tilbage

Land Rover Forum  

Index
39083: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 12:21:51)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.239)
Kære Alle,

Det har tidligere på dette forum været heftigt debatteret, hvorvidt der burde laves en medlemsundersøgelse. En sådan har dog endnu ikke set dagens lys.

Jeg har på sidelinien fulgt med i en del af debatterne her på forum og jævnligt set, hvorledes de nye LR-modeller er blevet kritiseret - især Freelanderen, som jeg selv har været den lykkelige ejer og bruger af siden 2000. Freelanderen er en kæmpe salgssucces - der kører rigtig mange på vejene, men når jeg ser fotos fra klubbens arrangementer, er der meget langt imellem dem og andre af Land Rovers nye modeller. Det var også min egen oplevelse, da jeg i starten af mit medlemsskab i klubben (siden 2000) selv dukkede op, og for mig bringer det spørgsmålet op; er DLRK langsomt ved at 'udvikle' sig til en veteranbilsklub? Jeg har på forum set enkelte, der har nævnt, at de er brugere af nye modeller, men der er også her langt imellem. Og derfor vil jeg her og nu lave en miniundersøgelse. Nemlig - i første omgang - hvor mange i klubben kører Freelander? Skriv dit navn, din region, købsår, og om du kunne tænke dig at deltage i DLRKs kørselsarrangementer. Hvis du 'tør', så vil klubben være blevet meget klogere på, hvor mange af medlemmerne, der kører Freelander - Land Rovers mest solgte produkt.

Bedste hilsener
Tina
Index
39084: sv: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 14:19:50) (svar på 39083)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Tina

Rart at høre at der stadig er liv..... det er jo efterhånden over et år siden du var på banen med lignende strøtanker ;-)
Som aktiv medlem i klubben kan jeg til din, formentlig store glæde, oplyse dig at der efterhånden er rigtig mange Freelandere til arrangementerne rundt omkring også ved terrænarrangementer. Som er eksempel kan nævnes den egen region hvor især 2 "Frilandsgrise" gør sig gældende i terrænet...iøvrigt begge med kvindelige chauffører. Der kommer også flere og flere Disco 3ére, men det kniber stadig med at se Range Rover Sport på hvide skilte boltre sig i "Holtens hul" ... folk bliver lidt sarte når de har betalt det samme for en bil som en firlænget gård koster på Falster :-)

Jeg skal samtidigt beklage at fotograferne ved div. arrangementer ikke har taget tilstrækkeligt med billeder til at du har kunnet være 100% opdateret hjemme fra sofaen.

og til sidst....
En medlemsundersøgelse med efterfølgende summering og konklusion er sikkrt en rigtig god idé, men ikke i "Forum" regi. Brug evt. din egen mailadresse som modtageradresse og offentliggør resultatet her på siden eller rundsend til regioner og HB.
Der er Halvvejsmøde i næste weekend, så måske kan du lokke din regionsleder til at tage emnet op der

mvh
Claus
Index
39087: sv: sv: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 17:45:54) (svar på 39084)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 195.249.208.150)
Hej!

I forhold til Freelandere og andre nyere modeller tror jeg det er meget vigtigt at arrangementer tilpasset disse biltyper i så høj grad som muligt udvikles netop af personer med kvalificeret erfaring fra disse biltyper.

Set udfra min personlige erfaring (fra nordjylland) er praktisk taget alle - som på een eller anden måde er aktive i klubben i forhold til arrangering af arrangementer - karakteriseret ved ejerskab af "ældre" landrovere. Ved disse biler er det selvfølgelig ofte terrænkørsel af den mere vilde art der sættes i fokus.

Når der derfor - fra et åbentlyst initiativrigt medlem - fremkommer et ønske om at samle oplysninger om medlemmer med nyere landrovere finder jeg det besynderligt at første svar på et sådant indlæg lægger op til en kritisk (hvis ikke direkte sarkastisk) tone i forhold til svaret.

Almindelig høflighed overfor velmenende mennesker som ytrer sig på forum burde være een af betingelserne for at benytte forummet!


Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad
Index
39090: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 18:30:02) (svar på 39087)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Den sarkastiske tone er måske ikke så underlig hvis du går i "arkivet" og kigger på de mere eller mindre småpebrede indlæg som er kommet med ca 1 års mellemrum de sidste tre år fra medlemmet. Lad os da starte en kæmpetråd denne gang også.

Mvh
Michael
(med to gamle land rovere)
Index
39092: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 19:51:23) (svar på 39087)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
Som Michael så rigtigt skriver er der en vis forhistorie....

Hvis du laver lidt research vil du konstatere at "det initiativrige" begrænser sig til indlæg i Forum.

