tilbage

Land Rover Forum  

Index
39509: Gule plader. (11-11-2006 20:04:12)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.44.199)
Ifølge Jyllandsposten (set på TV3 tekst-tv) så skal alle private(uden momsfradrag) biler på gule plader fra 1 april 2007 have et mærke påsat, så SKAT kan se om det er en bil til privat brug eller om den kun er til firmakørsel. Hvis man ikke har dette mærke så koster det en bøde på 1.000 kr.........værsgo og spis.

Med venlig hilsen

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro

Life’s too short for boring cars.......

Index
39516: sv: Gule plader. (12-11-2006 07:53:24) (svar på 39509)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Dey vil gøre livet surt for adskellige platugler, der "lister rundt" og snyder staten - og dig og mig -

Jeg er ligeglad med håndværkerne - de laver noget arbejde, der ellers ikke ville være blevet lavet.

Men hvor mange gulplade Porsche, VW, Lexus, Toyota, Suzuki, Range Rover/RR Sport m.m. ejere for den sags skyld tror du har betalt moms, så de må køre i dem - jeg kender flere der "lige tager en tur" i dytten - både til bageren og også til Sydfrankrig. De griner når man siger at de er med til at ødelægge gulplade systemet for os alle...

Det burde bare være os, der har svaret moms, der IKKE skulle have en mærkat på - I øvrigt er det et lovforslag, så det er ikke vedtaget endeligt endnu.

Thorstein #7334

V8 - med betalt moms - med penge - ikke glæde - i øvrigt burde moms være forskellig alt efter vare-type.
Index
39519: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 09:11:25) (svar på 39516)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
jeg kan huske et H.C. Andersen eventyr, hvor man prøvede at mærke døren til stedet hvor den gode boede. Det vi kan gøre er at optrykke identiske mærker og påsætte dem overalt og på alt således, at dette forsøg på forfølgelse af en defineret samfundsgruppe kan stoppe. Forfølgelse af bestemte persongrupper i Danmark via påsætning af gule mærkater på personer er før forsøgt af myndighederne (1943).

Hils'ner

Svend
Index
39521: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 09:55:00) (svar på 39519)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.200.248)
Øhhh ... er dette sidste indlæg en joke, Svend?

Som jeg læser Steen, er der tale om en mærket til positiv bekræftelse af / dokumentation for, at man har betalt, hvad man er forpligtet til at betale - altså i lighed med, når man -f.eks. har betalt en p-afgift, hvor dette er påtvunget, og har billetten til at ligge i forruden, eller som det er i mange andre lande (og tidligere i DK? - jeg er ikke sikker), at der sættes et lille mærkat i forruden, når man har betalt sin vægt-/vejafgigt, har fået bilen synet m.m...

Det har s(å)gu da ikke noget med forfølgelse at gøre, helt ærligt...

Index
39522: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 10:05:56) (svar på 39521)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
Hvis det er et problem af den størrelse som nogen vil gøre det til kunne man jo udstede en nummerpladeserie i lig med busserne. Mærkaterne som er forslået syntes også at skulle signalisere til borgere i al almindelighed naboer, medtrafikanter, og alle andre at her køre en halvkriminel. Derfor joken !

hilsner

Svend

Index
39525: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 10:11:22) (svar på 39522)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.200.248)
Øhh ... mærkaterne vil i givet fald signalere, at her kører en borger, der IKKE er halvkriminel, ikk'?

Den med nummerpladerne er fin for mig, hvis folk hellere vil have det på den måde.

Mvh Søren R.
90" V8 - på HVIDE plader og ALT betalt :-)
Index
39527: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 13:02:08) (svar på 39525)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Vi arbejder da ellers med retsprincippet om, at tiltalte er "uskyldig indtil det modsatte er bevist", men hvis en lovlydig borger glemmer at monteret omtalte mærkattype, skal han hun da ikke straffes for sådan en bagatel.

Jeg mener stadig, at dem med "rent mel i posen" ikke skal køre med mærkater og at bøderne til dem der bør/skal have moms-sagerne i orden skal have et ordentligt hug i økonomien.

Snakken om endnu flere typer nummerplader vil kun give mere forvirring - i tilfælde af uheld - og måske endda flugtbilister - hvem kan huske farven på bilen - og pladen og nummeret - forvirringen bliver total.

Idag har vi en type til
hvide plader:
(bogstav) (bogstav) (tocifret tal - "20 - 79") efterfulgt af et trecifret tal
taxi:
(bogstav) (bogstav) (tocifret tal - "80 - 99") efterfulgt af trecifret tal.
gule plader:
(bogstav) (bogstav) (tocifret tal - "80 - 99") efterfulgt af trecifret tal.
Særlige plader indenfor Kongehuset, forsvaret, offentlige indstandser - herunder brandmyndigheder, politi m.m. er ikke omfattet heraf.

Se i øvrigt mere om nummerplader på www.nrpl.dk

lad os da hellere - på sigt (dermed ment med de nye/ kommende nummerplader)- følge tysk/svensk model - en mærkat på bilen - eventuelt nummerpladen bagpå - Men er dette ikke bare endnu et "reklame-stunt" fra "skatte-Kristian".

Vi skal vel også snart gå med mærkater, der indikerer seksualitet, skatteklasse, antal børn og andet ligegyldigt...

