tilbage

Land Rover Forum  

Index
41210: "Forumpolitet" (02-01-2007 13:06:11)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.118)
Mest til "forumpolitiet" (hæ hæ det er kun for sjov):
Jeg vil hermed beklage at jeg har overtrådt reglerne her på Forum, jeg havde i et efterskrift nævnt at jeg havde noget til salg.
Mine indlæg er så blevet slettet, OK det er reglerne, men kunne man så ikke lige have skrevet et indlæg om at der er slettet noget i tråden og hvorfor.
F.eks.:
>>>
2 indlæg er slettet, da der ikke må være køb og salg i Forum.
mvh Moderator.
<<<
Almindelig høflighed over de andre brugere, da tråden pludselig bliver forvirret at læse da halvdelen af indlægene mangler.
Med venlig hilsen
Kenneth Poulsen - der syntes det er OK med moderatorer.
Index
41211: sv: "Forumpolitet" (02-01-2007 13:19:24) (svar på 41210)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.171)
Godt forslag! Det bifalder jeg.
MAn kunne måske endda pænt sende en email til dem der har fået fjernet sine indlæg, sådan at man kan lære af det. Jeg har det personligt således, at jeg ikke læser reglerne hver gang. Derfor kan man jo godt komme til at glemme dem.

Hilsen Jakob.
Index
41212: sv: "Forumpolitet" (02-01-2007 13:40:24) (svar på 41210)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.76.121)
Nu burde det vel også være med måde.

Jeg oprettet en tråd for et stykke tid siden hvor jeg efterlyste en 300tdi motor.
Jeg spurgte om der var nogen der havde en liggende eller kendte nogle steder hvor de kunne fåes.
Motoren i min bil var stpet af og jeg stod uden bil og har ikke så mange penge at jeg kan hente dem ned fra trærene.

Så blev lidt fortørnet over at jeg ikke kunne spørge om hjælp.
Nogen har oprettet tråde allá min UDEN at blive slettet.

Lidt klare regler for moderatorene ville vel være rart.
Index
41213: sv: Forum administrationen (02-01-2007 13:52:43) (svar på 41210)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Der er ingen, som ikke kender til reglerne for forum. Efter hvert indlæg klikker man af, at man accepterer reglerne (som iøvrigt står hver gang).
Jeg har selv tidligere været med til at administrere forum, og det er ikke altid lige let at vurdere indlæggene, men som reglerne siger, så kan man ikke stille spørgsmålstegn ved den vurdering, som administratorerne laver. Så istedet for at brokke, vil jeg foreslå at man roser de nuværende administratorer for at være mere opmærksomme på, at reglerne bliver overholdt.
Hvis ikke reglerne passer i forhold til hvad man selv synes er rimelig, må man jo komme op med et forslag til et nyt sæt regler, som der så kan tages stilling til og indføres, hvis de er bedre.
Index
41215: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 14:13:12) (svar på 41213)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Rolig nu Thomas....
Alle er bekendt med reglerne så det er ikke det det handler om, men om at se tingene i en sammenhæng og i perspektiv.
Der er, efter min opfattelse, himmelvid forskel på en "ren" salgs-/købsannonce og på at en indlægsskriver f.eks. ifbm. løsningsmuligheder på et givet problem opløser at han, eller en af ham bekendt person tilfældigvis ligger inde med et eksemplar af den defekte del.
F.eks. var der fornylig en der efterlyste batterikappen til en LWT eller reservedelsnummeret på kappen. I det tilfælde anså jeg det ikke for moralsk forkasteligt at oplyse i samme tråd at jeg var ihændehaver af en sådan kappe og at den kunne afhentes på matriklen.
Alternativet var at jeg skulle indrykke en annonce i roverbørsen under "gives væk" så den pågældende herefter kunne refkeltere på....en smule over-kill ??

mvh
Claus
Index
41216: sv: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 14:33:39) (svar på 41215)
Morten Bibow #6918, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Helt enig med Claus – efter jeg selv kom i "skade" for at tilbyde et hundegitter
til en Defender-broder der hadde behov for ét sådant. Det var slett ikke ment som nogen "salgsannonce", blot en hjælp/tjeneste.

Håndhevelsen af reglerne virker en smule vilkårlig....... hvad, f.eks. med denne her:

"Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat."


