tilbage

Land Rover Forum  

Index
43088: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (19-02-2007 22:37:46)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
Jeg har 2stk aksler og ligge til en S3 88" som jeg har skrottet. men kommer i tvivl om der var puttet RR diff i dem. ( af den tidligere ejer )

Er der en simplel måde at finde ud af om der er det ? kan man se det ?

Jeg har en tanke om at jeg kan dreje, der var kadanen går på også tælle hjulets omgang . men kan man se forskellen på den måde ? eller er forskellen så svær at se på den måde ? eller hva dællen gør jeg lige ?

VH
Brian S
Index
43092: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (19-02-2007 23:15:11) (svar på 43088)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.52.76.231)
Det er nemt nok...
Range Rover (defender) differ har en udveksling på 3,54:1 mens seriebils differ har udvekslingen 4,7:1

Claus
Index
43099: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 08:20:51) (svar på 43092)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.253)
OG Claus!
Står det på dem, eller er der et reservedelsnummer eller?
Forklar da Brian hvordan han kan se forskel, Brian ved jo godt der er forskel i gearingen.
Mvh
Kenneth Poulsen - der prøver at svare uddybende.
Index
43100: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 08:31:22) (svar på 43099)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.163.78.251)
Jo jeg ved godt at der er forskel i gearing, og derfor syntes jeg det ville være rart at vide om der er det ene eller andet i . Så man ikke kommer til at sætte 2 forskellige slags sammen på vognen.

Men claus ( eller en helt anden som nu læser dette ) kan du sige hvor jeg skal kigge for et se forskellen på de 2 slags ?
Skal jeg tage diffet ud af akslen for at kunne se forskel ?
Skal jeg tælle tænder ? eller er der nået helt andet man kan gøre ?

VH
Brian S
Index
43106: sv: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 10:47:59) (svar på 43100)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.104.89)
Udefra er det svært at se, som udgangspunkt er der oliepåfyldning i gennem den støbte del af diffen på seriemodellerne, men ingen regel uden undtagelser

Claus
Index
43113: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 13:26:33) (svar på 43088)
Jakob Schnell #3738, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.118.146)
En måde at afgøre det på - uden at tage klumpen ud - er at dreje på flancen til kardanen. Skal du dreje den ca. 3½ omgang eller næsten 5 omgange for at navene har drejet en omgang?

Held og lykke
Jakob
Index
43125: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 18:48:52) (svar på 43113)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
Jeg skal dreve flancen til kardan 2 1/4 omgang for at hjulet har drejet en omgang ????

Jeg kan ikke få det til at passe med nået ..

Måske en klog kan ??

Brian
Index
43126: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 18:54:15) (svar på 43125)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.55)
Er det kun det ene hjul, der drejer?
mvh
Knud
Index
43134: sv: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 21:08:33) (svar på 43126)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
Ja. det var det godt nok. have ikke lige tænkt over det. men bremsen hænger på den anden side .

Gør det en forskel da?

Hvis det gør vender jeg tilbage når jeg har fået skilt den af .

VH
Brian
Index
43139: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 22:33:56) (svar på 43134)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
blot en tanke.....!

er spovidden den samme på begge aksler?


/Tom
Index
43140: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (20-02-2007 22:34:16) (svar på 43134)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.152.11)
Det Knud er inde på er, at hvis kun den ene hjul (nav) drejer, så pga differential virkning, så roterer den dobbelt så mange gang. ergo, har du ca 2 1/4 omdrejninger på kardan flangen, ved én omdrejning af hjulet med modsat hjul blokkeret. Så passer det fint med 4.7 omd, med begge hjul fri, dvs, du har serie bil diff. Du kan evt kontrollere experimentet ved at løfte det ene hjul på en LR hvor differnes udveksling er kendt.
Index
43294: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan ser man forskel på S3 og RR Diff (23-02-2007 19:14:47) (svar på 43140)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.151.227)
Kik efter et påstemplet nr. på diffklumpens flange, 22 er
serie, 30 er tidlig RRC. Der er også oliepåfyldningsprop
på tidlige RRCklumper, et diffhus uden prop er bedst da det oftest gennemtæres hvis der er prop.