tilbage

Land Rover Forum  

Index
42324: batteri (30-01-2007 18:43:55)
Jonas Møller Andersen #7059, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.147.242.54)
forslag til et eller to i det her tilfælde batterier til min rrc 2.5 td de er pænt trætte dem jeg har

har kigget på optima men de sgu dyre

så hermed efterlyses lidt batteri erfaring

mvh jonas

og fortsat go aften
Index
42325: sv: batteri (30-01-2007 18:53:23) (svar på 42324)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej Jonas!

Med fare for at få tæv... Køb dem hos jem & fix, Harald nyborg (alm 60amp 219,-) eller lign. JEG vil hellere købe dem end give 4x så meget... men nu får jeg nok tæv..
Der er også en rabat aftale under "RABATAFTALER" på forsiden af DLRK.
Thomas
Index
42329: sv: sv: batteri (30-01-2007 19:06:19) (svar på 42325)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.53.89.99)
Hej!

Forskellen mellem de billige batterier og de dyrere er (i mange tilfælde) begrundet i forskellige batteriteknologi.

Optima laver eksempelvis batterier som qva deres specielle opbygning er i stand til at optage strøm meget hurtig ved genopladning. ... Men hvis man alligevel kun har en 65amp generator og bilen i sig selv sluger de 30 amp så er der egentlig ikke meget fidus i at batteriet er i stand til at blive opladet med 100amp!

Jeg har selv brugt både dyre mærkebatterier og de billigere af slagsen, men har aldrig været imponeret over kvaliteten af mærkebatterierne. Har derimod tit være imponeret over hvor "meget" batteri man faktisk kan få for 300 kr hos biltema.



Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad

Index
42331: sv: sv: batteri (30-01-2007 19:15:46) (svar på 42325)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hvis nogen vil tæve dig pga. batteriindkøb, så må de tæve mig også. Battererne fra "pusherhouse" (jem & fix) kan absolut anbefales til RRC brug.

vh claus
Index
42326: sv: batteri (30-01-2007 18:55:34) (svar på 42324)
Jonas Møller Andersen #7059, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.147.242.54)
og lige et tillægs ?
hvis man køber hos feks paddock aller andet sted i udlandet kommer der så en særskilt afgift

og igen mvh jonas
Index
42327: sv: sv: batteri (30-01-2007 19:03:32) (svar på 42326)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.183.146)
Der er jo en stærk sammenhæng mellem pris og yde evne.. og især med batterier. At batteriet er på 60 Ah er en ting, hvad det kan levere en anden. et billigt batteri kan sagtens holde, men bliver lettere presset og under ektreme forhold dør de før og deres levetid typisk kortere. Men jeg er ikke afvisende overfor at almindelige drifts batterier kan bruges langt hen ad vejen, og økonomisk er det nok meget mere rentabelt med drifts batterier.
Index
42328: sv: sv: batteri (30-01-2007 19:04:00) (svar på 42326)
Jonas Møller Andersen #7059, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.147.242.54)
ja sorry nu tænkte jeg også på hvis jeg senere monterer et spil og i forhold til at hive kareten rundt.... i terræn

mvh jonas
Index
42332: sv: sv: batteri (30-01-2007 19:19:42) (svar på 42326)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.2)
Næh, der kommer ikke nogen afgift, men de vil sikkert ikke sende dem pga. batterierne indeholder væske... ellers bor du jo ikke langt fra Sverige...
Index
42342: sv: sv: sv: batteri (30-01-2007 22:23:14) (svar på 42332)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.183.146)
hvordan er det lige det her forum laver rækkefølgen på indlæg.. mystiske tider i forhold til rækkefølge.
Index
42346: sv: sv: sv: sv: batteri (31-01-2007 00:12:32) (svar på 42342)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.95.136.130)
Hej Stephan, det skulle jo være sådan at hvis man klikker på >besvar dette indlæg< i det indlæg man vil kommenterer, så skulle man ende op lige under det pågældenede indlæg, men men jeg har flere gange observeret at funktionen ikke ikke fungerer og så er man endt sidst i rækkefølgen og det kan godt give en lidt rodet tråd.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
42348: sv: sv: sv: sv: sv: batteri (31-01-2007 06:37:00) (svar på 42346)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.55)
Så kan jeg vel også lige så godt gå til bekendelse med mine synder!
Det er jo så moderne for tiden :-)

Jeg har også købt batterier til min RRC hos Harald Nyborg, og er vildt imponeret over den voldsomhed, der præger starten nu.

Jeg har tidligere forsøgt at holde fanen højt, og har købt mærkebatterier til 2-3 gange prisen på billige batterier, og er mange gange blevet slemt skuffet.

mvh
Knud
Index
42408: sv: batteri (31-01-2007 22:33:32) (svar på 42324)
Anders Northeved #3732, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.32.3.83)
Hej Jonas,

Jeg har før købt billig-batterier til min gamle RRC med spil. Ved brug af spillet holdt de ca. 2 mdr. / stk - det bliver man lidt træt af i længden.

Jeg har nu betalt den berømte bondegård for et gult Optima batteri og det holder stadigt fint efter 2 års brug.

Mvh
Anders
Index
42415: sv: batteri (01-02-2007 12:54:26) (svar på 42324)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.172.191)
Hej Jonas
De første ti år jeg havde min 109"er, startede jeg med de billige batterier, jeg blev dog træt af deres korte holdbarhed, godt nok kostede det ikke så meget at skifte dem, men perioden medens de opgav ånden, medførte altid en masse bøvl.
Jeg gik så over til de dyre mærkebatterier, og bevares de holdt da længere, men perioden med et halvdårligt batteri hvor man aldrig kunne være helt sikker på om det pludseligt faldt sammen, var stadig alt for lang.
I 1995 købte jeg mit første Optima batteri, og jeg kører stadig med Optima, simpelt hen af den gode grund, at det batteri jeg købte dengang, stadig sidder i bilen, og fungerer nøjagtigt så godt som den gang jeg købte det.
Om det er kvalitet står så stadigvæk hen i det uvisse, det er jo trods alt kun tolv år gammelt endnu, men når det står af, vil jeg prøve et af de gule optima batterier, fordi de bedre kan sikre strømforsyning til de helt nødvendige ting man efterhånden får installeret i sin bil, såsom TV, køleskab,sædevarme, diverse ladeapperater til bærbar PC, lygter, mobiltelefoner. Og snart måske inverter til 220 volt.
Venlig hilsen
Hartley
Index
42416: sv: sv: batteri (01-02-2007 12:58:54) (svar på 42415)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Jeg har også måtte bide i det sure æble og ryste pengene op til et Optima. Jeg kører Discovery med elektronisk motor, og hvis ikke spændingen er høj nok, slår motorstyringen fra under opstart. Og dermed kommer bilen aldrig igang. Med almindelige batterier får man aldrig en 300Tdi EDC motor igang, når det er koldt udenfor. Men med Optimaen virker det helt optimalt. Det er lige prøvet ved -20 grader i Norge i sidste uge, og den bliver slået igang uden det mindste kny...
Index
42422: sv: sv: sv: batteri (01-02-2007 19:20:55) (svar på 42416)
Jonas Møller Andersen #7059, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 82.147.242.54)
så ka jeg informere om jeg har købt nogle båd forbrugs batterier 2 x 75 amp med hver ca 650 koldstartsamp kom af med små 1200 bobs.... det ikke noget problem at få rangien igang selv med defekte gløderør...ja ja skifter snart motor

tak for indlæggende drenge og go weekend

mvh jonas