:-D

Morten B

Index
41219: sv: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 16:38:21) (svar på 41215)
Kim Brännfält #7427, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.34.40.30)
Jeg er til dels enig i det skrevne fra Claus' side, men kun til dels. Opstilling af regler for et enhvert givent forum er jo en afvejning af hvad det pågældende forum kan tåle for ikke over tid at afvige fra det oprindelige koncept i et omfang, som vil afvikle dets oprindelige hensigt og dermed gøre dette mindre brugbart for brugerne heraf.

Selvfølgelig skal der være plads til indslag der er af mindre teknisk karakter og dermed også indslag der af nogle vil kunne betragtes som værende mere sniksnak end atter andre måtte synes egentligt relevant for brugere af gamle køretøjer.

Problemet for en administrator ligger jo ikke kun i at sikre at sol og vind deles lige, men tillige i at sikre, at det pågældende forums idegrundlag opretholdes, så det vedbliver at være genkendeligt og troværdigt. Hermed mener jeg ikke, at de indsalg der har været bragt gennem tiderne ikke har været troværdige, eller for den sags skyld været relevante, for de har været begge dele, men med udtrykket peger jeg på, at et koncept jo kun lader sig betragte som netop et sådan, så længe det i videst muligt omfang opretholder sin oprindelige form og ide og dette lader sig kun gøre i det omfang, at det ikke umærkeligt og over tid glider over i at blive et sammensurium af alle mulige andre ting end det der var grundlaget for dets oprettelse.

Og det er administratorens dilemma, for hvor voldsomt skal denne gå til værks for at sikre, at grunden ikke umærkeligt skrider under konceptet?

Det er ikke utænkeligt at der i arbejdet med at sikre et varigt, indspirende og for alle brugbart forum, en gang i mellem tænkes snævert, men det er desværre de vilkår en administrator af et sådan forum lever under.

Mvh Kim
Index
41221: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 17:40:38) (svar på 41219)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.53.219.115)
Gode venner
Jeg synes at indlæg i Rover Forum bør overholde nedenstående retningslinier:
Rover Forum er et forum for alle Land Rover-interesserede*) der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover*).
*) jf. Land Rover-definitionen i vedtægterne § 2
Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
Hold tonen ! Er du ny i Rover Forum, så læs tidligere indlæg og lær "tonen" i dette forum.
Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg med smileys o.lign.)
Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
Indlæg der opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel blive slettet af Rover Forums administrator.
Rover Forums administrators vurdering af de enkelte indlæg er ikke til diskussion.

Der ud over synes jeg at vi som menige medlemmer bør vise respekt for de LR kolleger der frivilligt gør et stykke arbejde for DLRK, eller selv stille op!

Verner
4686




Jeg accepterer ovenstående Retningslinier for indlæg i Rover Forum
Send mig en e-mail, når der kommer svar.






Index
41225: sv: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 19:47:03) (svar på 41221)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.0.49)
Hejsa

Det er et godt emne der er rejst, men er der nogen der ved, hvem der har bestemt reglerne? Jeg tænker på, om det skal vendes på et landsmøde, eller om det er webmaster? Der kan selvfølgelig godt være nogle regler, som virker hæmmende på folk, eller naturlige for andre. Men når man ved, hvor man skal henvende sig for at for ændringer igennem, hvis der er behov for dette, så er det jo meget nemmere....

