tilbage

Land Rover Forum  

Index
41467: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 09:21:49)
Jan Schiøttz #6290, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.215.168.202)
Facts: 110 V8 1989 med Edelbrock karburator og manifold.
Starteren kører fint rundt, men ingen motorstart.
Der lugter ikke af benzin efter lange startforsøg.
Et forsøg med 1dl direkte i karburatoren og lang startmotor fik den i gang. Efter 8 timer stilstand vil den ikke starte igen, men efter en tur hvor den stod i 6 timer startede den fint. Det mærkelige er, at når den er kommet igang, så kører den perfekt uden antydning af tøven eller hosteri. Jeg har endnu ikke checket om der kommer benzin fra benzinslangen ved klarburatoren.
Hvad skal jeg mon søge fejlen ?
Jan
Index
41468: sv: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 09:39:25) (svar på 41467)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)
Du giver nærmest selv svaret.
Benzinpumpen virker ikke, før den får kraftig strøm fra generatoren!
Jeg går ud fra, at den har elektrisk benzinpumpe.
mvh
Knud
Index
41470: sv: sv: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 09:48:11) (svar på 41468)
Jan Schiøttz #6290, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.215.168.202)
Hej Knud.
Ja du har ret, jeg var nok på sporet, men jeg troede faktisk, at en benzinpumpe enten virkede eller ikke virkede og det er da også mærkeligt, at når motoren går i tomgang (hvor der jo så skulle være mindre strøm til pumpen) så går den helt perfekt.
Jan
Index
41471: sv: sv: sv: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 10:21:53) (svar på 41470)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)
Problemet er at "vække" den, så at sige.
Men nu har den advaret dig, og det bør du ikke sidde overhørigt!
(Har døjet med elektriske benzinpumper og deres særheder siden 1969 :-( )
mvh
Knud
Index
41474: sv: sv: sv: sv: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 11:21:18) (svar på 41471)
Jan Schiøttz #6290, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.215.168.202)
Tak for det Knud.
Så er mit næste spørgsmål. Hvad kan fejlen være ? Er det manglende stelforbindelse eller halvdefekt pumpe. Kan det være dårlige benzinslanger. Da du nu er i familie med disse pumper, mener du så jeg skal gå direkte til omskiftning (det ser ud som et stort arbejde) eller skal jeg fejlsøge i systemet og hvor starter jeg ?
Jan
Index
41476: sv: sv: sv: sv: sv: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 13:59:56) (svar på 41474)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.133)
Jeg er ikke helt sikker på, hvilken type pumpe der sidder på din vogn, men hvis det er en SU kaster man den så langt væk som overhovedet muligt.
Jeg vover mig nu ud i et religiøst emne, idet jeg påstår, at det er vanvid og spild af gode kroner, at begynde at skifte platinsæt i den.
Køb nyt.
Hvis det er en mere moderne rotationspumpe, er den formentlig slidt op og er ireparabel. UD og nyt!
Det billigste er nok at finde en uautoriseret elektrisk benzinpumpe. Find ud af om der er returløb eller ej, (Jeg mener der er returløb!)og køb efter det.
For en ambitiøs GDS skulle det ikke være det store kval, men du skal være forberedt på at du har benzin helt ned i armhulerne og i hele hovedet, når du er færdig.
Sørg for at have et par små selvholdertænger, NYE passende spændebånd, et par stumper benzinslange i rette dimension og ordenligt værktøj.
mvh
Knud
Index
41477: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 V8 vil ikke starte. (09-01-2007 15:06:48) (svar på 41476)
Jan Schiøttz #6290, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.215.168.202)
Foreløbig tak for gode råd. Det kan være jeg vender tilbage når jeg står med bukserne nede om haserne.
Mvh.
Jan og min "ven" den grå V8'er.