tilbage

Land Rover Forum  

Index
42536: Import af disco (04-02-2007 23:57:55)
Gustav Bryde-Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.105.26)
Hej LaRo venner

Overvejer at importere en Disco fra udlandet. Er der nogen der ved, hvad det løber op i at få konverteret bilen til en gulpladebil? Det er vel ikke nok bare at hive sæderne ud? Er der ikke noget med fast bund osv?

Mvh Gus
Index
42537: sv: Import af disco (05-02-2007 00:11:49) (svar på 42536)
Stian Eide #7696, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.15.106)
Hej Gustav

Kig under i roverbørsen og under discovery, der er et kit til konvertering til guleplader til 2500, nypris 5000.

Hilsen Stian
Index
42544: sv: sv: Import af disco (05-02-2007 10:21:47) (svar på 42537)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Gustav

Nej - det er ikke nok bare at hive sæderne ud, der skal monteres en stærk adskillelse bag førersædet, varerummets gulv skal være plant frem til adskillelsen, diverse beslag der har personvognspræg skal fjernes eller blændes, f.eks sikkerhedsseler og beslag til rullegardin skal væk/blændes, bagruderne må ikke kunne åbnes, og det er ikke nok at fjerne sikringen.
Ud over dette er der selve de mål en varevogn skal opfylde, mend et er ikke noget problem i en Discovery.

mvh
Ib 0219
Index
42545: sv: sv: sv: Import af disco (05-02-2007 11:23:09) (svar på 42544)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Ib,

Ja, og endelig de obligatorisk vægttavler, som efter foreskrifterne skal være i en farve, der er tydeligt afvigende fra karrosseriet.

Derudover er Jeg stort set enig med dig, omend man kan faktisk godt lade selerne blive idet man kan argumentere for, at man bruger dem som lastsikring. Man behøver heller ikke fjerne diverse beslag til rullegardin m.m. (det var i gamle dage, hvor man også lavede dem om til pickup-modeller) idet man gerne må lave en adskillelse - således at man får et lukket "bagagerum" i varerummet. Hattehylden kan nemlig bruges som låg - og det er en fuldt lovliv løsning - såfremt alt kan fjernes uden brug af værktøj - men almindeligvis sidder fast og ikke kan genere føreren under kørsel.

- Og bagruderne klarer men ved at fjerne stikket i kontakten i bagdørerne - ellers vil displayet i instrumenthuset fortælle føreren at der er en fejl (hvis man kun fjerner en sikring) og så lugter synsmanden lunten! og "diskvalificerer" bilen. (det er en ommer!!)

Thorstein #7334
Land Rover - findes der andre 4x4??
Index
42558: sv: sv: sv: sv: Import af disco (05-02-2007 15:24:07) (svar på 42545)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Alexander

Beklager men sikkerhedsseler skal fjernes, det samme gælder "bedstemorhåndtag" over sidedørene i varerummet, og beslag til rullegardin skal fjernes eller blændes, og diverse gode forklaringer hjælper ikke.

Ved det, da det er mig der i mange år, 20, og senest i forbindelse med godkendelse af Discovery 3 og Range Rover Sport har forevist Van udgaven for Skat, foregår altid i Høje Tåstrup, for optagelse på varevognslisten - og det er præcis de ting jeg nævner, der i begge tilfælde er blevet kontrolleret i forbindelse med godkendelsen. Der må ikke være sikkerhedsseler i varerummet, og rullegardinet har for meget præg af personbil. Kan love dig at jeg har forsøgt med diverse udsøgte forklaringer på at håndtagene skulle anvedes til bøjler, rullegardinet til dækning af varer osv. da enhver ting der skal ændres betyder højere pris på ombygningen, og dermed højere pris på bilen.

At et tilfældigt lokalt Skat kontor godkender en bil uden at dette er foretaget kan vi ikke gøre meget ved. Det samme gælder åbning af bagruderne, rent faktisk skal selve rudehejsmekanismen fysisk blokeres med en svejseklat eller andet der ikke lige kan ændres. I værste fald skal ruden limes fast hele vejen rundt. At der så hen ad vejen er lempet lidt på kravene, viser bare at selv Skat ikke er helt statisk, men flytter sig lidt i samme takt som udviklingen, dog ikke helt så hurtigt som vi kunne ønske det - smiley.

Det viser bare at der er flere måder at administrere reglerne på, men de stedlige Skat kontorer har mulighed for at se hvad der kræves af ombygning af de enkelte modeller ved at gå ind på deres interne net og se hvad godkendelsen omfatter, ligesom der ligger fotos af den ombygning der er foretaget.

mvh
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S

Index
42780: sv: Import af disco (10-02-2007 21:12:50) (svar på 42536)
Søren Skjærbæk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.106.37)
Hej Gustav,

Er selv i proces og har forhørt mig flere steder. Glad i Kalundborg svarede 11.750 inkl. moms og Haarby auto gav et bud i omegnen af 5000-6500 plus moms for konvertering til gule plader. I begge tilfælde gik forespørgslen på en Disco II.

Hilsen Søren