tilbage

Land Rover Forum  

Index
42851: Honing og stempelskift (13-02-2007 09:43:25)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.105.93)
Hej alle.

Da jeg forleden gravede mig ned til min ødelagte toppakning (2.5 TD fra ´87), fandt jeg ud af at alle 4 stempler bar revnet. Jeg har nu bestilt nye og også nye plejlstangslejer.

Dyser og indsprøjtningstidspunkt bliver også testet når operationin er overstået.

Blok og top er i god stand, så jeg vil bare hone cylindrene og droppe de nye stempler i.

Er der nogen faldgruber mht. honing. Skal man bare spænde en boremaskine på sliberen i og så gå stille og roligt til værks? (med dieselolie som slibeolie)

Med håb om lidt kvalificeret hjælp

Venlig hilsen

Jens Jagd
Index
42854: sv: Honing og stempelskift (13-02-2007 11:19:57) (svar på 42851)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.55)
Sådan har jeg gjort på andre motorer med godt resultat.
Hvis der er slidkant for oven i cylinderen, skal du nok overveje at reife den øverste ring, idet den ellers kan komme til at hakke i slidkanten med grimme lyde til følge og senere ødelagt ring.
Lydene er måske ikke det mest presserende problem på en rudolph.
Dæk din krumtap godt til, så du ikke får metalspånerne ned i denne.
Jeg skal nok til samme operation på en 2,5 benziner, hvis ikke krummeren er ødelagt af kølevæske!!

mvh
Knud
Index
42855: sv: sv: Honing og stempelskift (13-02-2007 12:10:26) (svar på 42854)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.105.93)
Hej Knud.

Tusind tak for de opmuntrende ord.

Slidkant...? Altså der hvor stemplet går til i cylinderen, eller hur? Og hvorsan er det lige man reifer en ring?

Venlig hilsen

Jens