tilbage

Land Rover Forum  

Index
40176: Ideer til DLRK arrangementer (28-11-2006 19:04:55)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
I den seneste debat vedr. DLRk's "eksistensberetigelse" og formål, er spørgsmål og meninger fløjet gennem luften. hertil kan jeg kun tilføje, at jeg er meget enig i tanken om, at undersøge hvem vi er og hvorfor vi er her.

Jeg er her ikke for, at køre mudderræs, men for at styrke det vidensmæssige vedr. vore biler (og kulturen - den engelske velsagtens).

Et af "problemerne" er tilsyneladende, at hovedparten af de aktive er "mudderfolket" (No offense meant!) altså dem, der kører i terræn. det er helt fint med mig, men måske kan vi blive flere "aktive" i klubben.

Vi - og jeg mener vi! vi er alle ansvarlige for, at gøre noget.... Det er "ikke de andre" der skal finde på noget/udrette det hele... vi må selv være med til, at lægge os i selen for, at udvikle/arrangere events/arrangementer der kan tiltrække en ny målgruppe. Både dem med en ny RR til 2,3 millioner og dem med en 15 år gammel LR...

I en kort brainstorm blev mit fortravlede hoved delvist forstyret af følgende tanker:

Besøg på Statoil Raffinaderi i Kalundborg. - I kraft af, at jeg har lavet rabataftalen mellem DLRK og Statoil er det en oplagt mulighed for, at besøge en "anden verden".

Udfordring af militærets MOWAG i terræn af relevante LR-modeller. (militæret er "delvist med på ideen").

"livsstils" arrangement (golf/cricket/kroket eller andet "outdoor" lignende aktivitet)

Besøg på et bryggeri, der laver øl efter "engelsk opskrift" (kender ikke lige navnet på et, men vil gerne høre om det!!)

"smagsarrangement" med god mad/vin/øl/whisky.

Foredrag med relevant person i tiden -evt. Mads Christensen - hvis han ellers er til at "hyre" gratis eller MEGET billigt - eller andet tidsrelevant person m.m.)

Fællesnævneren for deltagerne vil jo være vores dejlige biler - om den er ny eller 5 eller 15 år gammel er mig umiddelbart ikke så interressant. Vi har valgt LR fordi vi kunne lide dem - og havde valgt andre fra...

Mine forslag er blot nogle ideer - kan ikke nødvendigvis bruges i hele landet, men hellere flere "bolde i luften" - Giv lyd fra Jer... hvad er spændende at prøve??!! og muligt..

Thorstein #7334
V8 - alene betegnelsen giver smil på læben :)
Index
40179: sv: Hvad?? (28-11-2006 19:41:10) (svar på 40176)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Ok - that´s it! Her går grænsen: Dukker Mads Christensen op i DLRK regi, så melder jeg meg €#"@* ud!


:-D


Index
40182: sv: sv: Hvad?? (28-11-2006 20:09:11) (svar på 40179)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Morten

Mads er faktisk den lykkelige ejer af sin anden Defender, og er et glimrende eksempel på en glad Land Rover ejer.
Og bemærk venligst at jeg hverken har taget stilling til det ene ene eller det andet

mvh
Ib 0219
Index
40188: sv: sv: sv: Hvad?? (28-11-2006 20:54:03) (svar på 40182)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Hej Ib - dine diplomatiske evner er overbevisende. Det kan komme godt med i disse "hvor-skal-vi-hen´ske" tider.

Jeg ante ikke at Mads Christenden kørte Defender. Det var sa*ans.......



Morten


PS. Landrover Defender 110 / TD5 sælges til højstbydende,
grundet blærerøvsbetændelse - evt. byttes med selvbinder.
Index
40202: sv: sv: sv: sv: Hvad?? (29-11-2006 08:43:22) (svar på 40188)
Eske Høj Laursen #7670, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.81.199)
Selvbinder haves og byttes gerne væk for din bil Morten. Og jeg behøves ikke penge i bytte.

Vink og rotorblink Eske
Index
40184: sv: sv: Hvad?? (28-11-2006 20:19:55) (svar på 40179)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.26)
Ja ja, Morten, du vil nok være med på at det var Fleksnes, alias Rolv Vesenlund som kom og underholdte.
Den type arrangementer som Alexander foreslår kører SSJ i vid udstrækning, bortset fra eks. Harboe bryggeri kun har rundvisning hverdage og militæret afviser adgang til deres
terræn, vi har søgt flere gange.
Index
40196: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 00:52:07) (svar på 40176)
Svend Erik Jul Nielsen #3234, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.79.209.132)
Hej Thorstein.