LR Hilsen
Thomas Olsen

Ps. Da nogle måske ved det, eller kan se det et eller andet sted, så er jeg en af de slemme personer, som holder øje med forum, og har "licens til at slette indlæg".
Index
41227: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 20:16:03) (svar på 41225)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.118)
Hej Thomas du slemme mand. ;-)
Der blev på et tidspunkt nedsat et medieudvalg bestående af representanter fra alle regioner, representanter fra HB og selvfølgelig Webmaster.
Udvalget var sammensat for at tage stilling til reklamer på regionernes hjemmesider.
Mit forslag vil være at bruge samme udvalg, med moderatorerene som inviterede, til at tage stilling til forslag vedr. ændringer/tillæg/præciseringer/sletninger af betingelser, omkring Forum.
Det kunne jo fint gøres elektronisk med f.eks. HB eller webmaster som tovholder.
Bare en tanke.
Mvh
Kenneth Poulsen - en af de uartige på Forum.
Index
41237: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (03-01-2007 02:03:54) (svar på 41227)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.172.40)
Hej Kenneth.
Det er nu ikke helt korrekt at medieudvalget blev nedsat for at tage stilling til reklamer på regionernes hjemmesider.
Medieudvalget som iøvrigt også havde Oasens redaktør som medlem, blev nedsat for at lave en strategi for alle klubbens medier. I den forbindelse blev man enig om at reklamer, og dermed evt. indtægter for disse skulle ligge i Oasens regi, så vi ikke konkurrede med os selv.
Iøvrigt var der enighed om at vi ikke skulle have et komercielt præg på vores hjemmesider.
Ellers tilstræbte man i medieudvalget at der skulle være så meget frihed som muligt på klubbens sider, dels for at Regionerne skulle kunne bevare deres særpræg og forskelle, således at man nemt kunne se, når man gik fra hovedsiden til en regionsside. Så vidt jeg husker var den eneste regel at klubbens logo skulle optræde dominerende på siden, og at man altid skulle kunne komme tilbage til hovedsiden ved at klikke på det.
Hvis ikke udvalget blev nedlagt på sidste Landsråd, og det tyder referatet ikke på, så eksisterer det endnu med klubbens formand som udvalgsformand, så det kan sammenkaldes hvis der er behov for det.
At det er regionernes og klubbens webmastre, oasens redaktør og med HB som ansvarlig over for Landsrådet, skulle sikre at klubbens hjemmesider afspejler det anarki og den frihed der eksister på WWW.
Venlig hilsen
Hartley
Index
41242: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (03-01-2007 08:52:01) (svar på 41237)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.233.118)
Hej Hartly, jeg skulle selvfølgelig havde skrevet at medieudvalget >bla.< skulle tage stilling til reklamer på reg.siderne osv.
Det var nu ikke lige det der var poienten, det var mere at man havde en gruppe mennesker der var trommet sammen omkring klubbens medier og den gruppe kunne man jo så arbejde videre med.
Ellers har du helt ret og i øvrigt, for de interesserede, kan referatet af medieudvalgets møde læses på forsiden af www.dlrk.dk nederst i venstre spalte.
Mvh
Kenneth Poulsen - medieudvalgsdelegeret for reg. L/F.
Index
41229: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (02-01-2007 20:53:24) (svar på 41219)
Bobby Billingsley #6970, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 85.82.193.17)
Som administrator og moderator gennem mange år i andre end DLRK sammenhænge kan jeg kun tage hatten af for de som gider/orker at moderere her.

Min egen erfaring er at uanset *hvad* man som moderator måtte gøre så vil man uværgeligt ramme nogens ømme ligtorne. "Damned if you do and damned if you don't" er devisen.

...men "ja", det ville være fikst med en "indlæg fjernet/modereret"-notits således at man kunne se at der var "sket noget" :-)

/bobby &
Index
41330: sv: sv: sv: sv: sv: Forum administrationen (04-01-2007 20:03:13) (svar på 41229)
Hans Peter Kajs Ferneke #4696, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.90.125.18)
Det glæder mig at nogen orker at tage dette ømfindtlige emne op!

Tidligere var det min måde at følge med på, at kigge ind på dlrk.dk og være lidt med i debatten hvis jeg følte at have noget at berige med, herunder at hjælpe andre medlemmer som stod akut og mangelede et eller andet, som info eller en stump, men efter gang på gang at have set indlæg forsvinde uden nogen forklaring og ved henvendelse til webmaster at erfare at mails var slettet pga. det ene eller det andet, som i bund og grund er en menneskelig vurdering må jeg sige at jeg kun kigger sjældent og egentlig ikke længere gider skrive/læse her mere, nu bortset lige fra denne mail.
Det er min holdning at vi skal hjælpe hinanden og jeg syntes slet ikke forummet afspejler nettes alm. anarki, tværtom hvilket jeg så ser andre også er frustret over.
For min part syntes jeg indlæg kun fjernes hvis der er tale om grove overtrædelser og derefter med en form for orientering til den "formastelige", ikke bare hvis ordet "salg" eller "jeg ser om jeg har noget liggende" bliver nævnt, det er bundirriterende og meget langt fra det jeg syntes er LandRover spirit.
Jeg har stor respekt for de som laver frivilligt arbejde, men det er ikke adgangtegn til frit lejde.

Med venlig hilsen og godt nytår
Hans Peter Ferneke