tilbage

Land Rover Forum  

Index
40549: Skift af aksler og motor på seriebil (10-12-2006 13:01:30)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.134.83)
Er der nogen ved om det er muligt at sætte andre aksler på en serie bil. Det jeg er interesseret i, er at sætte eksempelvis Range Rover aksler med skiver på. Jeg er klar over at der bliver nogle konflikter med hensyn fjedre, men er der nogen der ved om det er muligt.
Jeg spørger fordi jeg overvejer at lægge en anden motor i en serie III, hvilket jeg ikke forveneter at få godkendt uden forstærkede bremser.
Hvis der er nogen, der har en mening om realiteten af et projekt som dette hører jeg gerne fra dem.
Jeg er klar over at jeg selvfølgelig nok skal betale ekstra afgift, men det er vel også fair nok.

Jakob Edelvold
Index
40550: sv: Skift af aksler og motor på seriebil (10-12-2006 13:25:18) (svar på 40549)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Jacob

Selvfølgeligt er (næsten) alt muligt hvis man er god med en svejser, men hvis man ser hvad der hyppigst gøres i den bilombyggelige glade England, ja så er det helt klart at man benytter en RRC ramme som udgangspunkt dor denne type projekter. På den ramme hænger man så den motor man syntes om, tage en S3 eller S2 front og sæde kasse og bagdelen fra en 90” (kan også være en forkortet 109”) – og vupti så har man en serie look-a-like men med skrufejre og skivebremser.
Jeg har ladet mig fortælle at hvis man indkøber en sådan som beviseligt har været godkendt og indregistreret i UK, så skulle man ikke få nogle uoverstigelige problemer med at få den på danske medaljer, og med hensyn til afgifter er der forsat at se som en gammel RRC.

Mvh,
Henning
Index
40554: sv: sv: Skift af aksler og motor på seriebil (10-12-2006 17:47:22) (svar på 40550)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.134.83)
Det har jeg overvejet. Der er bare lige te par problemer. Hvis bilen kommer fra UK så sidder rattet i den forkerte side (i forhold til hvad jeg bryder mig om), desuden er aksel afstanden ret stor på en RR i forhold til en 88". Hvis man selv skal til at forkorte rammen på de bærende steder, så kommer man i problemer med at få den synet.
Jeg har overvejet at tage en 90" med V8 eller 300TDI og så sætte en Lightweigt ovenpå. Problemet med dette er, at det vil blive meget dyrt allerede inden jeg begynder at tænke på godkendelse og afgift.
Derfor tænkte jeg på muligheden af at lægge 300TDI med R380 gearkasse og Disco aksler under en standard lightweight med parabolske fjedre.
Er der flere der har en inputs til sådan et projekt?

Jakob Edelvold