tilbage

Land Rover Forum  

Index
39315: Var det en idé (06-11-2006 20:58:01)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.135.90)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/mid_/6121110.stm
Den fandt jeg lige på BBC. Nu er det lysende klart at dette er i forvejen i klubbens ånd, og efter min fortolkning, noget som vedtægterne forplikter til, efter evne.
Hvad er reaktionen til at vi gjorde det "officielt" ved henvendelse til de pågældende myndighederne, så de var klarhed over at der står et beredskab til rådighed ? DLRK har for nogen år siden , i klubbens "ungdom" udført lignende opgaver.
Resultatet var en positiv respons i Wales, hvor de ellers gerne hakker på 4x4!
Index
39331: sv: Var det en idé (07-11-2006 08:51:41) (svar på 39315)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej David.

Fin ide, sådan er der meget i UK der arrangeres, gad vide hvad de gør med forsikrings ansvar og andet bureakrati, jeg ku ( meget forudintaget ) godt forledes til at tro at det ikke kunne lade sig gøre her i DK, men jeg er sikker på at det ville give god PR.

Med venlige rover hilsner

Ole
#493
Index
39351: sv: sv: Var det en idé (07-11-2006 17:18:29) (svar på 39331)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.7)
Det var også min første tanke, at her i DK ville det garanteret gå op i slagsmål mellem div. interesseorganisationer, og det ville da helt sikkert tage livet af Anne Baastrup og Bjørn Elmkvist!!
Der er englænderne langt mere pragmatiske på godt og ondt.
Glimrende og fin ide, men umulig her, tror jeg.
mvh
Knud
Index
39352: sv: Var det en idé (07-11-2006 17:36:03) (svar på 39315)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
sjovt nok har jeg haft samme tanker. Det er da helt klart værd at undersøge syntes jeg.
Der er dog en pointe med de danske papirnussere og skrivebordshelte.... men det må man jo tage som det kommer.
Index
39354: sv: sv: Var det en idé (07-11-2006 17:46:26) (svar på 39352)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
det er faktisk muligt at deltage hos disse og synliggøre nytten af vores specielle køretøjer

http://www.barf.org.uk/

hils'ner


Svend

V8 - dobbelt så sjovt som med 4
Index
39363: sv: sv: sv: Var det en idé (07-11-2006 18:47:23) (svar på 39354)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.57.185)
Tanken er sådan set ret interessant, og jeg tror da heller ikke at der vil være én eneste Land Rover ejer som ville afstå fra at hjælpe hvis det kom til stykket. Vi har vel næsten alle sammen prøvet at bruge Land Roverens formidable evner til at "hjælpe" på et eller andet tidspunkt.
Hvordan skulle det organiseres, er det noget med, at man melder sig selv og sin Land Rover til et centralt sted, der styres af en eller flere personer i hver region, eller landsdækkende, som så har et overblik over hvor mange biler man har til rådighed eller ..............
Hvad skulle "hjælpen" bestå af, og hvad med forsikring.
Er der overhovedet brug for vores biler, måske bliver behovet allerede dækket af Falck og beredskabsstyrelsen samt hjemmeværnet, jeg syntes at det ideen er god og bør undersøges nærmere hvis der er opbakning til det i klubben, og selvfølgelig også der hvor hjælpen er tiltænkt.

For øvrigt var der ikke for år tilbage en "ekspedition" med nogle Land Rovere fra klubben til østeuropæiske børnehjem med tøj, legetøj osv. den var vist nok beskrevet i Oasen.

Med venlig hilsen

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro

Her kan du blandt andet læse om et par af de oplevelser jeg har haft, når jeg har hjulpet andre.

Index
39379: sv: sv: sv: sv: Var det en idé (07-11-2006 22:40:50) (svar på 39363)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
Regionerne er jo delt op rimelig effektivt i forvejen så hvorfor ikke bruge den struktur. Man kunne jo så diskutere hvor meget der er brug for at der er så mange regioner på sjælland... mon ikke man kunne skære en fra og indlemme den under en anden. Det er ikke så ofte at der er brug for 4x4 i centrum af kbh.
Det ville ikke være svært at lave et system hvor man online meget nemt kunne gøre sig selv og sin bil "klar" eller "ikke klar" så den person der nu står for området og koordineringen kunne se hvad han/hun havde at gøre godt med.
Jeg mener... vi har vel alle dage hvor bilen ikke liiiiige kører som den skal.
Men når kontaktpersonen så ringer til regions koordinatoren og siger "så er det sku nu... 30 plejehjemsbeboere skal væk NU" så skal han/hun bare gå ind på serveren og se hvad der er til rådighed og ringe folk op.
Der kunne evt være fast mødepunkt for kortege kørsel eller hvad man nu finder ud af.
Et spørgsmål er forsikring og dækning af drivmiddel. Den er strks værre. Det er ikke sikkert at alle er villige til at betale det det koster at tømme en V8 for at hente farmor og alle de andre. Spørgsmålet er så bare om man skal være villig til det for at skulle være med i beredskabet.

Som jeg ser det er der helt klart en mulighed i tiltaget. Der er til tider hvor man kradser sig lidt i hovedet når PMV´erne triller ud bare fordi der er en smule sne... som selvfølgelig gør at en ambulance måske ikke når frem men en LARO sagtens kunne... bare for at få en hjemmehjælper frem eller lign.

