tilbage

Land Rover Forum  

Index
43308: Kolde lægge (23-02-2007 23:41:59)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.128.162)
Hej alle, og tillykke med SNE - hvad kan man sige andet end at det er helt igennem pragtfuldt.
Det er en ny god fornemmelse at være den absolut mest effektive på Jyllingevej!!!!

Nå, men dejligt som det er, så har det altså for mig en bagside. Jeg har en 110" med et skønt oliefyr og jeg har dejlig varme i bilen. Jeg har også aircondition, som LR har lavet på meget lidt overbevisende måde. Der er ligesom bare en lille sprække i aircon kassen som luften kan sive ud af. Nu har varm luft det ikke så godt med at "falde ned og ud af en lille sprække", så grundlæggende betyder det at aircon kassen bliver 200 millioner grader varm. Samtidig står der i min bil en mur af kulde frem fra batteri kassen under sædet.
Efter en formiddag i bilen, betyder det at mine skinneben er 50 grader varme, mine lægge -5 grader varme og mine tæer har jeg alligevel ikket kunne mærke den sidste 1½ time. Og så er det at Farmand gør hen og begynder at nyse og ærge sig en lille bitte smule.

Er der nogen der har et godt råd?? Normalt har jeg varmeapperatet indstillet til at blæse op -egentlig er det ligegyldig for den wire der styrer spjældet er vist meget slap eller gået i stykker. Faktisk tænker jeg mest på om det er muligt at isolere batterikassen?? Måske findes der derude nogen der måske kender et firma hvor man kan erhverve sig et kit der kan installeres for at afhjælpe netop dette problem.

I resten af bilen piver det ind alle mulige steder, men det er ikke så intens varme/kulde som her....

Er jeg den eneste eller er jeg bare for sart og skal have mig en borgergryde istedet??? (aldrig i livet)

Høje LR hilsner til alle
Index
43320: sv: Kolde lægge (24-02-2007 11:18:33) (svar på 43308)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
Hehehe... det kunne være en beskrivelse af min egen 110":):):)
Lige bortset fra fyr og ac... (visse vasse)
Jeg har bare klæbet liggeunderlag på indersiden af batterikassen og vupti... badabing.... væsentligt mindre kulde.
Låget er isoleret på samme måde, så skumstykket passer lige ned i hullet.
Index
43389: sv: sv: Kolde lægge (25-02-2007 23:55:36) (svar på 43320)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.128.162)
Løsningen med liggeunderlaget syntes jeg lyder fornuftig. Hvilken klister har du brugt til at hæfte det fast med?

Forklaringen med at varmeapparatet ikke kan opvarme kassen og blot flytter kold luft frem under sæderne, lyder også sandsynlig. Der er altid ret koldt i bunden af bilen. Dog har jeg ikke lyst til at undværet mit aircon, da jeg også bruger det om vinteren, til at tørre luft når vådt overtøj får bilen til at dugge.
Tilgengæld vil jeg gerne have et par ventiler i over bagdøren ved næste service, men det afhænger helt af hvor mange dele der ellers skal skiftes - f.eks. fik jeg sidst at vide at topstykket står for tur, suk :-(

Og tak for alle inputs'ne
Index
43350: sv: Kolde lægge (25-02-2007 10:46:03) (svar på 43308)
Johnny Abrahamsen #0852, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.90.151.67)
Hej, går ud fra det er en stw der er tale om.Jeg tror ikke den kolde luft kun kommer fra batterikassen.Du har den den varme luft stillet op,den går så hen under loftet og presser den kolde luft der står i bagvognen tilbage mod front ved gulvet.Varmeapr. er ikke stort nok til at lave nok nok varme til hele kassen da den ikke er særlig tæt. Jeg har et ex. varmeapr. under højre forsæde som blæser ind i fodrummet på 2 række og et tæppe hængt på tværs over ryglænene på 2 række til at stoppe det værste træk af kold luft bagfra ,det er ikke særligt elegant men det virker.
Mvh. den varme 1987 110 bus
Index
43398: sv: sv: Kolde lægge (26-02-2007 10:58:27) (svar på 43350)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Kunne man høre lidt om hvor du har varmeren fra, og hvordan den er monteret?
Index
43422: sv: sv: sv: Kolde lægge (26-02-2007 19:34:19) (svar på 43398)
Johnny Abrahamsen #0852, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.90.151.67)
Den sad i bilen da jeg købte den for 10 år siden,det er en Delanair FHR 9316,ifølge Google er firmaet lukket.Den fungere ved at fra varmeapr. slangerne er der via 2 T stk ført slanger ned i kassen under pass. sædet,der ligger så varmeelementet og en blæser der via 50mm varmeslange(Truma blæservarme campingvogn)forbi gearkasse og håndbremse og ind i lodrette plade i fodrum foran anden række sæder(overvejer at isætte Y-stk. så der kan komme 2 indblæsninger)luften kommer fra forreste højre fod rum hvor der er skåret hul ud til
Mvh.
Index
43360: sv: Kolde lægge (25-02-2007 14:36:35) (svar på 43308)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.245.141)
Hvis du ønsker dig mere fodvarme, og kan undvære din aircon, så kan du med fordel pille aircon kassen ud om vinteren. Jeg har gjort det bare for at få mere plads. Den sidder med 4 eller 5 skruer og et multistik. Det er dog noget med at sådan aircon skal motioneres lidt af og til for at holde, men så kan man jo bare sætte den i. Det er let.

JAkob