tilbage

Land Rover Forum  

Index
41929: Disco 3 SKRIGER (22-01-2007 23:13:23)
Jens Christian Pedersen #7717, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.140.47)
Kære alle Land Rover medlemmer

Jeg har i dag haft min Disco 3 til nr. 2 eftersyn, og de fandt lidt fejl. Bl.a. har disco 3 en ”kendt” fejl med beholderen til kølervæsken og dette skulle udskiftes, senere da den var i restordre.

Et andet problem, hvor jeg nu må bede jer om jeres hjælp og vejleding er at jeg i den senere tid har oplevet at min Disco 3 ”skriger” bag fra et sted, hvilket jeg tror måske er bremserne eller noget andet fra baghjulet. Fejlen opstår ikke på samme tidspunkt, men den kan ”skrige” lige når jeg slipper bremsen, eller også når jeg opnår en fart af 30 km/t, alle mislyde stopper når farten er over 40km/t. Jeg bad forhandleren går dette igennem, men alle bremser er ok. Men de har konstateret at begge mine bagdæk er slidt skævt. Jeg har også en ”rulle støj” fra baghjulene.
Jeg er af en kollega blevet gjort opmærksom på at det eventuelt kunne være leje støj fra baghjulsophænget, dvs defekt leje, og derved en garanti rep. Dog ville forhandleren bort skifte bagdæk, og lave en sporing af bilen. Forhandleren ville dog ikke kontrollere lejerne.

Jeg håber at i vil komme med lidt input da jeg er noget af en mekanikers drøm.

MLRH

Jens Christian
Index
41931: sv: Disco 3 SKRIGER (23-01-2007 00:41:36) (svar på 41929)
Stian Eide #7696, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.15.106)
Prøv at kigge på linken nedenunder, ved ikke om det er noget af de problemer du har men det omhandler dæk slitage på Disco III

http://la-auto-show.autoblog.com/2007/01/18/loud-land-rovers-land-company-in-class-action-lawsuit/


/Stian
Index
41979: sv: Disco 3 SKRIGER (23-01-2007 21:12:02) (svar på 41929)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Hej Jens,

en stor sandsynlighed for skrigeriet bagfra er den klips, som fastholder bremsebelægningerne til den elektriske håndbremse, som kan være knækket. Hvis det er tilfældet skal der monteres et reparationskit med del nr. SFS500012 - Land Rover har lavet en teknisk bulletin, som omhandler problemet og ret nøjagtigt den lyd du beskriver. Et defekt leje vil ikke give den omtalte lyd.
Fejlen ved kølevæskebeholderen er normalt, at advarselslampem for lav kølevæske lyser periodisk, selvom kølevæskestanden er normal. Beholderen udskiftes da niveau sensoren som er årsagen er en integreret del af beholderen.

Skæve bagdæk er ikke kun et problem på Discovery 3, mange nyere 4WD biler har den tildens i større eller mindre grad, vi ombytter normal baghjulene for hver 10.000 km. for at modvirke skæv slitage. Din forhandler har tilbudt at kontrollere baghjulssporingen, hvilket sikkert er en god ide. Du skriver at du har til vogn til 2. eftersyn, så må slitage af dækkene med det kilometerantal vel kunne forventes. Når bagdækkene er slidt skævt og måske har en hæl/tå slitage vil der også være en "rulle" støj som kan minde om lejestøj.

Hilsen Carsten