tilbage

Land Rover Forum  

Index
40332: Clarkson anmelder Defender (03-12-2006 15:36:29)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.17.219)
Jeremy Clarkson, der også anmelder biler i The Times, har skrevet denne om den ny Defender:
http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-2481164,00.html

vh

Jan
Index
40333: sv: Clarkson anmelder Defender (03-12-2006 16:52:35) (svar på 40332)
Lars Aagesen #6677, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.54.106.3)
Han sku skamme sig ;-)
Index
40334: sv: sv: Clarkson anmelder Defender (03-12-2006 17:16:36) (svar på 40333)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Mr. Clarkson egne kommentarer til sine evner:

Sadly, while I may have been schooled in the need for accuracy and proof, and while I like to think I’m a proper journalist, I’m still only nine years old.

Det er helt rart, at han trods alt har lidt selverkendelse. Tror han har modtaget undervisning og er en god journalist, men med evner som en niårig knægt :-)

Carsten
Index
40336: Seriously uncool (03-12-2006 18:28:44) (svar på 40334)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Jamen han har jo ret... Bilen er reelt set forældet og absolut ikke egnet til persontransport. Der er ALT for lidt plads - nøglen sidder i den forkerte side i forhold til rattet og passagererne - det er ikke uden grund at nøglen almindeligvis sidder til højre for rattet - således kan passageren "dreje" nøglen og stoppe motoren hvis føreren synker livløst sammen over rattet.
Gearstangen rammer benet. Pedalerne sidder for højt. Håndbremsen sidder åndsvagt. Motoren og gearing gør den for langsom, den larmer for meget (ægte traktor lyd, så der lever den stadig op til sit egentlige formål). for små dårlige sæder med INGEN støtte de rigtige steder. Tåbelig sidehængslet bagdør - hvorfor ikke lave en dagklap der kan give læ for regnen??

Den er mildest talt ubrugelig til daglig transport - og alligevel sælger den udmærket - og ville jeg selv købe en?? Ja måske, men helst med en V8'er.

Men det er på høje tid at der sker noget med Land Rover Dinosauer - øhh Defender

Thorstein #7334
V8 - fordi et oliefyr hører til i bryggerset
Index
40337: Ineptiae stultissimae (03-12-2006 19:28:20) (svar på 40336)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.156.110)
- og hvad så? Dybest set er der jo ikke sket en eneste reel, revolutionerende forbedring af Land Rovers siden Stage One'en, og heldigvis for det; og nok er diesel vederstyggelig, men det eneste sjove ved V8 er sgi da motorlyden...

Jørgen Lundrup
som kører i serie III og II A, hvoraf sidstnævnte er dagligt transportmiddel (nu med diesel, men så kan jeg også køre på rapsolie, hvis det skulle falde mig ind...)
Index
40341: sv: Ineptiae stultissimae (03-12-2006 21:13:21) (svar på 40337)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hmm. jeg går ud fra, at du naturligvis ikke har undgået at bemærke dette dejlige skub man får bagi fra V8'eren, når man trykker speeder'en ned i den sorte gummimåtte.

Skal man opleve et skub bagi i en diesel - skal man jo håbe på, at lastvognschaufføren fra "Duellen" alligevel ikke døde, men flyttede til Europa for at fortsætte karrieren...

Thorstein #7334
diesel - Pollice verso
Index
40345: sv: sv: Ineptiae stultissimae (04-12-2006 07:54:30) (svar på 40341)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.208.107.36)
så vild er en V8 heller ikke.. 200/300 tdi har fint skub,og har man lyst kan man få en del heste ud af den. Og som det er sagt, så er det da kun lyden og følelsen af V8'eren der er noget ved.. brændstof forbruget er skræmmende hvis ikke motoren er justeret helt korrekt.


Hilsen stephan
Index
40350: sv: sv: sv: Ineptiae stultissimae (04-12-2006 09:36:16) (svar på 40345)
Michael Meisel #7472, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.51.201.3)
Sjovt hvordan en utilfreds anmeldelse af en Defender kan udvikle sig til den evindelige diskussion om Diesel vs. Beno.

Bruger selv Discovery II Diesel til daglig transport og er ganske tilfreds.

Index
40405: sv: sv: sv: sv: Ineptiae stultissimae (05-12-2006 21:52:23) (svar på 40350)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Diesel contra benzin

Egentlig ikke noget der vedrører denne tråd - og dog alligevel - smiley

Den nye diesel V8 (TdV8) - har en accelerationstid 0 - 100 km/t på 9.2 sek. og er mindst lige så lydsvag i kabinen som V8 benzin og selvfølgelig med et meget højere moment - 640 Nm ved 2000 o/m - så hvad skal man med en alm. V8 benzin? - stor smiley

mvh
Ib 0219
Index
40407: sv: sv: sv: sv: sv: Ineptiae stultissimae (06-12-2006 00:52:49) (svar på 40405)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 85.129.61.10)
Nemlig!

For ikke at glemme lyden af og suget i den TDV8'er, det må da få den gamle V8'er fra 50'erne til at spytte oktaner i stride strømme af lutter ærgrelse ...
Smiler a la grande!

Morten
Index
40409: sv: sv: sv: sv: sv: Ineptiae stultissimae (06-12-2006 06:49:51) (svar på 40405)
Thomas Carstensen #6880, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.50.111.109)
Øøh passer den på en LT77 gearkasse? Nå ikke! Så må jeg vist nøjes med min 2,25. Den passer vist også bedst til mig!