tilbage

Land Rover Forum  

Index
39177: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (02-11-2006 19:11:41)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
efter længere tid i garage (3 år), er turen kommet til motor, udstødning luftfiltre.
Jeg har købt en rustfri udstødning med bananmanifold hos Rimmer Bros i England.
jeg synes dog ikke den passer så godt som jeg ellers har hørt.
mit 1. spørgsmål: (se makering 1 på billede) er det til at få noget varme afvisende til starteren, da forrørerne er MEGET tæt på denne. Eller en ny starter med eksternt relæ??? hvilken anden starter passer.

mit 2. spørgsmål:(se makering 2 på billede) da jeg regner med at kassere den eksisterende luftfilterkasse, slanger, rør og lignende og montere 2 KN clamp on luftfiltre, hvad skal jeg så bruge disse rør/nipler til. Som jeg ser det er de overflødige. hvad passer i hullerne.

mit 3. spørgsmål (se markering 3 på billede) jeg synes manifolden kommer til, at ligge meget tæt på rammen. kan dette evt løses med at lægge nogle skiver under motorophænget, dette kunne give lidt mere plads.

og til sidst, er de en fordel, at vikle manifoldene med det her varme tape.

Hilsen hc
forhåbentligt snart med go' lyd.
Index
39178: sv:v8 selvfølgelig (02-11-2006 19:12:45) (svar på 39177)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
-
Index
39181: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (02-11-2006 19:50:59) (svar på 39177)
Morten Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.156.254)
Hej Hans

Jeg har selv monteret de samme bananer og må nok erkende at de bliver meget varme, de kunne fktisk lyse i mørke da de var nymonteret, har ikke tjekket siden.
Mht. starteren så har jeg ikke haft problemer der, men jeg vil da anbefale at tage et kik på evt. mindre ledninger, har selv smeltet et bundt sammen. Koblingscylinderen i modsatte side ville jeg nok pakke ind i isoleringsmateriale.
Hvis man kan få plads til det vil det også være en god idé at pakke rørerne ind da de som tidligere nævnt udsender megen varme og v8-eren har jo i forvejen nok af dette.
Jeg tror at scorpion racing i uk. har nogle "rør" til montering på bananmanifol. derudover findes der mange typer rør elle bånd på markedet til dette. Kik evt. i div. biltelbehørsforretninger.

Morten.
Index
39191: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (03-11-2006 06:57:07) (svar på 39177)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Hej Hans Christian
Jeg har kørt med udtødning fra Rimer Bros de sidste mange år. Der har aldrig været problemer, selv om der ikke er så meget plads.
Eneste der er træls, er at lyddæmperen, dæmper alt for meget til prisen på en liter bezin, så skal man sku også kunne høre at det er en V8

Hilsen
Peter Struntze
2005
Index
39194: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (03-11-2006 08:47:02) (svar på 39177)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Hans Christian

Kører med samme manifold. Når først det sidder der er der plads nok, men du kan med fordel montere startrelæet og ledningsforbindelserne med en asbestklud. Rimmer Bros. sælger faktisk et sæt til samme brug men det koster kassen.
Forhør dig hos danske "pottemagere" f.eks. Lyddæmpercentralen i Hillerød. De er tryllekunstnere på området og vil sikkert gerne sælge dig en rest eller to.

mvh
Claus
...nu med bananer i maskinhuset og rustfast stål på maven
Index
39223: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (03-11-2006 17:23:31) (svar på 39177)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.152.97)
Hej Hans, vedr. dit spørgsmål 2. De huller du har i topstykket fra emssions rørene kan du "Proppe" til ved at bruge de omløbere de sidder i nu, svejset til. Altså fjern røret fra omløberen og co2 svejs hullet i omløberen til. Rørene er noget emmisions ting, der stjæler HK. Vedr. din ide´med KN, jeg har lige sat det på. Jeg syntes ikke jeg kan mærke nogen forskel.Andet end de blev fyldt hurtigt med Høvelte mudder. Gem luftfilter kassen, hvis du engang vil have snorkel på.

Mvh Mads
Index
39285: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (05-11-2006 21:03:01) (svar på 39223)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
Tak for de gode svar !
dvs. at jeg ved at vikle bananerne idet her rasende dyre tape (er det det sæt du hentyder til Claus) fra Rimmer kan spare asbestkluden på starteren og koblingsslaven.
hc 5193



Index
39286: sv: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (05-11-2006 21:34:58) (svar på 39285)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Jeps..det er det sæt.
Lavede iøvrigt øvelsen sammen med sønnen i går lørdag på en RRC 3,9 EFi med aircondition, cruisecontrol und ganze molivitten...føj for en papskid hvor var der lidt plads. Havde næsten fortrængt det fra sidste gang...

mlrh claus
Index
39287: sv: sv: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (05-11-2006 21:46:11) (svar på 39286)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
ok ok nu har jeg bladret nettet tyndt efter billeder af denne motor. og tænkte lidt på , at min startrelæ sidder på siden, af starteren dvs imellem starter og manifold. Mener, at jeg har set en hvor relæet sidder under starteren.
Hva er forskellen på en 1986 90" v8 og en 1987 90" v8?

og Claus er det kun tapen man skal have eller også dette her "termo tec snap-strap kit" stainless stell bestillingsnr RX1383 hva' det så er for noget?

hc5193
Index
39294: sv: sv: sv: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (06-11-2006 08:11:05) (svar på 39287)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
1. Der er 2 forskellige starter modeller. Den nyeste, og mindste, har relæet under starteren. Der er fri omflytningsret.

2. Du behøver ikke købe "snap-straps". Det er bare rustfrie spændbånd.

mlrh Claus
Index
39320: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (06-11-2006 22:37:28) (svar på 39294)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
Sådan det var lige det jeg ville høre!! at der findes 2 forskellige startere. Det løser jo mit problem med pladsen.

Tak for det.

LR hilsen HC
Index
39225: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (03-11-2006 18:20:17) (svar på 39177)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.90)
90" v6 ???
Index
39231: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (03-11-2006 21:28:29) (svar på 39225)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Paul

prøv lige at se indlæg nr 2 i denne tråd - så havde du sparet et indlæg - smiley

mvh
Ib
Index
39233: sv: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (03-11-2006 21:40:13) (svar på 39231)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.90)
nå ja, men jeg læser nu ikke overskriften over hvert indlæg i en tråd.
Det kunne jo også være, at jeg havde overset en særmodel...
lidesom dengang med baghjulstræk på de første OneTen/Ninty !!
Index
39250: sv: sv: sv: hva´ gør man erfaringer søges 90" v6 (04-11-2006 15:30:20) (svar på 39231)
Jørgen NSj 4178 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.139.218)
Nå ja, ret skal være ret. Hvis der var nogen der havde en 90 tommer fra Sydafrika ville det da være spændende at se og høre den - og det er V6 ab fabrik. Men blev vist aldrig lavet med rat i "vores" side - og kkunne ikke flyttes pga af et eller andet.
vh/Jørgen