Og ja... V8 er en livsstil... en meget dyr en:)
Index
39376: sv: Var det en idé (07-11-2006 21:45:24) (svar på 39315)
Rasmus Holm Jensen #6012, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.52.147.130)
Hej,

Da jeg boede i New Zealand var alle medlemmer af den den 4x4 klub jeg var medlem af, også en del af det lokale Civil Defense som trådte til i tilfælde af at der var behov for at evakuere f.eks. plejehjemsbeboere. Det var også frivillige fra Civil Defense der bemandede evakueringscentre på skoler osv.

Der blev holdt øvelser en gang imellem - og nu skulle man tro at det var nogenlunde simpelt at få mokket en flok ældre medborgere ind i en Discovery - men det er det faktisk ikke. Gangstativer og krykker over det hele..... + en lille trappestige så de kan komme op i bilen. Meget morsomt - og ikke mindst lærerigt.

vh

Rasmus
Index
39382: sv: Var det en idé (07-11-2006 23:39:28) (svar på 39315)
Claus Jørgensen #4096, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.52.88.166)
Synes idéen er genial. Jeg tror sagtens det ville kunne lade sig gøre i disse sparetider. Det vil især være hjemmehjælpen som kunne drage nytte af dette. Man kunne kører ud i Teams af 2-3 biler, så man var sikker på man kom frem og tilbage. Det må alt andet lige være ret meget billigere end at starte en pmv op. Man gøre det jo allerede med bønderne. Man har da hørt om bønder som træder til, hvis toilettet brænder. Hvis de kan træde til og hjælpe, så kan vi også få det ned på papir og få det gjort formælt....

Claus, 4096

Giver jer helt ret, rødder...V8 uha det dur....
Index
39397: sv: sv: Var det en idé (08-11-2006 13:33:22) (svar på 39382)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.7)
For sjov skyld ringede jeg til kommunen, hvor jeg hører til, for at høre deres mening.
De forskellige jeg talte med, var straks alle enige om at det var ikke deres bord, og mente ikke der var brug for noget sådant. Det var vist nemmere at afvise end tænke over!!!
Temmeligt nedslående.:-(
mvh
Knud, med en dejlig Rudolph!
Index
39403: sv: sv: sv: Var det en idé (08-11-2006 17:35:58) (svar på 39397)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
Ja det er ikke så fedt at blive afvist fra start. Men nu ved jeg ikke hvilken kommune du har ringet til. Jeg tror heller ikke jeg ville have det store held med Glostrup som jeg nu hører under.
Hvis ideen skal fænge skal det nok ske i nogle af land kommunerne derude hvor der er natur og marker hvor der reelt opstår problemer.
Som skrevet tidligere... jeg tror ikke der er mange i cph der har brug for denne service. Endsige i hele stor kbh.

V8... Vi kommer altid frem:)
Index
39409: sv: sv: sv: sv: Var det en idé (08-11-2006 19:14:03) (svar på 39403)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.7)
Det er lige netop en landkommune med et volsomt og uvejsomt terræn med rigtig mange sommerhuse, hvor mange ældre har taget ophold som pensionister.
Lige netop en helt oplagt kommune, hvor alt går i stå ved snestorm.
Ærgerligt at man er så uengageret sådanne steder, ja man fristes til at tro, at de er ret sk...ligeglade med deres virke.
Jeg er dog ikke overrasket, men synes det er en kanon god ide.
Tidligere, medens jeg havde en 109" bus, var den udskrevet til militært brug ved mobilisering, men efter Røde Ivan har fået trukket tænderne ud, bruger man vel ikke dette mere? Det ligner i det mindste jo denne tanke.
mvh
Knud
Index
39433: sv: sv: sv: sv: sv: Var det en idé (08-11-2006 23:30:16) (svar på 39409)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
Jeg ved at alle kommuner har én person som har ansvaret for det lokale beredskab i kommunen. Det skal være ham/hende man skal have fat i.
At gøre det på skrift er nok heller ikke en dårlig idé.
Det største problem er at man skal sørge for at have sine facts på bordet når man skriver til personen... hvor mange, hvor meget, hvad vil man vide, hvad kan vi etc etc.
Det bliver først interessant når den ansvarshavende kan se reelle tal og derved få en indsigt i hvad der kan stilles med.
En beskrivelse af hvad vi ønsker/kan lave i en eventuel krise ville nok heller ikke være en dårlig idé.
Det kræver noget fodarbejde med at kontakte alle med LARO i området og høre om det var noget for dem... og få dem til at skrive under på at de vil.
Det nytter ikke meget hvis det kun er 20% der reelt dukker op når der er brug for det.
Index
39499: sv: sv: sv: sv: sv: Var det en idé (11-11-2006 09:40:13) (svar på 39409)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.53.219.115)
Jo, jo Knud os med busser skal stadig møde op hvis ballon går op.

Så når Baseback ryger i luften eller andet evt. værre sker og alle veje er spærret af flygtende medborgere og man har den eneste bil der kan vælge alternative ruter gennem skov og land for at redde sin familie, ja så er man faktisk i stedet forpligtiget til at møde op på angivet opmarsplads med sin 110". I rimelighedens navn skal det dog siges at man får refunderet eventuelt bræbstof som befinder sig i tanken.


Verner
4586