tilbage

Land Rover Forum  

Index
38951: Motorskift... (24-10-2006 17:27:06)
Jørgen Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.93.133)
Er der nogen som har erfaring med at skifte fra 2,6l 6cyl til 3.5L V8 i en 109" Hvad med gearkassen. Skal den udskiftes eller er det nok med et andet koblingshus? Og hvad løber jeg ellers ind i af "problemer" :-)
Index
38954: sv: Motorskift... (24-10-2006 18:43:07) (svar på 38951)
Hans Peter Kajs Ferneke #4696, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.90.125.18)
Næh jeg har skiftet fra 4cyl til 6cyl, hvad med din aflagte motor? Bliver den til salg? Eller skal den bare hentes? Så sig lige til.
Der er vist en hel masse med permanent træk på begge aksler og forskellige differentialer.
Prøv at spørge Frimondt Petersen fra Midtjylland han og Rasmus lavede den operation 6-8cyl. for nogle år siden.
Mvh
Hans Peter
Index
38957: sv: Motorskift... (24-10-2006 19:20:06) (svar på 38951)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Jørgen,

Jeg ved ikke om du kan få V8'eren til at passe på gearkassen. Hvis du skifter til en V8 og en tilhørende LT95 (eller senere model) gearkasse løber du ind i en masse problemer omkring konvertering af frontakslen til permanent 4 hjulstræk. Et alternativ kunne være at skille dig af med hele bilen og så købe en Stage 1 istedet for - så vil du sikkert også lettere kunne hive nogle af pengene hjem igen hvis du en dag ville skille dig af med den igen

Mvh
Michael
109" 1982 SIII CSW Stage 1 V8
88" 1981 SIII Exmili