Dine ideer lyder da spændende. Ser jeg starten på et nyt udvalg i klubben, et Turudvalg?

LR Hilsen Svend Erik
Veteranudvalgsformand
Index
40200: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 08:05:05) (svar på 40196)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.210)
Hvem er Mads Christensen og det er ikke det at han tilsyneladende kører bil jeg ønsker svar på

MLRH Jørn
Index
40199: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 08:00:09) (svar på 40176)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Der er sådanne arrangementer rundt om i regionerne. I vores region har vi eksempelvis benyttet os af de folk, som er i regionen til at give rundture hos eksempelvis Skærbækværket, Kemira, MECA, Siemens Wind Power, Stenhøj, Horsens Statsfængsel, APPlus og så videre. Hver vinter tager regionen på en skitur til Trysil. Og andre regioner har lignende arrangementer, som ofte er åbne for deltagere fra hele klubben, men det kræver selvfølgelig at man vil køre efter det. Så vil du være med, så er det bare om at komme afsted. Din rigtigt gode ide er altså allerede virkende flere steder i landet. Du har desuden også endnu pointe i hvad du siger, for til disse arrangementer ser vi i region Midtjylland ofte folk, som vi ellers ikke ser til terrænarrangementer.
Det er dog sådan i Midtjylland at vi har så mange arrangementer om sommeren, at denne type arrangementer hører vinteren til.
Index
40201: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 08:13:59) (svar på 40176)
Mads Flummer #7074, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.25.226)
Thorstein og andre

Jeg kan kun give dig ret, i en så stor klub som vores burde der være et bredere tilbud. Tilbud der rækker lidt ud over kølerhjelmen. Men, som det også er sagt i dette forum, så er det jo de aktive i klubber som vores, der skaber aktiviteterne. Det gamle ordsprog om at trække hesten hen til truget, er jo nok gældende her. Der er ingen der kan tvinge den til at drikke.
Men lidt nytænkning kunne være godt og i det mindste et forsøg værd.I Midtjylland ligger al mudderræs stille i hele vintertidshalvåret, den tid kunne godt krydres med andet.
Måske Verner Andersen vil uddybe SSJ's aktiviteter lidt nærmere, til inspiration for os andre.

MVH Mads #7074
TD5 - lidt længere på literen!
Index
40213: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 12:45:14) (svar på 40201)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
(ja, arrangementerne ligger stille i region Midtjylland bortset fra klubaften hver første fredag i måneden, juletur i december, filmdag i januar, skitur i januar, regionalforsamling i februar, bagjulefrokost i februar, besøg hos Spejder Sport i marts og værkstedsdag i marts, så sker der ikke noget som helst, så ideer til flere arrangementer modtages gerne)
Index
40214: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 12:47:21) (svar på 40201)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Øhh..
er der interne kommunikationsproblemer i midtjylland ??
I indlægget lige over dit, lister formanden for selv samme region, en række vinteraktiviteter op som enten er afholdt eller forventes afholdt..... hæ-hæ..

og iøvrigt enig i at den slags arrangementer altid er spændende.

mlrh
Claus
Index
40215: sv: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 12:48:52) (svar på 40214)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Indlægget er selvfølgelig rettet til Flummer og ikke til Thomas..... :-)
Index
40220: sv: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 13:50:05) (svar på 40214)
Mads Flummer #7074, reg. mjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.249.16)
Halli Hallo!

Må jeg lige slå fast -
Jeg ønsker på ingen måde at træde nogle medlemmer over tæerne.

Thomas Holm og jeg skriver samtidigt i morges - jeg har ikke læst Thomas's indlæg da jeg skriver mit, det var ikke at læse i Forum, da jeg påbegynder mit indlæg. At det ikke fremgår af tidsangivelsen hænger sammen med et afbrud hos mig.
Jeg er også godt klar over at reg. mjyll. ikke ligger på den lade side vinteren over. Det påstår jeg heller ikke. Jeg deltager så meget jeg kan. Der er dog ingen kørsel som sådan. Men til en klubaften kunne der da feks. godt være et indhold, af en eller anden slags. Hvad forkert er der i at at jeg så spørger til Verner Andersen og SSJ's ide'er?

Thomas - jeg forstår ikke helt dit vrede og fornærmede udsagn?

