tilbage

Land Rover Forum  

Index
43406: Greenlaning (26-02-2007 14:15:42)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.197.44.74)
Halløjsa alle,

Jeg har gået og tænkt lidt på greenlaning. Jeg har altid været mest glad for at køre de her lange stille ture med familien, og både kone og børn sætter også god pris på denne aktivitet ift. at tæske bilen frem og tilbage i trials og fri kørsel i terræn banerne.
Nu taler mine svigerforældre pludselig for at de skal have en freelander, og det fik igen mine tanker hen på greenlaning.
Før har jeg sat mig ned og planlagt ruter via GPS'en, og konsekvent lagt ruten uden om alle større veje (dvs. landeveje). Det har givet nogle skægge ture.
Grunden til jeg skriver her er at jeg ved at der på et tidspunkt var tale om at lave noget kordinering af alle de gode småveje her på siden. Også ift. med at DLRK er medlem af friluftsrådet.

Men er det projekt helt strandet?? Jeg syntes det kunne være interessant at arbejde med. Der har tidligere også været meget diskussion om at forny klubbens arrangementer osv - dette kunne måske være et tiltag!? Jeg tænker også at mange af de der syntes at det er lige lovlig hardcore at køre deres nye, eller nyere, LR til terræn arrangementerne hvor der kræves grønt bevis osv, kunne have glæde af lidt ture i det grønne.
F.eks. er der et godt arrangement her 14& 15 april i Gisselfeldt, hvor der bliver sat en god og lang greenlaning tur i udsigt, endda på privat jord. Men for min skyld kan turerne ligeså godt være på offentlig veje.

Selv bor jeg i København, og det er derfor svært for mig at finde gode steder udenfor København.

Nok om det - tænkte bare at det måske var værd at overveje eller prøve at gøre noget ved.
Index
43407: sv: Greenlaning (26-02-2007 15:28:00) (svar på 43406)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Greenlaning projektet i DLRK lever et tilbagetrukket liv.
Pt er der vist kun Paul Sehstedt og undertegnede der forsøger at få gjort noget ved det.
Andre er faldet fra på grund af private, mere vigtige gøremål.
Selv har jeg være ret passiv, af samme årsag.

Projektet er hverken glemt eller pakket væk.

Der mangler lidt ressourcer.
Vi skal da have lavet et møde her på fyn inden for de nærmeste uger (hmmm måneder...), for at få ført ideerne ud i livet.

Når projektet kommer i luften er det jo planen at I, DLRK medlemmer, indtaster jeres favorit greenlaning ture i databasen og selvfølgelig opdaterer andres ture med jeres egne erfaringer.

Lige nu mangler det basale, databasen, grundstrukturen, brugerfladen, således at der kan tilføjes ture.....

Jens
Index
43409: sv: sv: Greenlaning (26-02-2007 15:42:20) (svar på 43407)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.90)
Hej Jakob, du er inde på noget helt rigtigt, og så er det hverken svært eller ulovligt ;-)
I vores region, Lolland/Falster, er det næsten umuligt at få offroad terræn, så vi dyrker en del greenlaning, at det er noget folk vil, kan man se af antallet af deltagere på vores ture, vi kørte to ture i efteråret og der var 15-18 biler med hvergang, set i lyset af at vi kun er 60 medlemmer i regionen må man konstatere at det er noget vi arbejder videre med.
Vi gør på den måde at det er de lokale folk der arrangerer, de kender de små snedige steder og har kontakten til bønderne og godserne, det giver et rigtigt godt resultat og flotte overaskelser.
Vi starter ved 10:00 tiden og de sidste kører som regel hjem ved 22-23:00 tiden.
Vi afslutter turene med nogle døde dyr på grillerene og råhygge efter en halv dag i bilen.
Hvis i vil med, så følg med på vores kalender og giv os et praj på telefonen.
Vi ses derude - lige pludselig.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
43436: sv: sv: Greenlaning (27-02-2007 14:09:53) (svar på 43407)
Morten Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.126)
Hej Jens,

Jeg ved ikke hvordan en sådan database skulle opbygges - Men man kunne måske til at starte med bruge dem her http://www.irun.dk/ - Det er oprindeligt til at opmåle løberuter med - Men kortet dækker vist det meste af DK og man kan gemme sine favoritruter og gøre dem tilgængelige for andre...

Jeg tror nok der findes flere tilsvarende tjenester på nettet - Måske nogen kender en der er bedre..

Mvh

Morten
Index
43439: sv: sv: sv: Greenlaning (27-02-2007 15:01:53) (svar på 43436)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Irun har vi ikke set før.
Vi har kigget på Google maps som kort service.

