tilbage

Land Rover Forum  

Index
43285: 300tdi problemer. (23-02-2007 17:01:04)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.95.194.112)
Hej.

Er sikker på om det har været omtalt før, men med risiko for smæk, så spørger jeg lige.

Jeg har en Defender 300tdi og er rendt i det problem at den ikke har nok moment eller hvad vi skal sige.

Jeg var i Varde øvelses terræn sidste weekend, bilen kørte perfekt, indtil vi med 90km/t på motorvejen til Kolding, oplevede at bilen op af en bakke midstede ALT moment og kørte som var det en gammel S2 hehe.

Jeg tog den til min Mekaniker om Mandagen og han kørte en tur i den.
Han fandt frem til at diesel pumpen var defekt (den fjeder der styre trykket var knækket) og derfor fik jeg en anden vi havde liggende sat i.

Jeg hentede den igår og kunne med det samme mærke at der var noget anderledes.
Den tog nu beder fat, men overhovedt ikke som inden vi tog til Varde.
Den kan knap hive sig selv fra 70 til 80km/t i 5gear, hvilket plejer at være barnemad for den.

Jeg fik en anden motor i den i sommers, og den har virket fint.
Den har haft lidt problemer med at ryge en del hvidt, men nu efter den gammel diesel pumpe fra den gammel 300tdi kom i, er der ingen røg andet end det man altid ser ved en diesel bil.

Så nu inden jeg køre over og får styr på den mekaniker, er der så nogen der har et forslag til hvad dælen det kan være, når nu diesel pumpe og turboen skulle virke som de skal.

Håber der er hjælp at hente.
Mvh Henrik.
Index
43287: sv: 300tdi problemer. (23-02-2007 17:34:14) (svar på 43285)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.78)
Hej Henrik ! Bare et lille forslag, måske er timingen på tandremmen forrykket en smule da i har skiftet pumpen.

Steen
Index
43288: sv: sv: 300tdi problemer. (23-02-2007 17:43:44) (svar på 43287)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.150)
Hej Henrik, check alle slanger der sidder omkring indsugningen, hvis en af dem er bare en smule løs mister motoren pusten, også slangen fra luftfilteret indvendigt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
43369: sv: 300tdi problemer. (25-02-2007 15:57:44) (svar på 43285)
Tony Madsen #2360, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.72.135.49)
hej med dig.

ja det er helt klart dit indsugningsmanifold der er stoppet til.

hilsen jeanette rødeled
prøvet det mange gange.
Index
43373: sv: sv: 300tdi problemer. (25-02-2007 17:26:16) (svar på 43369)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.196.243)
All right, har været over og sat bilen idag, da jeg ikke har tid til at rode sammen med mekanikeren.
Han mener at der skal skrues lidt op for den, altså den får for lidt om så må sige hehe.

Men takker for svarene, jeg vil dog lige ringe og informere ham om det med indsugnings manifolen.
Index
43376: sv: sv: sv: 300tdi problemer. (25-02-2007 18:35:35) (svar på 43373)
Jakob Garde #4065, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.232.90)
Prøv lige at tjekke om der er utæthed på tryksiden af turboen - evt. mål ladetryk ;-)
Index
43413: sv: sv: sv: sv: 300tdi problemer. (26-02-2007 16:55:41) (svar på 43376)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.164.87)
Nå.
For lige at lave en opfølger.
Den motor jeg fik sat i, i sommers var fra en Disco, men den pumpe fra den gammel 300tdi var fra en Defender.

Jeg anet ikke det betyd så meget, men nu får vi den der er i stykker mekket og putte tilbage på plads, så må vi se om det hjælper.
Så er det Disco pumpe til Disco motor.

Men er der så stor forskel på det, ved godt Disco køre hurtiger mm, men det kan vel være gearing og det faktum at Defender og aerodynamik er to ting man normalvis ikke linker imodsætning til Disco.