.242)
Hej Verner
Rart nok at vide, så man ikke står en weekend og fumler og mangler det siste.
Jeppe