tilbage

Land Rover Forum  

Index
39253: Udskifting i diff. prof eller gørdetdogselv? (04-11-2006 18:32:41)
Michael Hviid Nielsen #6407, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.48.169)
Jeg har adskildt mine aksler. I bagerste diff-hus fandt jeg desværre noget knækket plastik. Det kan næsten kun være resterne fra en "thust washer" (Rover diff).

Kan man skifte selv uden at skulle måle med den dims (aka dial gauge) der er nævnt i manualen (som skal måle et udslag/slør på 0,1 mm)?

Hvad gør den egentlig denne thust washer?



Michael Nielsen
Index
39281: sv: Udskifting i diff. prof eller gørdetdogselv? (05-11-2006 18:51:05) (svar på 39253)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.201)
Det nemmeste er at finde en anden differentialeklump, der
er flere typer, seriebil er 4,7 i udveksling og altid
10 stråler til stikaksler. RRC og Defender er 3.54 i udveksling men her findes både 10 og 24 stråler, det skiller omkring 1986. Thrustwasher er som navnet siger
en støtteskive, husk at gøre akselhuset rent indvendigt.
Index
39316: sv: sv: Udskifting i diff. prof eller gørdetdogselv? (06-11-2006 21:00:05) (svar på 39281)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Bare lige for at supplere så er Seriebil Stage 1 V8 er også 3.54

Mvh
Michael
Index
39353: sv: sv: Udskifting i diff. prof eller gørdetdogselv? (07-11-2006 17:40:32) (svar på 39281)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.2.27)
Seriebiler fås også med 24 stråler, Skiftet fra 10 til 24 skete vist i juni 1980.