Thorstein #7334

V8 - der lige om lidt vil køre ud og hjælpe Svend Sanger med at rette en parabol, så han igen kan se Topgear.
Index
39529: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 14:27:23) (svar på 39527)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
nu tror jeg egentlig ikke, at der er mange kroner i at dels trykke mærkater, udleverer dem og derefter kontrollerer påsætningen af disse for at hente 20 - 60 bilers registreringsafgift. Told opfordrede borgerene til at ringe til told eller politiet, hvis naboen fik besøg af en gulpladebil i weekenden, da dette var ensbetydende med, at der blev lavet sort arbejde på den pågældende ejendom. Nu senere har man på baggrund af en hovedsaglig nytteløs mængde henvendelser, da der var tale om gulpladebiler til privat benyttelse, opkastet den geniale ide om, at disse privat ejede køretøjer skulle påføres en mærkat således, at borgere i fremtiden kun skulle ringe til politiet, hvis naboen fik besøg af en gulpladebil uden mærkat i weekenden. Da ingen normal tænkende borger skulle regne ovenstående ud er loven foreslået under henvisning til, at der indregistreres ca 20 biler om året, som der er mistanke om kører uden betalt moms i weekenden.

Hvor svært kan det være ...


Hilsner


Svend - med betalt moms og udsigt til at kunne se Topgear på Astra 2b og d uden sat afgift (fri BBC kanaler) - betaler iøvrigt dansk tv licens da jeg har svært ved at sove.
Index
39530: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 14:42:28) (svar på 39529)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.200.248)
Top Gear UDEN afgift? Husk lige at sætte en mærket i ruden ud til gaden så ;-)
Index
39532: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 17:01:31) (svar på 39522)
henrik lauritzen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.106.225)
En nummerplade-serie er da en genial idé. Der er ingen grund til en 'speciel'-nummerplade. Man kunne bare reservere en bestemt forbogstav eller lignende til de momsfrie biler. Så ville den ordensmagten vide hvad der skulle kigges efter. Administrationen ville være minimal plus lovlydige borgere skal ikke have skæmmet deres biler med grimme klistermærker.

Det er den slags simple løsninger der er brug for.

Vh. Henrik
Index
39535: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 17:46:12) (svar på 39532)
Mads Flummer #7074, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.25.226)
Gule plader og moms eller ikke moms.

I gamle dage, da jeg var en lille knægt, havde mine forældre en DKW Autounion (nu Audi) på "papegøjeplader".
Bogstaverner var på sort bund og tallene på gul bund.
Indførte man dette igen, i den nye situation, så var "fårene" da skilt fra "bukkene". Dengang var det for at vise at bilen måtte køre om søndagen, det måtte gulpladebiler ikke, der måtte være bagsæder i, men ingen vinduer i varerummet. Der skulle også være navn på siden af bilen.

MVH Mads Flummer #7074
Index
39547: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (12-11-2006 20:21:17) (svar på 39535)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej Mads

Lige en rettelse:

Bogstaverne var på gul baggrund - tallene på sort baggrund.

Se http://home4.inet.tele.dk/gtw/nummerplade-typer.htm

Mvh
Mikael
Index
39554: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (13-11-2006 01:36:41) (svar på 39521)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.50.88.200)
Hmm
Mon ikke det der i virkeligheden generer den kære skat, er alle de der kører i gulplade biler uden egentlig at have brug for det. Nemlig alle de private der undrager staten for registrerings og andre afgifter, uden at have et firma.
Det kunne jo være at det var derfor, at det var de private, der jo ikke laver sort arbejde, der skulle mærkes.
Indtil nu har der jo altid været en skjult dagsorden, bag regeringens forslag.
Som Orwel ville have sagt, en dobbeltgod borger mærker sig med hvidt, uskyldens og ærlighedens farve.
Jeg mener bare hvor groteske forslag kan de slippe godt fra.

Venlig hilsen
Hartley
109" STW selvfølgelig på hvide plader.
Index
39562: sv: sv: sv: sv: sv: Gule plader. (13-11-2006 12:02:18) (svar på 39554)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.211.222)
Tænkt at et lille mærke kan skabe så stor debat. I en menneskealder har svenskerne måtte leve med, at naboen (og alle andre) kunne se, om man havde betalt sin vejskat (svensk udgave af vægtafgift).

Et system, som fungerer ganske fint. Et lille mærke på nummerpladen fortælle, at skatten er betalt til den og den måned. Hvert år skifer farven. Og tro mig - der er tale om noget rigtigt godt klister.

Et lille klistermærke er vel til at leve med, når man tænker på, hvor mange penge, der er sparet - og at man samtidig får ramt på skattesnyderne.

Jeg er ikke hellig, men hvis alle betalte skat, moms og andre afgifter, så kunne vi faktisk sætte skattetrykket ned - for alle, og ikke kun for dem, som snyder.

vh

Allan, Disco III + en TransAlp, Varadero og Deauville, men de har kun to hjul hver :-)
Index
39716: Mere Gule plader. (16-11-2006 16:51:48) (svar på 39509)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.44.177)

Har netop lige modtaget dette nyhedsbrev fra bilbasen som jeg har sakset lidt yderligere info. fra .......Mærkaten skal kun sidde på varebiler på op til fire tons og ikke på varebiler fra før oktober 1998, hvor den årlige, ekstra strafafgift for privat benyttelse af varebiler blev indført.
Ifølge udkastet til bekendtgørelsen skal mærkaten ”synliggøre den brug, der må gøres af bilen”............
Man kan selvfølgelig læse mere på bilbasen.


Med venlig hilsen

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro

Life’s too short for boring cars….