tilbage

Land Rover Forum  

Index
39091: overvejelser i forbindelse med LR køb. (30-10-2006 19:08:09)
Nels Ulrik Vinther (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.126.36)
hejs folkens.
jeg er en ung studerende der skal til at købe min første landrover. Jeg glæder mig meget men hvilken model ksal jeg vælge???
den skal mest bruges til at køre i terræn for sjov, hverken trial eller andre konkurrencer. den skal gerne være på hvide plader.
forbruget af brændstof er ikke så vigtigt da den ikke skal køre langt, men hvad er bedst til terræn; benzin eller diesel?.
da jeg er studerende er midlerne meget begrænsede og jeg har derfor selv overvejet en 109" med veteran status (bla. på grund af lav forsikring og vægtafgift), men jeg vil være lykkelig hvis der er nogen der kan foreslå noget bedre eller i hvertfald fortælle om denne models egenskaber i terræn og hvilket drivmiddel jeg skal vælge.

PÅ forhånd tak.

p.s. jeg glæder mig meget til at blive en del af dette velfungerende samfund af LR ejere.

med venlig hilsen
Nels Ulrik Vinther
Index
39093: sv: overvejelser i forbindelse med LR køb. (30-10-2006 19:53:09) (svar på 39091)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.205)
Hej Niels Ulrik!
Du er nok inde på noget af det rigtige hvad angår valg af bil, en bil med veteranstatus er billigere.
Hvis du primært skal bruge bilen offroad er en bil med kort aksel afstand at foretrække (den hænger ikke så nemt på maven) på den anden side er en 109" mere komfortabel på landevej og så har den masser af plads.
Fælles for de 2 Seriebiler er at de har bladfjedre, ingen servostyring, og ikke permanent firhjulstræk, ikke sagt det gør bilen dårligere, det er bare noget man skal tage med i sine ovejelser, især hvis lillemor skal køre bilen og man bor i indre København (jeg taler af erfaring.
Muligheden for en billig Range Rover V8 er der også en gang imellem på hvide plader.
Du siger ikke noget om købesum, men du skal nok forvente priser på omkring 35.000,- og opefter.