tilbage

Land Rover Forum  

Index
40520: Dyr i brændstof (09-12-2006 11:01:10)
Jimmi (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.181.86)
Min 88'er kører kun omkring 4 km på en liter benzin. Er det ikke lige i underkanten, eller er det meget normalt?

Vh Jimmi
Index
40521: sv: Dyr i brændstof (09-12-2006 13:46:15) (svar på 40520)
Morten Holm #6185, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.159.28)
Hej Jimmi.

4 km/l er i underkanten. Min 88" fra 1982 ligger på 6 - 7 km/l, og det er vel at mærke primært ved korte ture (typisk under 25 km pr tur).

M.v.h.
Morten
Index
40524: sv: Dyr i brændstof (09-12-2006 15:18:12) (svar på 40520)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)
Har deu bragt i overvejelse at skubbe chokeren ind? :-)
mvh
Knud
9-10 km/l DIESEL
Index
40526: sv: sv: Dyr i brændstof (09-12-2006 17:18:41) (svar på 40524)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.52)
Dyr i brændstof----- du skal bare have et filter på, så slipper du for dyr i brændstoffet. Ho ho ho.
mvh
Kenneth Poulsen - der er ligeglad med hvad den går på literen og hvad det koster, jeg tanker altid kun for hunderede kroner.
Index
40544: sv: sv: sv: Dyr i brændstof (10-12-2006 11:55:07) (svar på 40526)
Henrik Lauritzen #5221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.212.106.225)
Hej

Jeg havde samme problem med min 88". Det viste sig at det var min Zenith carburator der var godt & grundig træt. Så jeg fik den renoveret. Det var næsten som at få en ny motor + benzinforbruget blev reduceret.

Jeg har set forhandlere i GB der sælger nye Zenith, hvilket måske kan være værd at overveje, da de gamle efter sigende har det med at blive skæve og utætte.
Men det kommer selvfølgeligt an på pengepungen (og om du i det hele taget kører med zenith). De nye kan købes hos:

http://www.burlen.co.uk/sidelinkSearch.aspx?sideLinkID=23

Mvh. Henrik
Index
40557: sv: sv: sv: sv: Dyr i brændstof (10-12-2006 18:50:41) (svar på 40544)
Jimmi (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.181.86)
Jeg ved ikke hvad en zenith er.
Hvor langt på den så til at køre efter forbedringen?

Vh Jimmi
Index
40573: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr i brændstof (10-12-2006 23:44:12) (svar på 40557)
henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 88.212.106.225)
Hej Jimmi

Du kan se på siden af karburatoren hvilket mærke der er tale om.

Hvor stor forbedringen bliver kommer an på mange ting. Dit kørselsmønster, hvilke dæk du kører på, motorens tilstand, tændingen osv. Jeg fik min 88" til at gå små 8 km/literen, men om vinteren hvor jeg kørte mange små ture, så kunne det falde ned til 4-5 km/literen.

Mvh. Henrik
Index
40728: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dyr i brændstof (15-12-2006 21:35:53) (svar på 40573)
Martin Bønnelykke Rasmussen #4845, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.9.66)
Hej Jimmi og Henrik
Vinterkørsel og økonomi
David Vizard omtaler i hans bog om tuning af bmc a-serie(mini) motor den anordning der suger varm luft fra udstødningsmanifoldet om vinteren, kort sagt er den sin egen vægt vær i guld om vinteren.

Og når nu snakken går på karburatore så skulle du overveje en HIF44 SU kap, da den har et variabelt indsugningsareal. Fordelen er god forstøvning af benzin ved alle omd. dette giver en god økonomi samt god effekt i det omd. område som du bruger i en gammel LR. Det er naturligvis vigtikt hvilken fjeder og nål der er monteret.

Mvh. Martin