Hej!
Mit første råd vil være at lave en nødløsning, således at du kan bruge bilen medens den endelige fejlretning står på. Hvis du har brug for ledningsdiagrammer el. lign i den forbindelse kan jeg være behjælpelig. (Kontakt mig direkte pr email: kim@horsevad.dk , for vi kan desværre ikke vedlægge PDF-indscanninger her i forummet)
Med hensyn til stikket: - jeg har aldig skildt en discovery af og kender derfor ikke stikkets dimensioner, men i alle de år jeg har haft med computere og elektronik at gøre er jeg aldrig stødt på et stik jeg ikke har kunnet købe hos enten RS Components (
www.rsonline.dk) eller BN Elektronik (
http://www.bn-elektronik.dk)
Skal du købe større partier af ledningsvare o.l. til auto-brug kan det nogle gange betale sig at kigge på vehicle wiring products (
www.vehicle-wiring-products.co.uk/)
Det aktuelle problem med multistikket løses dog nok nemmest (og frem for alt billigst) hos din lokale maskinforretning (dem der handler med grej til traktorer o.l.)
På ældre traktorer (sandsynligvis også på nyere, dem har jeg bare ikke så megen erfaring med) skal man rykke traktorkrop og motordelen fra hinanden ved koblingsskift. Derfor er ledningsnettet meget ofte samlet med netop sådan et multistik. Jeg mener de plejer at koste omkring 100 kr, men det kan være steget siden.
Med venlig hilsen,
Kim Horsevad