Jens
Index
43411: sv: Greenlaning (26-02-2007 16:15:25) (svar på 43406)
Michael Pasbjerg #4115, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.89.116.55)
Hej Jakob

For nogle uger siden arrangerede jeg en tur fra Hellerup, op ad strandvejen til Fredensborg slot og derfra til Kronborg. Der kom 4-5 biler og turen tog ca. 3 timer. Den foregik ad småveje det meste ad ture og jeg havde det indtryk at folk syntes godt om det. Jeg har bestemt tænkt mig at gøre det igen, næste gang annoncere det i bedre tid og mere bredt. Jeg syntes nemlig selv at det er hyggeligtt at køre en tur ad småveje. Jo flere ture der kan blive kørt, desto bedre.

mvh
Michael
Index
43426: sv: sv: Greenlaning (26-02-2007 21:17:56) (svar på 43411)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.128.162)
Ideen med at lave en database til Greenlaning ruter er virkelig genial. Jeg håber at det vil lykkes i nærmeste fremtid.
I mellemtiden må vi jo holde øje med forummet her og kalenderen efter ture ud i det blå.

Måske var det også en ide at lave en slags Greenlaning punkt på hjemmesiden. (jeg ved absolut intet om udarbejdelse af hjemmesider). Jeg tænker man måske kunne have en slags opslagstavle. Ture vil jo som oftest være impulsive og hurtigt planlagt, og vil blive kørt om der kun deltager 1 eller 25 biler.
Større arrangementer som f.eks. det kommende i Gisselfeldt vil som oftest være annonceret i kalenderen, såfremt at en region deltager i arrangementet.

Vi ses derude.

Kh Jakob
Index
43435: sv: sv: sv: Greenlaning (27-02-2007 11:47:03) (svar på 43426)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Når databasen er klar kommer der et punkt på vores hjemmeside.
Kan fornemme der "ligger" mange ture ude i regionerne der kan genbruges af andre.

Vi arbejder på det .....

Jens
Index
43430: sv: sv: Greenlaning (26-02-2007 22:35:01) (svar på 43411)
Henrik Prange #7703, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.16.21)
Som deltager i turen kan jeg kun sige: Det var et godt initiativ og en hyggelig tur! Det gør vi gerne igen.

Databasen er en genial ide!

Hilsen Henrik
Index
43462: sv: sv: sv: Greenlaning (28-02-2007 09:02:13) (svar på 43430)
Lars Svane #5827, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.140.106)
Jeg har en hjemmeside med lidt af det i søger, ganske vist i østjylland.

Mit projekt går mest på ture i skoven, men der er også en enkelt biltur fra Århus til Østbirk hvor jeg har forsøgt at finde den flotteste vej hjem. Er ganske tilfreds med resultatet, kører den mindst hver 14 dag.

Udgangspunktet i hjemmesiden er at finde et kendt startpunkt og så blive vejledt af skilte og vejnavne, ikke noget med kort her, nej nej, virker heller ikke inde i en skov. Men ved bilture kunne et kort måske snige sig ind.

Hvis projektet med databasen går for langsomt vil jeg gerne lægge nogle af jeres ture ind på min side så de ikke går tabt og ender ingenting.

Men i kan se princippet her

http://hemmelig.monbjergpil.dk/

Mvh
Lars Svane
Index
43475: sv: sv: sv: sv: Greenlaning (28-02-2007 16:10:16) (svar på 43462)
Henrik Jørgensen #7342, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.150.49.238)
Det ser bare rigtigt godt ud. Det er lige hvad man har brug for. Hvis jeg er så heldig at finde så hyggelige og spændende ture, bliver de sendt lige til dig.

mvh. Henrik
Index
43522: sv: sv: sv: sv: Greenlaning (01-03-2007 16:26:42) (svar på 43462)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Alle måske vi stiler for højt i projektet....
Det Lars laver er jo simpelt og nemt at gå til.

Det vi ønsker at lave, er jo et slags forum hvor:
- alle kan oprette ture
- alle kan kommentere turene
- at der kan være billeder udvalgte steder på turen.
- at der kan vises en rute på kort.
- at der kan tilføjes og rettes løbende
... .. .

Det er ikke hensigten at et udvalg skal modtage og indtaste turene, det gør systemet for statisk.

Men igen ... det er vores ideer indtil videre

Saml endelig sammen et sted hvis i liger inde med ture.
Gerne til Lars, så de kommer frem til brugerne.

Hilsen Jens