MVH Mads
Index
40227: sv: sv: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 15:39:11) (svar på 40220)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Bare rolig, Mads. Jeg er ikke vred eller frustreret eller trådt over tæerne, bare lidt hyggeironisk (hvilket måske kunne misforståes, beklager). Og iøvrigt er jeg helt enig i holdningen (som både du, Verner, Alexander og andre også gør sig til talsmand for) om, at der skal ske noget for alle og så vidt som muligt også hele året rundt, og også for de medlemmer, som vi ikke så ofte ser. Så mit indlæg var måske lidt utidigt. Det må jeg beklage, og vi kan jo altid forsøge at gøre det bedre og arrangere mere. Vi har tidligere holdt klubaftner med temaer, men som regel ønsker den kvindelige del af de aktive regionsmedlemmer ikke at høre om smøreolier og lignende, og derfor hyggesnakker vi mest til klubaftner. Vi kunne måske arrangere noget i stil med hvad Alexander nævner med livsstilseksperter eller lignende? Det tages hermed op ved førstkommende bestyrelseslejlighed. Skulle der sidde en midtjyde med kontakt til en sådan person, hører jeg meget gerne fra dig. Det er væsentligt billigere at få en eller andens fætter til at fortælle noget for en flaske rødvin end at skulle skrabe 10000 sammen til et to timers foredrag med Mads Christensen (hvis man overhovedet får noget for den slags penge i vore dage).
Index
40231: sv: sv: sv: sv: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 17:30:47) (svar på 40227)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
For lige at svare på et spørgsmål om hvem "Mads Christensen" er: han er forfatter og gavflab af format - Har skrevet bogen "Den store Blærerøv", der var en salgssucces som julegave for et par år siden. Lyt gerne til ham lørdag formiddag på P3. Han kører som Ib 0219* siger en LR Defender - og nyder det primitive "look" og følelse bilen giver ham.

Mine forslag finder sikkert allerede sted flere steder i landet - og det er kun godt!
Det var min intention, at vi kunne udvikle en "videnbank" d kunne indolde "mulige arrangementer" - og nogle sikkert tænker... gaaaab, hvor kedeligt - fint med mig... bliv væk!!! vi skal ikke please alle, men SAMMEN finde på arrangementer der kan bruges over hele landet - ikke kun regionsmæssigt! Vi hedder jo DLRK, altså ikke NVSJLRK (Nordvestsjællands Land Rover Klub - bare til eksempel - det lød da egentlig godt??!!)

Et arrangement i Kalundborg er nok ikke "interessant for et medlem i nordjylland - måske mest på grund af afstanden, men alle skal have muligheden for at sige... hmm det gider vi godt køre efter/ nej ikke på vilkår.


Om vi skal lave et Turudvalg... måske?? Hvem er interesseret??!!

Thorstein #7334
V8 - God lyd, giver godt humør og masser af humor.


*(altså ikke Ib 0219 Land Rover Danmark. Oplysning til dem, der måtte være i tvivl??!! - undskyld, men den lå ligesom til højrebenet).

Index
40237: sv: Ideer til DLRK arrangementer (29-11-2006 19:49:48) (svar på 40176)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)

Mange af os har åbenbart campingSvogne og anden form for overnatningsudstyr.
I løbet at vinterperioden kunne man måske forestille sig at der kunne arrangeres hyggearrangementer evt. med et eller andet legaliserende indslag, hvor det endte i noget med føde- og drikkeindtag, hvor nogle kunne overnatte på autoriserede indretninger, kro, hotel, kursuscenter og hvad ved jeg, og andre på egen hånd, i en fælles camp ved siden af?

Man kunne jo have et tema gående ud på: "Hvor skal vi hen?"

Alene det at man ikke skal køre hjem, er jo efterhånden ved at være en mangelvare med diverse restriktioner af ganske fornuftig art.
Efter besøg på et interessant bryggeri, er automobilkørsel jo ikke helt politisk korrekt?
Man kunne evt. forestille sig her på Djævleøen at man arrangerede en sammenkomst på Sonnerupgaard, hvor man selv kan stå for madlavning m.v. og stå for prøvesmagning af medbragt vin, øl, spirituosa m.m.m.
Her kunne man f.eks. så drøfte klubben eksistenstielle spørgsmål.
Herefter kunne nogle så sødeligt lukke de to på stedets aut. indretninger, og nogle kunne finde hvile i medbragte arrangementer.
Evt. kunne man arrangere en fredelig greenlaning?
Blot til overvejelse og eftertanke!
mvh
Knud