tilbage

Land Rover Forum  

Index
42578: pakdåse i svinghjuls huset (05-02-2007 22:24:08)
Erik K Jensen #7658, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.33.236)
hej jeg har for anden gang forsøgt at skifte pakdåsen i svinghjuls huset på min 2,5 n/a, men den bliver ved med at smide olie og det er meget olie. jeg har 2 spørsmål, skal der kun være den alu ring med gummi krave alser selve pakdåsen? når jeg har sat den i er der meget plads, skal den side helt i bund altser ind mod motoren?
håber i kan hjælpe er ved at gå ud af det gode skind....
hilsen erik
Index
42579: sv: pakdåse i svinghjuls huset (05-02-2007 23:03:50) (svar på 42578)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Pakdåsen "den store orange" skal helt i bund. Nu sætter du den vel i svinghjulshuset? Alstå huset hvor starteren sidder i. Hvis det er en ældre model så er der også en rille udenom pakdåsen hvor der sidder en stor O-ring. Hvis ikke så skal der flydende pakning rundt mellem huset og motorblokken, ellers bliver det aldrig tæt!!!.

Husk at smørre krumtappen godt før pakdåsen kommer på og når du har monteret huset så husk at skuppe "læben" på pakdåsen ind, så den sidder rigtigt.

Jeg fiksede min for en uge siden og den var helt tæt. Nu kommer der olie ud af tandremshuset, så der er på med vanten igen.

Venligst Claus Pihl
Index
42589: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 10:57:48) (svar på 42579)
Erik k jensen 7658 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.33.236)
det er lige det jeg har gjort men den er ikke tæt selv om at jeg var meget forsigtig .. pakdåsen er købt oppe ved midtjysk / meca..
Index
42591: sv: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 11:12:15) (svar på 42589)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
var det den autoriserede model med "indføringshylster" du brugte, eller den dårlige Bearmach udgave ?
Hvis det var den originale kan det næsten ikke gå galt, så måske er der noget anden og mere alvorligt galt med maskineriet..

vh Claus
Index
42593: sv: sv: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 11:32:00) (svar på 42591)
Erik K Jensen #7658, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.33.236)
indførings hylster .... jo den bugte jeg ikke.. det er måske der det gik galt så må jeg jo gøre det bedre der ..
gang nr 3..
Index
42600: sv: sv: sv: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 13:44:06) (svar på 42593)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
sådan ser britpart modellen ud, og er ganske tæt! det gule er beskyttelses/indførings flancen.
Index
42607: sv: sv: sv: sv: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 17:27:56) (svar på 42600)
Erik K Jensen #7658, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.33.236)
lige presis. utætheden er ikke ved gummiet, det er imellem pakdåsen ug huset. på tros af jeg brugte paknings lim, og satte den i med forsigtighed. en anden ting er at den blev ikke sat i med indføring, men der var uden nogle problemer.. og var ikke løs på nogen måde.
Index
42608: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 17:44:44) (svar på 42607)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
hvis ikke du har benyttet indførings flancen, vender gummi lamellerne den forkerte vej, de skal virke som en ventil, de lukker strammere jo mere tryk der kommer indefra, har du monteret den uden flancen, er lamellerne vendt,- og virker modsat.............-"DET´EN OMMER" Smilie!

/Tom.med IVECO motor,- livet er for kort til dårlige motorer
Index
42612: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: pakdåse i svinghjuls huset (06-02-2007 20:18:46) (svar på 42608)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.172)
Årsagen til den manglende tæthed kan skyldes den gamle
tætningsring har slidt en fure på den bane på krumtapakslen
hvor den har haft kontakt, dette kan man omgåes ved at
flytte tætningsringen 1-2mm. længere ud. Utætheden kan også skyldes manglende udluftning fra krumtaphuset, eks. en
slange er svampet op indvendig.