41731:
sv: sv: Fejl statistik over Range Rover (16-01-2007 17:51:14) (svar på
41714)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 217.157.187.247)
En Ferrari kan faktisk registreres på gule plader.... Der er lavet en håndfuld stationcars til Sultanen af Brunei, og køber du en sådan og registrerer den i DK på 90% afgift har du landets første gulplade Ferrari... Lige noget for Kristian Jensen... høhø
Tilbage til det essentielle!
En P38 RR er om muligt en af de bedste biler der findes! Har selv en sådan fra 2000, der nu har kørt 113.000km og probler har der ikke været noget nævneværdigt af.. de få har været klaret på garanti, så disse har ikke haft anledning til at gøre indgreb i privatøkonomien... Har kun skiftet servicedele og disse koster ikke alverden - uanset hvor du køber dem - at en udstødning koster ca. Kr. 10.000 må vel være at forvente til en bil der fra ny kostede fra. Kr 1.300.000 - Kr. 1.600.000,-
Jeg vile IKKE vælge en 95'er FORDI: den er af første årgang, idet de grundlæggende fejl er ikke blevet rettet plus det faktum at kareten er 11 år gammel nu. Med mindre det er beviseligt at den altid har boet i garage, fået rustbeskyttelse, haft motorvarmer og en lykkelig ejer, der IKKE pev, når en lampe eventuelt tændte (selvom den ikke skulle - bilen er jo engelsk) så find noget nyere - fra 1998 og fremefter er bilerne MEGET bedre - ledningsnet og motorstyring er blevet forbedret og bilerne føles stadig godt - Svend Sanger (ham med det forrige indlæg har en 1998, som han og jeg hentede til ham for nyligt i Tyskland, og han har fået en rigtig fin P38'er med et reelt lavt kilometertal, ingen skader og kun få tegn på tidligere ejere.
Jeg ville heller ikke vælge en dieselmodel - det er intet mindre end en katastrofe at BMW valgte at ilægge en 2.5'er med 136HK i en så tung bil.... der sker INTET når speederen trykkes i bund - at bilen ovenikøbet har en "sport" knap (kun ved automatgear)er en ren joke! (der tænder en lampe som kun forbruger yderligere strøm og derved øger motorbelastningen.
Vælg en 4.0 eller 4.6 med fuld servicehistorie - ikke nødvendigvis autoriseret - lad bilen "fortælle" dig om dens stand - vær kritisk, og realistisk! Bilerne er snart oppe i alderen og "problemer" er uundgåelige! Det er også en af grundene til, at deres første ejere ikke har dem mere! Men jeg har beholdt min, for hvorfor skifte noget ud, der virker.... Man beholder jo også konen/manden i mange år (only God knows why??!!) Der findes jo nyere og bedre modeller derude... AV AV AV, der kom kagerullen!
Thorstein #7334
V8 - Førhen købte man aflad for at komme i himlen - nu kører man V8 i levende live.... Heaven on earth...