tilbage

Land Rover Forum  

Index
40059: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 11:46:02)
Kasper Schnell #3506, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.185.7.107)
Hej alle sammen

Er der nogen, der kan anbefale en dækmand i Kbh-området (gerne tæt på Frederiksberg)? Jeg har et hjul med 235/85/16 (med slange) på RRC alu-fælg, der er punkteret. Slangen er helt ny, så jeg håber den kan lappes.

Jeg har tidligere haft problemer med at finde et sted, hvor det lod sig gøre, da de fleste ikke vil have noget med ikke-slangeløse dæk at gøre. To gange har jeg oplevet, at der er blevet sat en for lille slange i, hvilket resulterede i at jeg punkterede kort tid efter... ØV.

Mvh. Kasper
Index
40061: sv: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 12:17:48) (svar på 40059)
Ib Tinning #6115, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.218.178.218)
jeg har med stor glæde brugt sds som ligger ude i Albertslund på Roskildevej 118 .
de har lappet og skiftet flere ting hjul for mig gennem tiden og til fornuftige priser

mvh IB 6115
Index
40062: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 12:41:47) (svar på 40061)
Kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.185.7.107)
Hej IB

Tak for det - dem vil jeg have i baghovedet...

Mvh. Kasper
Index
40074: sv: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 18:28:15) (svar på 40059)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.50.60.95)
Jeg har gode erfaringer med Superdæk på Løjtegårdsvej på Amager. Jeg beralte 220kr for at få lappet min defender, ikke tosset.
Index
40077: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 19:19:07) (svar på 40074)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.208)
Hej Stig

Det var da billigt. Sådan en Defender kan jo være noget utæt!!

Til Kasper

Hvorfor overhoved kører med slanger?? Dækkene du kører med er højst sansynligt ikke beregnet til slanger!! Og det er næsten med 100% sikkerhed derfor du punkterer.

mvh
Eddie

Index
40078: sv: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 19:24:36) (svar på 40077)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)
Det er nok mere et spørgsmål om fælgene er beregnede til slanger eller ej.
Man kan udmærket køre med slanger i "slangløse" dæk, blot de passer helt fuldstændig.
Det andet kan også lade sig opføre, men det kræver et højt lufttryk, så ikke man ikke får vredet sine dæk af. Fælgene har ikke en indre vulst til at være med til at holde dækket på plads.
Begge afvigelser er ikke optimale.
mvh
Knud
RRV med VM, med klar og tydelig motorgang.
Index
40084: sv: sv: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (26-11-2006 19:57:02) (svar på 40078)
eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.208)
Hej Knud

Kunne godt være enig med dig - men

1) Kasper skriver at han kører med RRC alu-fælge - hvorfor jeg antager at den har vulsten inde i fælgen

2) Jeg kører selv slangeløst på standard RR stålfælge uden vulst. Dette giver kun problemer ved kørsel off-road med lavtdæktryk. Har aldrig haft problemer ved 'normal' kørsel.

Det er min erfaring at slanger i dæk der er til slangeløs, som oftest giver problemer med gentagende punkteringer.

mvh
Eddie
Index
40101: sv: sv: sv: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (27-11-2006 07:48:21) (svar på 40084)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)
RRC alufælge har nødvendigvis ikke vulst til slangeløse, har jeg konstateret på mine. Det kom nu også noget bag på mig.

Jeg har også sat slangeløse dæk på, men kører også med ret højt tryk og tør ikke sænke det ret meget ved terrænkørsel, hvis overhovedet. Du kan ligefrem høre det, når du lægger dækkene på og pumper dem op. De springer ikke på plads med samme fynd og klem, som når der er vulster. Jeg vil ikke anbefale det.

Jeg har i >30 år været nødt til at køre med slanger i slangeløse dæk, uden det gav problemer, ifm trådhjul. Her er der blot en lille finte med eger, der kan gnave i slangerne, hvorfor man skal være meget omhyggelig med at sætte tape hen over egerne indvendig i fælgen.
Jeg kan også underholde om at det er ikke en fidus at montere for store slanger. De holder reletivt kort, før de er gnavet over, så hellere lidt for små.
Et skadet dæk, efter en større punktering, kan også meget hurtigt ødelægge en slange, ligesom skidt inde i dækket.
mvh
Knud
Index
40159: sv: God dækmand i Kbh-området (28-11-2006 09:03:00) (svar på 40059)
niels svarø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.15.24)
Hej Kasper

Her er endnu en dækmand som kan løse dit problem, Skan-X-Dæk Artillerivej 139 tlf. 32 54 22 92. Jeg har benyttet ham til såvel dækskifte som til lapning(ca. 200 kr incl. ny slange og afblancering).
Jeg kører også RRC med den gamle type ALU-fælge der er beregnet til slanger men har monteret slangeløse dæk i samme størrelse som dine - det kører fint.

Mvh
Niels Svarø
RR88
Index
40160: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (28-11-2006 09:11:57) (svar på 40159)
Kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.234.68)
Hej Niels og alle jer andre venlige sjæle, der er kommet med råd/vejledning.

Jeg har netop talt med Skan-X, og skal derud i eftermiddag. De lød som om, de havde styr på det.

Du skriver, at du kører uden slanger... Jeg er MEGET i tvivl om, hvad er er bedst: med ller uden slanger. Der er ingen tvivl om, at det er billigst uden, men da jeg netop har investeret i fire nye slanger ifm fælgskift, tror jeg, at jeg forsøger at få slangen lappet. Hvis ikke det kan lade sig gøre, overvejer jeg, at prøve uden slange.

På en tidligere RRC jeg havde, kørte jeg med 215/16 med slanger på stålfælge. Synes jeg punkterede relativt ofte (2-3 gange om året). Jeg håber ikke, at dette scenarie er ved at gentage sig med denne RR, hvor jeg kører med alufælge. I så fald må jeg prøve uden slange...


Endnu en gang tak til alle for inputs.

Mvh. Kasper, reg nsj. #3506
Index
40203: sv: sv: sv: God dækmand i Kbh-området (29-11-2006 08:57:34) (svar på 40160)
niels svarø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.15.24)
Hej Kasper

Jeg fik ikke skrevet at jeg også kører med slanger, selvom dækket(Michelin Synchrone 235) er et slangeløs dæk. Mine slanger er monteret hos Skan-X-Dæk. Mht. dæktryk har jeg prøvet 32 - 36 - 38 psi. Jeg synes det må lidt af smagssag hvilket tryk man foretrækker. Da jeg købte dækkene blev jeg anbefalet 40 psi, så risikerede jeg ikke at dækkene hoppede af under terrænkørsel og samtidig fik jeg en bedre sidestabilitet ved landevejskørsel.
Da jeg ikke kører "mudderkørsel" med foretrækker fast banet vej benytter jeg et dæktryk på 32 - 36 psi. Slangene holder trykket; jeg checket det kun hver- eller hveranden måned uder nævnteværdig justeringer.

Hvis du ønsker mere stabilitet(sidevindsfølsomhed og/eller retningsstabilitet) kan jeg anbefale "Bearmach Anti Roll Bar", enten den bageste eller både på for- og bagaksel. De kan købes hos Meldgaard eller Midjysk og du kan selv monterer dem.

/Niels Svarø
RR88