Hvis man kommer lidt uden for eget postnummer kan det ved selvsyn konstateres at aktive Freelander-ejere er på fremmarch, f.eks. kan nævnes at modellen er repræsenteret i øst-sjællands regionsledelse og at et fremtrædende medlem på Bornholm har svigtet så meget i børneopdragelsen at hans datter nu har en "frilandsgris" af den mudrede type ...så bare vent..fremskridtet når også nordenfjords på et tidspunkt (humor - ikke sarkasme)

mvh
Claus



Index
39088: sv: sv: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 17:51:58) (svar på 39084)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.51.110.12)
Vedr. klubliv og Freelandere, i vores region har vi 2 måneder i træk kørt greenlaning, den ene med 9 køretøjer og den sidste med 14 køretøjer bla. en Disco 3'er, et oplagt arrangement for folk der ikke er helt hardcoreoffroadister men som gerne vil have et klubliv.
Der var anlagt alternative ruter så folk ikke fik ridset deres nye biler gennem krattet. (benyttet at Discoen og en nyere 90")
Vi ved der er en del medlemmer med Freelandere i regionen (mindst 10 stk.) men vi ser dem aldrig.
Min personlige mening er at folk med Freelander ikke er "klassiske" Land Rover folk, de har deres firehjultrækker til jobbet, til traileren eller op til gården ad grusvejen og deres primærinteresser er ikke Land Rover og derfor er de "svære" at nå med klubliv i Land Rover klubben.
Der skal overhovedet ikke være nogen tvivel om, at alle medlemer af vores region er velkommen, uanset hvilken type Land Rover de kører.
Jeg mener ikke at det er klubben der har et problem, hvis Freelanderfolket ikke møder op til arrangementerne er det jo deres egen sag, det tolker jeg da som mangel på interesse.
Der er da heller ikke nogen der forbyder ejere af Freelandere at sende et godt/flot/sejt/imponerende billede af dere bil, ind til hjemmesiden og få det på forsiden af
www.dlrk.dk det har vi da set flere gange.
MVH
Kenneth Poulsen, regionssekretær i reg. Lolland/Falster - der blev redet af 2 piger (tak) i en Freelander, der trak vores 109" bus hjem til campen ved LA2006, da ledningsnettet var brændt.

Index
39089: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse (30-10-2006 18:20:29) (svar på 39088)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
I snart mange måneder har der faktisk været Freelandere og en enkelt RR P38 på Verners mark, reg. Sydsjælland.

Jeg tror, at det har at gøre med, at biltyperne er begyndt at blive betalbare for den del af klubbens medlemmer, som deltager i denne type klubaktiviteter. Dette betyder faktiskt, at de medlemmer, som vi henvender os til, ikke er dem som kører i terræn med Freelandere, men de medlemmer som allerede kører i terrænet med gamle RR og en forkølet Serie-Laylander!

En klub med 4x4 køretøjer har som en naturlig del denne terrænaktivitet i sig. For alle andre medlemmer i klubben har de aktive i klubben (dem som er i mudderhullet)anmodet, tigget og bedt om/til at andre medlemmer i klubben også skaber aktiviteter, som netop de ønsker/kunne ønske sig at deltage i. En gang imellem popper noget op men forsvinder hurtigt igen.

Husstanden her har tænkt sig at opgradere den gamle RR til en P38, men jeg ved på forhånd, at den ikke kommer ud i det meget bløde de første 10 år - men så er der jo den gamle... som er "klubalike" - og dette helt normale reaktionsmønster er jo nok den egentlige grund til, at vi ikke ser nyere og pæne biler i et større antal på Verners mark.

ak ja sådan er verden jo sat sammen.


hils'ner

Svend


Index
39117: sv: Medlemsundersøgelse (31-10-2006 18:39:40) (svar på 39083)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.252.194)
Hej Tina !
Jeg tror ikke at fordelingen af nye og gamle biler i klubbens regi har ændret sig meget igennem årene og dog, for måske er der en tendens til at man oftere ser meget nyere Land Rovere dukke op til diverse arrangementer end man hidtil har gjort, det skyldes måske de større salgstal af nye biler. Men nye biler kan jo også være en Defender, bevares den kan da måske på et foto godt ligne en veteranbil, for en der ikke interesserer sig for lige netop denne model. Men jeg tror ikke rigtig på den med, at det er ved at udvikle sig til en ”veteranklub” snarere tværtimod.
Da jeg blev medlem i slut 80’erne var der faktisk længere i mellem de nye Land Rovere på grund af en lovændring som gik hårdt ud over offroadere på gule plader, den lov satte næsten salget helt i stå.
Med hensyn til at nye Land Rovere bliver udsat for kritik, ja så har der også været flere eksempler på noget tilsvarende udsat på de ”gamle” Land Rovere, her er et par citater som jeg lige kunne finde:……Freelanderen er en ægte LR der ikke ligner de andre firkantede, stive, smårustne, oliedryppende landbrugsredskaber………… såfremt der også kom et par veteranbiler med. (Så har vi også noget at sparke til...)……………… Nøj hvor den kan sådan en freelander!!!! Godt man har sådan en!!!! og ikke en firkantet alu klods.... eller en wana bee 4x4 som starter med Range Hæ HÆ……………………….osv. osv.
Jeg er overbevist om at de ovenstående citater er ment med et glimt i øjet og et smil på læben, som det sikkert også er ment om Freelandere.
Tina du skal ikke lade dig slå ud af den slags.


Med venlig hilsen
Steen
Med ønsket om at der skal være plads til alle, selv mænd i min størrelse.